Min hypkondri er ikke særlig sexet
Fra : Bo Warming

Dato : 04-10-08 19:02

men impuls til selvmord,, når man kan lide debat på de høje nagler

Jeg er hypokonder og ønsker mig galskabens nådegave, - da
Robert Schumann kritiseredes for griller og "indbildt syge"

Hysteria is a natural phenomenon, the common denominator of the female
nature. It's the big female weapon, and the test of a man is his ability to
cope with it. Tennessee Williams

Alle kvinder der har været kærster med mig er blevet hysteriske indtil jeg
fandt en japaner.

Det første citat er derimod relevant om min p.t. infame gigtsygdom, der
skyldes træk i mit utætte hus og såm issyle skber den MYOSER, dvs
infiltrationer i muskelvæv hvor man gejler sig op til smertefølelse ud af
proportion med varmetabet

Det svarer til at Shumann var en af de mange tinituspatienter som
eksponentielt gejlede sig op til at høre smertefuld tone som tvang ham til
selvmordsforsøg - angsten for angsten skriver Kierkegaard og Freud og JO VI
ER TUDEFJÆS OG PIVESKID men find et grøftegrverarbejde til os? Findes de?

Angsten for INTET gejlede SAK sig op til at falde om på gaden af og
måske det hele ku helbredes af et mindre frememdgjort liv.

De fleste førtidspensioner er idag om kronisk træthedssyndrom, fibromyalgi,
piskesmæld, fantomsmerter og Munchausen og læger er enige om - på
tomndshånd, uden båndoptager på - at de intet forstår og hypokondri er den
dyreste sygdom

Er der fri adgang til sygedagpenge så eksploderer dette hys

PSYKOSMATIK løses af placebo altså medicinmandsovertro

Mon ikke kloge koner a la Sarah Palin er en milliard gange bedre end
universitetsuddannede til de store folkesygdomme - helt som hun overgår
enhver politikermand med en faktor en milliard

Moder Jord er forlovet med Solen, og når toget holder/

Så går de ud og boller

En dreng kunne ikke falde til ro efter en begået fejl. Det vidner om en for
sart samvittighed, som sætter sit eget moralske selv så højt, at det ikke
vil tilgive det noget. En sådan samvittighed skaber hypokondriske mennesker,
dersom det ikke bliver bragt i balance ved stor virksomhed. Goethe.

(At denne opfinder af det åbnelyse serielle monogami altid kun friede for to
år, er en fortiet årsag til at den jødiske generaldatter Lou Salome foretrak
totalslaver som Rilke og Freud - men det skal hedde sig bl.a. i Bertrand
Russells , Thielsts og Villy Sørensens nedgørelser, at Nietzsche var usexet
og kuet, hvilket ingen breve peger imod. Men livslang vidtforgrenet
psykosomatisk/hypokondrisk/neurologisk sygdom, der blev til nær-blindhed, er
ikke sexet. Lou Salome skriver om kysseri under deres mange døgnlange
diskussioner i alpenaturen , at hun "ikke kan huske noget derom" - men med
det extreme fuldskægsmustache han beskyttede sin ære med, er det helt
sikkert, at hun lyver .).

At klø sig er en af naturens største
nydelser, og den der er tættest ved hånden. Michel de Montaigne

sdhyp Every invalid is a physician.

sdhyp Folk der er raske, er blot mennesker der ikke ofrer sig selv
nok opmærksomhed. Jules Romain

sdhyp For hver sygdom, lægerne helbreder med medicin, fremkalder de
ti hos raske mennesker ved at indpode dem med den virus, som er tusind gange
mere farlig end nogen mikrobe: ideen at man er syg Marcel
Proust

sdhyp Menneskehedens værste sygdomme er opstået udfra kampen mod
sygdomme. Nietzsche

Sdhyp? We are healed of a suffering only by experiencing it in full.
Marcel Proust

sdlaissezfaire Moral for læger - Den syge er en
parasit på samfundet.

sdm Bitter i mund for hjertet sund. Danske
Ordsprog

sdm Gift som svækker den svage, styrker den stærke - og han kalder
det ikke gift. Nietzsche (Conan Doyles brug af opium?)

sdm Hvad lægerne angår, skulle de netop være formidlere af denne
foragt - ikke af recepter, men derimod af en ny dosis væmmelse ved deres
patienter hver dag... Nietzsche

sdm Hvis jeg ikke åd stesolider, ville jeg være narkoman.
Graffiti

sdm Lægedom som bider mest, gemeenligen heeler best.
Danske Ordsprog

sdm Much of your pain is self chosen. It is the bitter potion by
which the physician within you, heals your sick self.
Kahlil Gibran

sdmagt "You ought to be a doctor, as you always want people to do, what
they don't want to do". Oscar Wilde

sdmagt Når lægerne ikke kan helbrede en sygdom, giver de den i hvert
fald et smukt navn Voltaire

sdmagt Under et smerteanfald blev Bismarck vred over Schweningers
ustandseligespørgsmål om sygdommens opståen.Tja, svarede S. den store
statsmand, men så må De hellere henvende Dem til en dyrlæge. Da Schweninger
under et tilfældigt besøg fandt den store statsmand færd med at indtage
suppe, som lægen just havde forbudt, kastede sidstnævnte resolut suppen ud
af vinduet!

sdp< "At være læge" vil sige at være den stærkeste af to! En dygtig læge
formår mere med et fugtigt håndklæde end den udygtige med hele sit apotek
Schweninger

Sdp< Lægedom som bider mest, gemeenligen heeler best.Danske
Ordsprog

Sdp Allerede et par af min barndoms lærere gjorde det klart for
mig, at det er ialtfald ikke enhver givet at bespise fem tusind med et par
halvtørre småfisk. Palle Lauring

Sdp< Apotekeren ville ikke indsukre sine piller, hvis de ikke var
bitre. (Ordsprog)

Sdp< De lægemidler, der er mest smertefulde, er de mest
virkningsfulde. (Ordsprog)

sdp< Den bedste læge er den, der evner at indgyde håb.
Samuel Taylor Coleridge

Sdp< Den, som har universitetet bag sig, ved intent om kunsten at
læge. Er han et selvstændigt hovede, så bygger han sig sin egen lægekunst
efter sit eget hovede. Schweninger,
Bismarcks huslæge

sdp Der er dårskaber, der angriber folk på samme måde som
smitsomme sygdomme.Rochefoucauld

Sdp< Der findes medicin, der er værre end sygdommen. (Ordsprog)

sdp< Det at være læge er selv at ville lide.
Søren Kierkegård

Sdp< God medicin smager altid bittert. (Ordsprog)

sdp< Har du set en Læge gå omkring mellem de Syge, så har du vel
lagt Mærke til, at den bedste gave, Han bringer, bedre end alle Lægemidler
og end al hans Omsorg, er når han bringer Håb, når der siges: "Lægen håber".
Søren Kierkegard

Sdp< Hellere føde bageren end apotekeren. (Ordsprog)

Sdp< Hvad der kurerer en smed, slår en skrædder ihjel. (Ordsprog)

Sdp< Hvad smør og whisky ikke kan kurere, kan ikke kureres. (Ordsprog)

sdp< Hvad Vægt ligger der på, om Lægen selv tror på de Midler han
foreskriver, når den Lidende har Tillid til dem og til ham, og virkelig
bedres igjennem sin Tro? Hvorfor ikke gjøre Mennesker lykkeligere gjennem en
Illusion Edvard Brandes 1847-1931

sdp< Hvilken velgerning og hvilken nødvendighed for menneskeheden
løgnen er - det ved kun lægerne og kvinderne
Anatole France

Sdp< Hvor der ikke er håb om helbredelse, kan man spare medicinen.
(Ordsprog)

Sdp< Ingen apoteker uden gift. (Ordsprog)

Sdp< Medicin kurerer den, som er bestemt til at leve. (Ordsprog)

Sdp< Optimistic lies have such immense therapeutic value that a
doctor who cannot tell them convincingly, has mistaken his profession.
George Bernard Shaw, Misalliance, 1914

sdp< Placebos magt: tro, forventninger og selvopfyldende profetier
Da jeg spurgte dr. Albert Schweitzer, hvordan han ville forklare det faktum,
at nogen overhovedet med rimelighed kunne forvente at blive rask efter at
være blevet behandlet af en heksedoktor, svarede han,at det, jeg bad ham om,
var at røbe en hemmelighed, som læger havde båret på lige siden Hippocrates'
dage. "Men jeg skal alligevel fortælle Dem det," sagde han, mens hans ansigt
oplystes af et skævt smil: "Heksedoktoren klarer det af samme grund, som vi
alle klarer det. Enhver patient går rundt med sin egen doktor indeni. Når de
kommer til os, er det fordi de ikke kender den sandhed. De bedste resultater
opnår vi, når vi giver den læge, der bor i enhver patient, en chance for at
gribe ind." Placebo er den læge, der bor inden i os.
Norman Cousins

sdp< " Ved de eksempler, jeg her bringer, har jeg vogtet mig for at
ændre selv de ubetydeligste enkeltheder - med mit vidende fordrejer jeg ikke
det mindste bogstav - uden mit vidende - ja det ved jeg jo ikke. Men som en
gammel historie er der ikke som med en recept til en syg: Det er ikke så
farligt om en ingrediens er lige netop sådan - eller anderledes.";Michel
Montaigne

Sdp< Spinoza who argued that we do not know what a body can do
(Ethic III, Proposition 2, Scholium)

sdp< The best surgeon is he that hath been hacked himself.
English proverb

Sdp< There is a bottom only one genuinely scientific treatment for
diseases, and that is to stimulate the phagocytes(the immune system)".
George Bernard Shaw

sdp< En gunstig fejldiagnose har altid været mere virksom end den
bedste medicin. Markus M. Ronner

Fra : news.tele.dk

Dato : 04-10-08 22:06

Fra : Bo Warming

Dato : 05-10-08 18:00

"news.tele.dk" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Warming" <warmingbo@gmail.com> skrev i en meddelelse

Mine hobbyer med at bryde tabuer vedr urininkontinens mm er først spruget ud
i sidste halvdel af min parforhold med Noriko

Problemet er ikke at jeg er selvoptaget men at jeg ikke er selvptaget nok