nokia 6110 Navigator, spørsgmål vedr. kont~
Fra : Petersen_Michael

Dato : 04-10-08 12:23

Hej Ng.

Jeg har erhvervet mig en Nokia 6110 Navigator.

Der er flere ting jeg ikke er imponeret af, og som jeg vil anmode om jeres
hjælp til at justere mig ud af.

1) Når jeg står i "kontakter" og fx. vil finde en kontakt med forbogstav M,
og jeg taster M, så finder den alle forekomster af navne som indeholder
bogstavet M, ikke kun navne der begynder med M

Kan det ændres? Hvis ja, hvordan?

2) SMS, kan man få vist besked detaljer, uden at skulle klikke efter dem,
men i bunden af SMSen? det er kendt fra fx. 6021, og 5140

3) Tasten til start af GPS navigation, kan den "slettes" mine fede fingre
rammer den lidt for ofte, når jeg skal trykke på den nederste del af
"ringen" og jeg klarer mig fint med at finde programmet i menuen..

4) Det er ikke et stort problem, men hvorfor s. er der ikke smilys til
sms-skriv under symboler? Er det lidt en nærrig tlf. jeg har kastet mine
mønter efter?

Ja ja, man kan vænne sig til meget..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 04-10-08 17:46

> Jeg har erhvervet mig en Nokia 6110 Navigator.

Også mig.

> [...]
> M, og jeg taster M, så finder den alle forekomster af navne som indeholder
> bogstavet M, ikke kun navne der begynder med M

Det må det kunne, for min gør det ikke. Spørg mig ikke hvordan, for jeg
vidste slet ikke at den funktion fandtes før min niece viste mig det for en
måneds tid siden.

Mvh Maria

Fra : John N. H.

Dato : 04-10-08 18:19

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i
en meddelelse news:48e7520c$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> forbogstav M, og jeg taster M, så finder den alle forekomster af navne
> som indeholder bogstavet M, ikke kun navne der begynder med M

Hvis du ikke blot taster 1. bogstav, men også 2. og måske 3. bogstav,
får du sorteret i visningerne, da alle, der ikke opfylder betingelserne,
bliver sorteret fra. Kort sagt, jo flere bogstaver, desto færre antal
visninger.

> 2) SMS, kan man få vist besked detaljer, uden at skulle klikke efter
> dem, men i bunden af SMSen? det er kendt fra fx. 6021, og 5140

Ved ikke. Men er det ikke relativt sjældent, man har brug for at se
disse besked-detaljer?

> [...]
> fingre rammer den lidt for ofte, når jeg skal trykke på den nederste
> del af "ringen" og jeg klarer mig fint med at finde programmet i

Ved det ikke. Har aldrig ramt Navi-tasten ved et uheld.

> 4) Det er ikke et stort problem, men hvorfor s. er der ikke smilys til
> sms-skriv under symboler? Er det lidt en nærrig tlf. jeg har kastet
> mine mønter efter?

Det savner jeg også.

John
; -))

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-10-08 16:58

John N. H. <jnha1@mailFJERN.dk> wrote:

> [...]
> får du sorteret i visningerne, da alle, der ikke opfylder
> betingelserne, bliver sorteret fra. Kort sagt, jo flere bogstaver,

Ja, det er great, men det er sq hurtigere - for mig at få vist emner med
begyndelsesbogstav og så scrolle ned, fremfor at skulle taste 3 eller flere
bogstaver for at finde min kontakt person.

> Ved ikke. Men er det ikke relativt sjældent, man har brug for at se
> disse besked-detaljer?

Jeg kan godt lide med det samme at kunne se dato tid og tlf nr. på
afsender..
Har også opdaget at besked rapporter ikke havner i indbakke, men i en mappe
for sig selv - så jeg skal "lede" efter dem..

> Ved det ikke. Har aldrig ramt Navi-tasten ved et uheld.

Det er du heldig med, men det hjælper ikke mig..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Lars Klintholm

Dato : 05-10-08 20:44

Den 04 okt 2008 skrev Petersen_Michael i dk.teknik.telefoni.mobil:

> 1) Når jeg står i "kontakter" og fx. vil finde en kontakt med
> forbogstav M, og jeg taster M, så finder den alle forekomster af
> navne som indeholder bogstavet M, ikke kun navne der begynder med

Hos mig finder den kun alle kontakter, hvor fornavn eller efternavn
begynder med M

> Kan det ændres? Hvis ja, hvordan?

Indtast dine kontakter med hele det fulde navn i feltet fornavn, og lad
feltet efternavn være tomt

Lars Klintholm

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-10-08 17:02

Lars Klintholm <nospam2008@klintholm.com> wrote:

> Hos mig finder den kun alle kontakter, hvor fornavn eller efternavn
> begynder med M

> Indtast dine kontakter med hele det fulde navn i feltet fornavn, og
> lad feltet efternavn være tomt

Hmm.. jeg har skovlet alle mine kontakter ind med Blåtand fra min 6021..
Lige som jeg gjorde med kalender emner - hvilket til dels fuckede op..

Hvis den her 6110 overlever 14 dage, uden at blive kastet efter naboens
høns, så er den heldig..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Petersen_Michael

Dato : 06-10-08 18:15

> [...]
> begynder med M

> Indtast dine kontakter med hele det fulde navn i feltet fornavn, og

Jeg har slettet efternavne, på samtlige kontakter.
Same shit no difference..

Den finder alle kontakter der indeholder det valgte bogstav.

Søgekriterne:
Efternavn Fornavn
Efternavn, fornavn
Fornavn Efternavn

Ændrer ikke på noget..

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-10-08 20:52

Den 06 okt 2008 skrev Petersen_Michael i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Jeg har slettet efternavne, på samtlige kontakter.
> Same shit no difference..
>
> Den finder alle kontakter der indeholder det valgte bogstav.

Hos mig er det kun dem, der _begynder_ med bogstavet.
Og sådan står der også i manualen (side 31):

http://nds1.nokia.com/phones/files/guides/Nokia_6110_Navigator_UG_en.pdf

To make a call from Contacts, select Menu > Contacts. Scroll to the
desired name; or enter the first letters of the name, and scroll to
the desired name.

Jeg ved ikke hvorfor din gør anderledes.
Jeg har ikke ændret noget i min opsætning

Lars Klintholm

Fra : Lars Klintholm

Dato : 13-10-08 16:24

Den 06 okt 2008 skrev Petersen_Michael i dk.teknik.telefoni.mobil:

> Den finder alle kontakter der indeholder det valgte bogstav.

Det gør en forskel på hvilken måde du går ind i kontakter.
Hvis du går i kontakter via navigationsprogrammet, finder den alle, der
indeholder bogstavet.
Hvis du går i kontakter via det almindelige kartotek, finder den kun
alle, der begynder med bogstavet
Lars Klintholm

Fra : Petersen_Michael

Dato : 15-10-08 15:29

> [...]

> der indeholder bogstavet.
> Hvis du går i kontakter via det almindelige kartotek, finder den kun

Uanset om jeg går i menu og der fra vælger kontakter, eller om jeg bare
trykker "ned" på "ringen" så søger den på samme måde, og det er alle
forekomster af det bogstav jeg indtaster - det vil sige _ikke_ kun
forbogstav.

Jeg har justeret lidt på den måde jeg opretter kontakter på ved at mokke et
ciffer ind først eller sidst i navnet.. det letter min søgnnig.

Noget helt andet..

Ordbogen.. kan man slette ord på en eller anden måde?
Kan ikke finde afgang fra Tlf, eller tilkoblet PC

--
Med venlig hilsen
Michael Petersen
Residerende i Nyborg