Nokia 6500c og 3g
Fra : Peter Winther

Dato : 05-10-08 13:20

Jeg har lige købt ovenstående mobil og hentet wap MMS og streaming fra
sonofon og adgangspunkt sonofon internet og forventede et 3g logo nå jeg gik
på nettet via opera mini - men den viser et G i en firkant - kan
kobninationen af nokia 6500c og opera mini ikke køre 3G?

mvh
Peter

Fra : Peter Winther

Dato : 05-10-08 14:19

P:S

Jeg går ud fra at et G i en firkant betyder GPRS?
Hvor der ved 3G burde vises et 3tal og et g?

Peter

Fra : Jan Riber

Dato : 08-10-08 22:57

"Peter Winther" <pwjSLET@youmail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> forventede et 3g logo nå jeg gik på nettet via opera mini - men
> den viser et G i en firkant - kan kobninationen af nokia 6500c

Når min Nokia N73 befinder sig i et område hvor der er 3G dækning
har jeg 3G symbolet vist i displayet lige under
signalstyrke-stregerne uanset om jeg benytter adgangen eller ej.
Hvis telefonen er udenfor dækning forsvinder dette symbol fra
displayet.

Vh. Jan

Fra : Jan Riber

Dato : 08-10-08 23:18

"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> signalstyrke-stregerne uanset om jeg benytter adgangen eller
> ej. Hvis telefonen er udenfor dækning forsvinder dette symbol

Sidste sætning skulle for klarhedens skyld have lydt: Hvis
telefonen er udenfor 3G-dækning forsvinder dette symbol fra
displayet.

Hvad jeg hentyder til er at, såfremt du ikke har 3G symbolet vist
i telefonstandby, er du nok ikke indenfor et område med 3G
dækning.

Check på kortet her:
http://www.sonofon.dk/privat/kundeservice/daekning/daekningskort/index.aspx

Vh. Jan

Fra : Peter Winther

Dato : 09-10-08 18:14

"Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vh. Jan

> Jeg har 3g dækning og også 3g symbolet ved signalstyrken også når jeg
besøger wap sider med telefonens egen browser
Men når jeg bruger det geniale "Opera mini" på www sider vises hverken
signalstyrke eller logo - istedet har opera sin egen indikator for
forbindelsen
og det er et G i en firkant.

Prøv http://www.operamini.com/
web sider bliver minimeret og oversat og
fylder og koster kun en brøkdel at hente.

mvh
Peter

Fra : Jan Riber

Dato : 09-10-08 21:23

> [...]
> hverken
> signalstyrke eller logo - istedet har opera sin egen indikator

Hej Peter

Jeg har installeret den ganske fortrinelige browser på min N73 og
der vises et 3G symbol i øverste venstre hjørne når jeg er
online. Nu er jeg ikke helt klar over hvilken type software din
telefon benytter sig af, men min benytter den der hedder Symbian
6. Men det kan ihvertfald konstateres at Opera mini kan benytte
3G.

Vh. Jan

Fra : Peter Winther

Dato : 10-10-08 16:46

Fra : Jan Riber

Dato : 10-10-08 19:22

> "Jan Riber" <j_riberFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en
> meddelelse news:48ee6816$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

Jeg mente naturligvis Symbian 60.

Det er muligt. På mange områder synes jeg egentlig det er en
bedre platform end Symbian. Bevares. Man kan stoppe alle mulige
programmer i en Symbian telefon. Men det koster penge for de gode
programmer. Ingen auto tastaturlås og standard ur/alarm i min
minder mistænkelig meget om det der var i min hedengangne 6310i.
Ingen mulighed for at vælge gentagelsesdage, hvilket simpelthen
er for dårlig i så dyr en telefon.

Nå, det var et sidespring. Held og lykke med opklaringsarbejdet.

Vh. Jan

Fra : Peter Winther

Dato : 11-10-08 10:35