| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Fartbøde Fra : Mogens | 
  Dato :  07-10-08 19:41 |  
  |  
 
            En kollega til mig blev idag stoppet på den fynske motorvej (max 130 km/t), 
 fordi han luntede afsted med 164 km/t (den af politiet noterede fart). Nu er 
 det så ret spændende, hvad de havde tænkt sig at gøre ved det - han blev 
 skudt med laserpistol. Han fik på stedet at vide, at straffen sikkert blev 
 en orienterende prøve, men ingen klip - det sidste forstår jeg så ikke helt.
 Jeg kan se, at det bliver rigtig dyrt ved 160 km/t - 
 www.sikkertrafik.dk/4ba80029
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Frandsen (07-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Frandsen | 
  Dato :  07-10-08 19:47 |  
  |  
 
            "Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:33OGk.3142$U5.17643@newsb.telia.net...
 > En kollega til mig blev idag stoppet på den fynske motorvej (max 130 
 > km/t), fordi han luntede afsted med 164 km/t (den af politiet noterede 
 > fart). Nu er det så ret spændende, hvad de havde tænkt sig at gøre ved 
 > det - han blev skudt med laserpistol. Han fik på stedet at vide, at 
 > straffen sikkert blev en orienterende prøve, men ingen klip - det sidste 
 > forstår jeg så ikke helt.
 >
 Du kan jo også se på det på den måde, at han får alle tre klip på en gang. 
 Det udløser jo en betinget frakendelse, dvs. en orienterende køreprøve incl. 
 teoriprøve.
 Hvis han består, har han et nyt kort uden klip.
 > Jeg kan se, at det bliver rigtig dyrt ved 160 km/t - 
 >  www.sikkertrafik.dk/4ba80029
>
 Ja, så kan han lære det.   
-- 
 Mvh.
 Lars Frandsen, Bramming
 http://nordholm-frandsen.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mikael (08-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikael | 
  Dato :  08-10-08 10:21 |  
  |   
            On 7 Okt., 20:41, "Mogens" <nyhedsgrupperS...@jubii.dk> wrote:
 > En kollega til mig blev idag stoppet på den fynske motorvej (max 130 km/t),
 > fordi han luntede afsted med 164 km/t (den af politiet noterede fart). Nu er
 > det så ret spændende, hvad de havde tænkt sig at gøre ved det - han blev
 > skudt med laserpistol. Han fik på stedet at vide, at straffen sikkert blev
 > en orienterende prøve, men ingen klip - det sidste forstår jeg så ikke helt.
 
 Du får kun klip hvis det er en overskridelse på 30% eller mere, men
 uanset hvad, får du en betinget frakendelse ved hastigheder på over
 160km/t på motorvej.
 
 Så over 160km/t bruger man ikke klippekort, men går direkte til det
 sjove.
 
 Mikael
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (08-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  08-10-08 21:13 |  
  |   
            On Tue, 07 Oct 2008 18:41:03 GMT, "Mogens"
 <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:
 
 >En kollega til mig blev idag stoppet på den fynske motorvej (max 130 km/t), 
 >fordi han luntede afsted med 164 km/t (den af politiet noterede fart). Nu er 
 >det så ret spændende, hvad de havde tænkt sig at gøre ved det - han blev 
 >skudt med laserpistol. Han fik på stedet at vide, at straffen sikkert blev 
 >en orienterende prøve, men ingen klip - det sidste forstår jeg så ikke helt.
 
 Men han skal så sandelig huske at køre pænt de næste tre år! Lige nu
 får han en betinget dom, men begår han en tilsvarende forseelse
 indenfor de næste tre år ryger kortet ubetinget! Dvs. aflevere kortet
 og kørselsforbud i måske 6 mdr!
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  09-10-08 04:39 |  
  |   
            "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:705qe459h1j8hl8ep0ih5sbr48n74d4v01@4ax.com...
 > On Tue, 07 Oct 2008 18:41:03 GMT, "Mogens"
 
 > Men han skal så sandelig huske at køre pænt de næste tre år! Lige nu
 > får han en betinget dom, men begår han en tilsvarende forseelse
 > indenfor de næste tre år ryger kortet ubetinget! Dvs. aflevere kortet
 > og kørselsforbud i måske 6 mdr!
 
 Ja, det er latterligt, at en så hård straf udløses af så mild en forseelse 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hans Paulin \(6310\) (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  09-10-08 07:36 |  
  |  
 
            Mogens skrev:
 > Ja, det er latterligt, at en så hård straf udløses af så mild en
 > forseelse
 Husk på at farten dræber!
 Så ta' 10 a'!
 Nu ligger jeg med 70 på landevejen og 40 i byen!
 -- 
   Med venlig hilsen
           Hans
 www.zofiaoghans.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  09-10-08 10:13 |  
  |   
            "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse 
 news:48eda6b2$0$90272$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Husk på at farten dræber!
 
 Nope, men øger konsekvensen ifm. et givent uheld. Dræbte farten ville 
 flyvning være en umulighed.
 
 Desværre er det den holdning, Falck og politi lægger for dagen. Har netop 
 set en udsendelse på TV, hvor en korpslæge siger, at det er vanvittigt at 
 køre 200 km/t på en motorvej. Dette blev ikke uddybet yderligere 
 efterfølgende - "blot" slynget ud i rummet som en generel betragtning.
 
 At en korpslæge kan have en så unuanceret holdning, og endvidere udbasunerer 
 det på TV, er for langt IMO... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kent Friis (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Friis | 
  Dato :  09-10-08 19:22 |  
  |   
            Den Thu, 9 Oct 2008 08:35:35 +0200 skrev Hans Paulin (6310):
 > Mogens skrev:
 >
 >> Ja, det er latterligt, at en så hård straf udløses af så mild en
 >> forseelse
 >
 > Husk på at farten dræber!
 >
 > Så ta' 10 a'!
 >
 > Nu ligger jeg med 70 på landevejen og 40 i byen!
 
 
 De har kun et skilt der hvor du kører?
 
 Min lillebror prøvede at rette sig efter de skilte en dag (eller også
 regnede han kun på hvad der ville ske hvis han rettede sig efter
 dem). Han nåede cirka halvvejs, så var han nede på 0 km/t.
 
 Jeg lagde for et par dage siden mærke til sådan et skilt... På den
 ene side af vejen: Tag 10 af farten. På den anden side af  vejen:
 50 ophører. Hvad gør en lovlydig, autoritetstro borger så, når
 vedkommende naturligvis både vil rette sig efter skiltet, og ikke
 vil være til ulempe for andre trafikanter?
 
 Mvh
 Kent
 -- 
 Hvis en sort kat går over vejen foran en bil, betyder det ulykke
 
 .... for katten.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hans Paulin \(6310\) (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  09-10-08 22:08 |  
  |  
 
            Kent Friis skrev:
 > De har kun et skilt der hvor du kører?
 LOL
 De bliver altid udsat for hærværk hér i området    (ja, det er ikke mig! 
   )
 > Min lillebror prøvede at rette sig efter de skilte en dag (eller også
 > regnede han kun på hvad der ville ske hvis han rettede sig efter
 > dem). Han nåede cirka halvvejs, så var han nede på 0 km/t.
 Got a point there!   
> Jeg lagde for et par dage siden mærke til sådan et skilt... På den
 > ene side af vejen: Tag 10 af farten. På den anden side af  vejen:
 > 50 ophører. Hvad gør en lovlydig, autoritetstro borger så, når
 > vedkommende naturligvis både vil rette sig efter skiltet, og ikke
 > vil være til ulempe for andre trafikanter?
 Det er jo lige til at blive schizzofren over!   
-- 
   Med venlig hilsen
           Hans
 www.zofiaoghans.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  09-10-08 00:55 |  
  |  
 
            On Oct 9, 8:35 am, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:
 > Mogens skrev:
 >
 > > Ja, det er latterligt, at en så hård straf udløses af så mild en
 > > forseelse
 >
 > Husk på at farten dræber!
 >
 > Så ta' 10 a'!
 >
 > Nu ligger jeg med 70 på landevejen og 40 i byen!
  
--
 Christian...... http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....
 Så kan det være vi andre ikke skal holde i kø i evigheder.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  09-10-08 09:54 |  
  |   
            
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:33OGk.3142$U5.17643@newsb.telia.net...
 > En kollega til mig blev idag stoppet på den fynske motorvej (max 130 
 > km/t), fordi han luntede afsted med 164 km/t (den af politiet noterede 
 > fart).
 Så er han vel blevet målt til 167 km/t ?
 De trak 3 km/t fra på min billet.
 > Nu er det så ret spændende, hvad de havde tænkt sig at gøre ved det - han 
 > blev skudt med laserpistol.
 Og hvis Politiet kan dokumentere, at de har kalibreret/tjekket laseren samme 
 dag inden brug (det skal de), så er der nok ikke nogen vej udenom, desværre.
 Politiet er mennesker der IKKE kan begå fejl, det fandt jeg ud af på den 
 hårde måde   
> Han fik på stedet at vide, at straffen sikkert blev en orienterende prøve, 
 > men ingen klip - det sidste forstår jeg så ikke helt.
 Det svarer til at få 3 klip på én gang og altså en betinget frakendelse.
 Han starter så på ny igen hvad klippene angår.
 Han har så 3 måneder (efter domsafsigelsen) til at bestå en køreprøve (og en 
 teori prøve, såfremt han ikke har været til en teoriprøve inden for de 
 seneste 12 mdr). Består han ikke køreprøven, så skal han aflevere kørekortet 
 med det samme.
 Desuden er der 3 års prøvetid, som starter den dag dommen bliver afsagt. Dvs 
 at han godt må få alm. klip, men ved det tredje klip falder hammeren og 
 kørekortet inddrages. Evt. hvis han begår den samme fejl igen og bliver 
 nappet med 164 km/t på motorvejen, så er det 3 klip igen og køreforbud.
 Nu ved jeg ikke hvor mange stempler han har i sit kørekort, men hvis han 
 f.eks. mangler MC, så kan han nøjes med at tage det, såfremt han starter 
 inden domsafsigelsen. Sådan var det i hvertfald dengang med mig, så det var 
 måske værd at undersøge.
 Min 3 årige prøvetid udløber iøvrigt i morgen, så er jeg fri igen   
>
 > Jeg kan se, at det bliver rigtig dyrt ved 160 km/t - 
 >  www.sikkertrafik.dk/4ba80029
Ja og dertil kommer så yderligere et gebyr på kr. 500,- (husker ikke lige 
 hvad de kalder det) så bøden reelt bliver på kr. 3000,-.
 Oveni det skal lægges omkostninger til teori/køreprøve (evt. teori/køre 
 undervisning og stempelmærker)
 -- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
 http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Paulin \(6310\) (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  09-10-08 10:03 |  
  |  
 
            Per Beer Hansen skrev:
 > Min 3 årige prøvetid udløber iøvrigt i morgen, så er jeg fri igen   
Du gir vel en lille én!?   
-- 
   Med venlig hilsen
           Hans
 www.zofiaoghans.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Per Beer Hansen (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  09-10-08 10:32 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
             Hans Paulin \(6310\) (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  09-10-08 10:33 |  
  |  
 
            Per Beer Hansen skrev:
 > Ja selvfølgelig, kom du bare forbi, jeg er hjemme hele dagen (tør sq
 > ik' køre ud på lige dén dag    )
 LOL
 Jeg skal på arbe (medmindre jeg stadig er forkølet til dén tid!    )
 Men tak alligevel!   
-- 
   Med venlig hilsen
           Hans
 www.zofiaoghans.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  09-10-08 10:09 |  
  |   
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48edc6c2$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Nu ved jeg ikke hvor mange stempler han har i sit kørekort, men hvis han 
 > f.eks. mangler MC, så kan han nøjes med at tage det, såfremt han starter 
 > inden domsafsigelsen.
 
 Hvad?? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Per Beer Hansen (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  09-10-08 10:15 |  
  |   
            
"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i meddelelsen 
 news:iSjHk.3181$U5.17859@newsb.telia.net...
 > "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:48edc6c2$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >> Nu ved jeg ikke hvor mange stempler han har i sit kørekort, men hvis han 
 >> f.eks. mangler MC, så kan han nøjes med at tage det, såfremt han starter 
 >> inden domsafsigelsen.
 >
 > Hvad??
 Ja det fik jeg at vide dengang med min sag.
 Jeg mangler MC stemplet på mit kørekort og fik så at vide, at jeg kunne 
 nøjes med at tage et MC kort, men kun hvis jeg påbegyndte det inden 
 domsafsigelsen. Og hvis jeg så dumpede første gang til prøven, så fik jeg 
 ikke inddraget mit kort, men kunne bare gå op igen.
 Men undersøg lige om det stadig er sådan, inden han kaster sig ud i det   .
 De har det jo med at ændre love og regler engang i mellem.
 Jeg valgte dog at tage køreprøven i personbil, da jeg ikke havde noget at 
 bruge et MC kort til.
 -- 
 Mvh Per
 www.perbeer.dk - Motorsport
 Noget for pladesmeden: 
 http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Mogens (09-10-2008) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  09-10-08 15:48 |  
  |  
 
            "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse 
 news:48edcb8b$0$90276$14726298@news.sunsite.dk...
 > Ja det fik jeg at vide dengang med min sag.
 > Jeg mangler MC stemplet på mit kørekort og fik så at vide, at jeg kunne 
 > nøjes med at tage et MC kort, men kun hvis jeg påbegyndte det inden 
 > domsafsigelsen. Og hvis jeg så dumpede første gang til prøven, så fik jeg 
 > ikke inddraget mit kort, men kunne bare gå op igen.
 > Men undersøg lige om det stadig er sådan, inden han kaster sig ud i det 
 >   .
 > De har det jo med at ændre love og regler engang i mellem.
 LOL - don't work harder, be smarter :) 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |