sms i klumper
Fra : ___P.Sir

Dato : 05-10-08 12:43

At sms´er via Sonofons master nogle gange kommer sent, og i "klumper" er et
emne, som har været oppe her før.
Men da vi overvejer at skifte til TDC master, f.eks. Happii mobil, kunne jeg
tænke at spørge de, som allerede er på tdc net, om I også oplever dette
fænomen? For så kan de jo være ligemeget med at skifte.
Eller er det alene et Sonofon netværk problem?
Søren

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 05-10-08 13:04

> [...]
> dette fænomen? For så kan de jo være ligemeget med at skifte.
> Eller er det alene et Sonofon netværk problem?

Der er mig bekendt ikke generelle problemer med dette hos Sonofon - når du
oplever dette problem, har du så bemærket samtidige tilringningsproblemer
(folk ryger direkte på din telefonsvarer) samt at de forsinkede beskeder
leveres når du selv foretager et opkald eller sender en SMS?
I bekræftende fald vil jeg i stedet for et operatørskift foreslå en
opdatering af din telefons software.

Hvis du er overbevist om det er et netværksproblem (dvs. du oplever det
uanset hvilken terminal/SIM-kort du benytter) så noter nogle eksempler på
SMS-beskeder sendt til dig fra andre på Sonofons netværk og kontakt
Kundeservice når du har 4-5 stykker så det kan blive undersøgt nærmere.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 05-10-08 13:36

Michael Kjærsgård skrev den 05-10-2008 14:03:

> .... at de forsinkede beskeder
> leveres når du selv foretager et opkald eller sender en SMS....

Det problem har jeg (kunde hos bibob, som har sonofon som
netværksoperatør) ca. hver anden måned.
Og telefonen påstår, at den seneste softwareversion er installeret.

Hos mig hjælper det at skifte fra manuel netværkssøgning til automatisk
netværkssøgning, når problemet opstår. Og om to måneder omvendt.

> [...]
> SMS-beskeder sendt til dig fra andre på Sonofons netværk og kontakt
> Kundeservice når du har 4-5 stykker så det kan blive undersøgt nærmere.

Hvordan kan det være andet end et netværksproblem?
Da min telefon kørte på Telia, så var problemet ikke til stede dvs.
andre operatører kan godt arbejde med telefonen uden problemer.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 05-10-08 16:43

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Hos mig hjælper det at skifte fra manuel netværkssøgning til automatisk
>netværkssøgning, når problemet opstår. Og om to måneder omvendt.

Jeg er lidt nysgerrig - kan det også lade sig gøre med at forespørge på status
for "Ubetinget viderestilling"?

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 05-10-08 14:30

___P.Sir wrote:
> Men da vi overvejer at skifte til TDC master, f.eks. Happii mobil,
> kunne jeg tænke at spørge de, som allerede er på tdc net, om I også
> oplever dette fænomen?

Jeg oplever det ihvertfald aldrig med mit Telmore-abonnement, som
jo kører via TDC's net og jeg modtager temmelig mange SMS'er.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>

Fra : BorreBoy

Dato : 05-10-08 14:54

"___P.Sir" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dette fænomen? For så kan de jo være ligemeget med at skifte.
> Eller er det alene et Sonofon netværk problem?

Jeg er på TDCs net og oplever det en gang imellem, når folk med "3"
abonnement skriver til mig.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 05-10-08 20:08

"BorreBoy" <thomasXXX@borre.in> wrote in

> Jeg er på TDCs net og oplever det en gang imellem, når folk med "3"
> abonnement skriver til mig.

Jeg har oplevet det både som Telmore kunde og som 3 kunde - så det virker
sådan begge veje.

Mon det har noget at gøre med kommunikationen mellem netværk?

Fra : PSD

Dato : 05-10-08 21:34

Hej vi har Unotel (TDC´s master) på nogle telefoner i huset og TDC´s Max SMS
på en af mine...
Vi har ingen problemer med hværken at sende eller modtage SMS´er...

Jeg sender ca. 2000 pr måned, på alle tidspunkter af døgnet næsten, og jeg
modtager ca. lige så mange...
- aldrig nogle forsinkelser...

Jeg ved at der ofte er problemer med 3, med at når de afsender så hænger en
SMS i lang tid, og så kommer de afsted i klumper...
- det er ikke et problem jeg kender fra TDC...

Fra : Snuden

Dato : 07-10-08 04:46

"PSD" <psd@uno.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> en SMS i lang tid, og så kommer de afsted i klumper...
> - det er ikke et problem jeg kender fra TDC...

Det er det jeg altid har sagt: Tdc mobil ER det bedste!!

Snuden

Fra : Hm

Dato : 07-10-08 17:57

Har haft Sonofon i mange år,og har aldrig haft det problem, og har altid
super dækning hvor jeg bevæger mig. Både ved stranden og hjemme.
Hanne

Fra : Snakee

Dato : 07-10-08 22:54

___P.Sir skrev:

> Men da vi overvejer at skifte til TDC master, f.eks. Happii mobil, kunne jeg
> tænke at spørge de, som allerede er på tdc net, om I også oplever dette
> fænomen?

Er på TDC via Telmore og oplever det aldrig.

> Eller er det alene et Sonofon netværk problem?

Ja. Der har altid været bøvl med Sonofon og SMS, Faktisk var der bøvl
med dem allerede da jeg var kunde hos dem for små 8-9 år siden og der er
stadig bøvl med det i dag så det er et Sonofonfænomen.

Snakee

--
Mailadressen jeg har i mine beskeder virker uden at man fjerner noget
men den skifter jævnligt. Sendes der besked via mail vil jeg svare