Liste imellem biler op mod en lysregulerin~
Fra : Jan Thogersen

Dato : 06-10-08 22:56

Hej alle,

Jeg håber ikke at jeg genere nogen ved at spørge, men jeg er ny i MC
verden og har kun kørt en season på min GSX650F.

Jeg oplever ofte MC's liste forbi den holdende trafikken op mod en rød
regulering og det har aldrig generet mig. Jeg når i bil alligevel knap
at lægge pres på speederen inden MC'en holder i næste kryds

Men hvad siger politiet til det stunt? Kan godt regne ud at det sikkert
ikke er lovligt, men hvad koste det? Et klip? og hvad er bøden mon?
Hvis straffen ikke er en tur bag tremmer med Jønke, så kunne jeg da godt
finde på at gøre kunsten efter

Mvh
Jan

Fra : Simon

Dato : 07-10-08 06:37

Jan Thogersen wrote:
> Jeg håber ikke at jeg genere nogen ved at spørge,

Såmænd ikke, men emnet *bliver* diskuteret jævnligt, søg i tidligere tråde.
http://kortlink.dk/5uhb
http://kortlink.dk/5uhc
http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=54

> Kan godt regne ud at det sikkert
> ikke er lovligt, men hvad koste det?

Som du vil kunne læse er der ikke enighed om det.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Armand

Dato : 07-10-08 14:52

Simon skrev:

> [...]
> http://kortlink.dk/5uhc
> http://www.dmcn.dk/FAQ/VisEmne.asp?ID=54

> Som du vil kunne læse er der ikke enighed om det.

Som rookie er det nok værd at pointere at man er rimeligt usynlig som
motorcyklist i tæt trafik og det gælder også stillestående trafik i
opmarch-båse - Og det er DIG det gør ondt på hvis der er en der overser
dig en søvnig morgen :-|

--
Armand.

Fra : Gimbal

Dato : 07-10-08 19:47

Hvis du har i sinde at gøre det, kan vi måske samle en liste af tips omkring
emnet...

Nogle regler jeg selv benytter er:
Der skal være en vis bredde mellem forrest holdende, helst 1,5 meter. Helst
sådan at jeg med tydelighed kan holde i den ene af banerne og ikke på
striben.
Hvis køerne op til krydset er mere end 2-3 biler, lader jeg være. For let at
ramme bilerne eller ninja-fodgængere på vej op imellem.
Ingen lastbiler (det ville gøre meget meget ondt hvis man kikser)
Der skal helst være plads nok fremad, til at jeg kan holde en smule længere
fremme end bilerne, så jeg er synlig.
Krydset skal være overskueligt.

Jeg foretrækker nu at benytter tomme højresvingsbaner. Hvis der kommer en
politibil kan man jo bare blinke lidt til højre og smile. Det er ikke noget
problem at nå ind foran bilerne i ligeud-banen, de er jo 100 år om at sætte
i gang.

Bødetaksten for begge af disse stunts er 500,-
Ja, det er ulovligt at holde ved siden af andre i samme bane. Gælder også 2
motorcykler.

Fra : Jim Andersen

Dato : 08-10-08 08:27

Gimbal wrote:
> Ja, det er ulovligt at holde ved siden af andre i samme bane.

link/citat? Jeg mener kun det er ulovligt at køre ved siden af hinanden.

/jim

Fra : Anders Majland

Dato : 08-10-08 08:36

> link/citat? Jeg mener kun det er ulovligt at køre ved siden af hinanden.

Hvordan vil du kommer til at holde ved siden af en anden hvis du kører derop
?
Det er tilladt at overhale - hvis der er plads - men du får nok svært ved at
argumenter for at du midt i overhalingen var nødt til at holde stille ... Du
må jo kun påbegynde en overhaling hvis du kan se at den også kan afsluttes

Om der så er forskel på bødetaksten på en "ulovlig" overhaling og på at køre
ved siden af et andet køretøj ved jeg ikke...

BTW så kræver en "bane" ikke at der er malet streget på vejen men blot at
der er tilstrækkelig plads ... F.eks vigerslevvej / ring 2 i kbh - Den er
fin bred nok til 4 baner men de fleske klumper sammen i en række i hver
retning medmindre der er svingende ved nogle af krydsene.

I bilgruppen er der også lidt debat om ring 4 et sted hvor den mellem 2
kryds er bred nok til 4 baner.

Fra : Gimbal

Dato : 08-10-08 09:26

"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> wrote in message

> link/citat? Jeg mener kun det er ulovligt at køre ved siden af hinanden.
>
> /jim

Her i bødebogen på side 5 står "Ført motorcykel ved siden af andet køretøj:
500,-"

Hvis du holder ved siden af en bil i en vognbane, må du jo nok have "ført
motorcyklen" derop.

Fra : Jan

Dato : 08-10-08 12:02

Gimbal wrote:
> Hvis du har i sinde at gøre det, kan vi måske samle en liste af tips omkring
> emnet...
Tak! Det var gode råd. Dem vil jeg følge hvis jeg prøver stuntet selv.

> Bødetaksten for begge af disse stunts er 500,-
> Ja, det er ulovligt at holde ved siden af andre i samme bane. Gælder også 2
> motorcykler.
Fedt at få styr på det. Så det koster altså ikke noget klip?

Mvh
Jan

Fra : Anders Majland

Dato : 08-10-08 12:11

> Fedt at få styr på det. Så det koster altså ikke noget klip?

Det er måske lidt tynd statistik at konkludere det på - For en betjent kan
jo godt vurdere ens kørsel til slalom eller for tæt eller ...
http://www.sikkertrafik.dk/object.php?obj=a6df3e80&SearchLogID=366502

- Kører med for kort afstand til forankørende (kunne godt blive relevant)
- Overtræder reglerne for overhaling og forbud mod overhaling (Man må kun
overhale hvis man kan afslutte den - og det er ikke på siden af et andet
køretøj)
- Overskrider spærrelinier ved overhaling (kunne også nemt ske hvis banen
ikke er helt bred nok)
- Kører uforsvarlig slalom- og forbikørsel i tæt trafik (Ja den kunne måske
også blive aktuel )
- Ændrer færdselsretning og placering til fare/unødig ulempe for andre
trafikanter (Unødig ulempe - Det kunne måske også tænkes at en betent ville
hænge en op på den)

Men det var da lige hele 5 muligheder for klip som man måske kunne få
mulighed for at diskutere i retten ....

Fra : Futte&Co

Dato : 08-10-08 15:46

Anders Majland skrev:

> [...]
> ville hænge en op på den)
>
> Men det var da lige hele 5 muligheder for klip som man måske kunne få

Hvis man holder mellem 2 biler, på venstre side af linjen, er det en
overhaling højre om, og det er et klip.
Så man skal altid sørge for at holde på højre side af vognbanelinjen.

--
Jørgen, Brøndby
http://www.dfmc.dk/?id=70

Fra : Niels Pein

Dato : 08-10-08 20:09

"Futte&Co" skrev ...

> Hvis man holder mellem 2 biler, på venstre side af linjen, er det en
> overhaling højre om, og det er et klip.

Er det nu også helt sikkert, at der er tale om en overhaling, hvis man kører
op ved siden af nogen/noget der holder stille?
Jeg mener begge køretøjer skal være i bevægelse, før man bruger betegnelsen
"overhaling".
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Armand

Dato : 09-10-08 22:12

Niels Pein skrev:
> [...]
> op ved siden af nogen/noget der holder stille?
> Jeg mener begge køretøjer skal være i bevægelse, før man bruger betegnelsen

Jeg kom i dag til at filosofere over sagen under en trafikal manøvre:
Scenarie:
- Man kommer op bag biler i opmarch ved et lyskryds og skal til højre.
- Fremme ved krydset er to sving-baner: én fælles for ligeud og
venstre-kørende og én for højre-kørende.
- Højresvingsbanen forekommer først de sidste ti meter før krydset og
den anden bane er i realiteten vejbanens forlængelse.
- Trafikken i køen før krydset holder passende til højre til at man kan
køre højre om og derved komme frem til den ellers tomme
højresvings-bane. Ingen bil blinker til højre og køen er stillestående!

Er dét ikke et dagligt scenarie, og skulle dét være højkriminelt at
foretage en passage højre om opmarch-køen??

--
Armand.
(der i mange af lignende scenarier forbeholder sig sin prøvesagkyndiges

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-10-08 08:55

Armand wrote:

> Ingen bil blinker til højre og køen er
> stillestående!
> Er dét ikke et dagligt scenarie, og skulle dét være højkriminelt at
> foretage en passage højre om opmarch-køen??

Det mener jeg absolut ikke det er.
Det er dog ikke uden fare, da mange bilister ikke mener man behøver blinke
før man påbegynder sit sving. Det slider jo på pæren....

/jim

Fra : Gimbal

Dato : 10-10-08 11:14

> Det mener jeg absolut ikke det er.
> Det er dog ikke uden fare, da mange bilister ikke mener man behøver blinke
> før man påbegynder sit sving. Det slider jo på pæren....
>
> /jim

Dette var også mit eksempel på en mere foretrukken metode, at benytte tomme
svingbaner til at liste udenom. Problemet er bare, at det er kriminelt at
benytte svingbaner til andet end at svinge. Rent teknisk, altså. Men man kan
jo skynde sig at tænde blinklyset, hvis en hvid bil med tagpryd ruller op
bagved. Man er så nød til at dreje og tage en omvej, men en gang imellem må
man vel tabe.

Fra : Armand

Dato : 12-10-08 18:59

Jim Andersen skrev:

> Det mener jeg absolut ikke det er.
> Det er dog ikke uden fare, da mange bilister ikke mener man behøver blinke
> før man påbegynder sit sving. Det slider jo på pæren....

Jeg kommer lige med en rettelse:
jeg skrev:
"- Trafikken i køen før krydset holder passende til højre til at man kan
køre højre om og derved.........."!
Der skulle have stået: - Trafikken i køen før krydset holder passende
til VENSTRE til at man kan køre højre om og derved......"

Ikke at dét ændrer på dine relevante forbehold, men jeg glemte også den
detalje at de alle holder stille og afventer grønt!
Det kunne også tænkes at de alle som en blinker til venstre!

Og jeg taler om at komme hen i højresvingsbanen i rette henseende, og
ikke for at lave en tyvstart! Spørgsmålet gik mere på den detalje med i
realiteten at køre højre om trafikanter i samme retning, og jég ville
nok smyge mig igennem, hen til højre-båsen, selvom jeg godt kan se at
ækvivalenten fra en stillestående motorvej: At bruge nødsporet de sidste
par hundrede meter inden den afkørsel man skal af på, ikke holder vand!

--
Armand.

Fra : Jim Andersen

Dato : 13-10-08 09:20

Armand wrote:
> Og jeg taler om at komme hen i højresvingsbanen i rette henseende, og
> ikke for at lave en tyvstart!

Sådan blev det også opfattet

> At bruge nødsporet
> de sidste par hundrede meter inden den afkørsel man skal af på, ikke
> holder vand!

Der er jeg så efterhånden ved at være lidt uenig med dig.
----Galde On----
De bruger sgu da alligevel aldrig det nødspor til andet end at parkere
udslukte biler.
De seneste mange gange en ambulance (med eller uden mc-kortege) er drønet
forbi mig på motorvej, har de altid kørt imellem rækkerne som om de var
mc'ister. Jeg synes nu nok de burde bruge det forbandede nødspor når det nu
er anlagt i dyre domme.
----Galde Off----

/jim

Fra : Armand

Dato : 13-10-08 15:51

Jim Andersen skrev:

> [...]
> mc'ister. Jeg synes nu nok de burde bruge det forbandede nødspor når det nu

- - - Og i mange tilfælde kunne man mindst forlænge afkørslen så
mylder-trafikkens opfyldning af afkørslen bliver sværere :-|
I samme situation er det da også mere relevant at trafikken udnytter
nødsporet (til at "samle op" i) frem for at blokere højre spor langt
tilbage på motorvejen :-/

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 21:49

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 21:49

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 21:49

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 21:49

Fra : Armand

Dato : 08-10-08 22:27

Jan skrev:
> Tak! Det var gode råd. Dem vil jeg følge hvis jeg prøver stuntet selv.

> Fedt at få styr på det. Så det koster altså ikke noget klip?

Jeg gentager lige mig selv:
Der er mange former for klip - bl.a. dem skadestues-sygeplejersken
foretager for at få din jakke og/eller bukser så lempeligt af dig som
muligt =
For slet ikke at tale om når gipsen skal af :-|

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-10-08 01:02

> [...]
> som muligt =
> For slet ikke at tale om når gipsen skal af :-|

Jup , for ikke at tale om når stingene skal klippes / fjernes :-/ det
niver sq' godt ......

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Niels Pein

Dato : 09-10-08 11:56

"Dennis Hellan Pedersen" skrev ...

> "Armand" skrev ...

> Jup , for ikke at tale om når stingene skal klippes / fjernes :-/ det
> niver sq' godt ......

Undskyld, men går der ikke lidt rigeligt morfar i den nu?
Vi snakker om at liste op mellem de stillestående biler til en lysregulering
der viser rødt. Det er muligvis ulovligt, men hvor galt kan det gå?
Stillestående biler ved en lysregulering, come on.
Hvis det fører til at skulle have køredragt klippet af og senere gips
klippet af, så bør man nok holde sig hjemme i sofaen resten af livet for en
sikkerheds skyld (og engang dø af hjerte/kar sygdomme som resten af
befolkningen ;)).
Og pas på med ferier sydpå, for der er det jo almindeligt anerkendt at køre
sådan, også selvom køen ikke holder helt stille. Og det går ganske fint.

Og fjerne sting. Jeg har selv for ikke længe siden fået fjernet 44
metalclips (sådan "syr" man åbenbart sår sammen i dag) efter en knæoperation
på grund af et styrt på ski. Jeg har også prøvet at få fjernet 16 gammeldags
sting i læben og nogle stykker i panden efter et biluheld, og bevares, det
stikker lidt, men man skal da være ret pylret for at synes det er noget.
Smerten de første dage efter knæoperationen var træls.
At få skrubbet "asfalteksem" rent skulle også være træls.
Men at få fjernet sting? Come on!

Beklager mit lidt sure opstød ærede skribenter og venner, men jeg synes I er
på vej ud af en tangent her.
Kan også være mig der har overset et par ironi-smilies.
--
Venlig hilsen
Niels

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 09-10-08 12:06

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> skrev i en meddelelse

> Undskyld, men går der ikke lidt rigeligt morfar i den nu?
> Vi snakker om at liste op mellem de stillestående biler til en
> lysregulering der viser rødt.

Hej Niels.

Morfar .... næhhh ... pli vil jeg sige, springer du også over i køen
nede i supermarkedet ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Gimbal

Dato : 09-10-08 19:33

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> wrote in message

> Morfar .... næhhh ... pli vil jeg sige, springer du også over i køen nede
> i supermarkedet ?

Hvis du springer over i køen i Netto, så skal andre vente.
Hvis du kører mellem bilerne, så er du væk inden de får foden på speederen
(hvis ikke, så bør man ikke benytte dette stunt!).

Fra : Niels Pein

Dato : 09-10-08 21:14

"Dennis Hellan Pedersen" skrev ...

> "Niels Pein" skrev ...

> Hej Niels.

Hej Dennis. Og tak for sidst. Som altid hyggeligt.

> Morfar .... næhhh ... pli vil jeg sige, springer du også over i køen nede
> i supermarkedet ?

Nej det pli-mæssige kan vi nok godt blive enige om, men det er også et andet
emne.

Jeg opponerer blot imod at vi advarer om gips og skadestuer blot ved tanken
om at trille op ved siden af et par stillestående biler, og synes ikke det
gør spor ondt at få fjernet sting (ikke nok til at få nogen ansigtsmuskel
til at røre sig i hvert fald ?).

Min eneste advarsel skulle da lige være at passe på ikke at blive til grin.
Jeg knækkede engang en kæde da jeg satte afsted lidt kvikt for ikke at være
i vejen, efter det stunt med at trille frem til stoplinien. Så føler man sig
dum (over ikke at have passet kæden bedre).
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : Gimbal

Dato : 10-10-08 11:17

"Niels Pein" <fornavn@efternavn.landekode> wrote in message
> [...]
> at være i vejen, efter det stunt med at trille frem til stoplinien. Så
> føler man sig dum (over ikke at have passet kæden bedre).

Eller springe tilbage i frigear, under skift fra første til andet gear...
Det har jeg heldigvis ikke oplevet i disse situationer, men andre hvor det
var udemærket pinligt alligevel.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 09-10-08 12:18

Niels Pein skrev den 09 okt 2008 i
klip
> Beklager mit lidt sure opstød ærede skribenter og venner, men jeg
> synes I er på vej ud af en tangent her.
> Kan også være mig der har overset et par ironi-smilies.

Godt brølt Løwe

Kender man sine lysreguleringer (skiftetakt, tid på døgnet,
trafikreguleret) og der er plads omme foran som andre har beskrevet til
enten den ene eller anden side, kan jeg heller ikke se nogen dramatik i
at liste forbi. Har aldrig fået sure miner for det, så jeg antager det
i hvert fald i Esbjerg er alment accepteret

Fra : claus b.p.

Dato : 09-10-08 22:12

"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at liste forbi. Har aldrig fået sure miner for det, så jeg antager det
> i hvert fald i Esbjerg er alment accepteret

Det er helt som sædvanlig her på usenet, kan folk ikke svare, - eller lide
svaret - laver de støj.
Som du ser er der uenighed om emnet, der er tilsyneladende ikke nogen af
svarerne i denn tråd der nævner at der er forskel på "holde/køre ved siden
af", "overhaling" og "forbikørsel" (når trafikken fremføres i rækker hvor
hastigheden bestemmes af den forankørende). Der er forskel på hvordan
færdselsloven vægter disse ting, dvs. der er ligefrem modstrid mellem nogle
af paragrafferne. Derfor er der sandsynligvis ikke nogen politifolk der vil
idømme en bøde for dette lige nu. Men, som sagt der er uenighed, og måske er
den politimand du møder i morgen helt sikker på _sin_ fortolkning.... En
ting er helt sikker, kører man ligeud fra en svingbane står man til bøde.
FDM har netop bedt "relevante myndigheder" om en udtalelse om emnet. Når
dette foreligger vil der forhåbentlig være en afklaring af fortolkningen af
færdselsloven. Jeg tror ikke på det bliver tilladt, men måske er det rent
faktisk ikke forbudt, og så kan man være nødt til at ændre i lovteksten.
Danmark er jo ikke noget progressivt land ifh.t. færdselsloven!

/Claus

Fra : Armand

Dato : 09-10-08 22:00

Niels Pein skrev:
> [...]
> der viser rødt. Det er muligvis ulovligt, men hvor galt kan det gå?
> Stillestående biler ved en lysregulering, come on.

Kald mig bare morfar, men hvis Jan T. ender med at tage livet af sig
selv, stiger landets gennemsnitsalder, og jeg ligger i den ende hvor jeg
dermed bliver mere morfar af dét hvilket gerne skulle undgåes!

Nu ér "sakse-indlægget" jo en causeren over ordet klip, og i forlængelse
af hvad jeg tidligere ytrede, men som skrevet skulle det nok kunne klare
sig uden en smiley!

Jeg har da også mine små finter i trafikken, men for at der ikke skal gå
for meget Karl smart á scooter-galleriet m.fl. holder jeg dem for mig
selv frem for at lokke en rookie i uføre med nogle gennem mange år
velovervejede "finesser"!
Overfor rookie's er der IMO kun én type råd:
- Hold øje med bilisterne - De er ude på at tage livet af én.
- Hold dig så synlig som mulig gennem farvevalg af motorcykel og
påklædning, samt placering, således at du minimerer bilisters mulighed
for at overse dig (omend nogle alligevel vil gøre det)!

"list dig ind imellem rækkerne og "tyvstart" ved grønt", er ikke helt i
dén ånd hvorfor jeg helt bevidst undgår at ytre mig i dén retning :-|

--
Armand.
(så afgjort ikke en engel)

Fra : Gimbal

Dato : 10-10-08 11:22

> Jeg har da også mine små finter i trafikken, men for at der ikke skal gå
> for meget Karl smart á scooter-galleriet m.fl. >

Ah ja, scooter-folket. Der kan man tale om selvmordspiloter...! Forleden så
jeg en knægt på scooter, overhale en cyklist indenom, ved at køre ind på
fortorvet, inden om en parkeret bil, og tilbage ud på vejen få meter fra et
kryds.

Fra : Torben Scheel

Dato : 10-10-08 11:23

Armand wrote:

> [...]
>
> "list dig ind imellem rækkerne og "tyvstart" ved grønt", er ikke helt i
> dén ånd hvorfor jeg helt bevidst undgår at ytre mig i dén retning :-|

Jeg må erklære mig enig. At en erfaren MC-ist kan bruge nogle tricks
relativt forsvarligt er ikke grund nok til at anbefale det til alle
MC-ister.

--
vh
Torben - der fik påtalt sin kørestil af en venlig betjent forleden - og

Fra : N/A

Dato : 16-10-08 21:49

Fra : brian@groth-knudsen.~

Dato : 08-10-08 03:06

> Hvis du holder ved siden af en bil i en vognbane, må du jo nok have "ført
> motorcyklen" derop.

Ja, med mindre det er en emsig chauffør i en bil der mener sig
berettiget til at køre op ved side af mc'en....

Det forekommer!

Fra : brian@groth-knudsen.~

Dato : 08-10-08 03:11

On 8 Okt., 11:06, br...@groth-knudsen.dk wrote:

> Ja, med mindre det er en emsig chauffør i en bil der mener sig
> berettiget til at køre op ved side af mc'en....
>
> Det forekommer!

Har i øvrigt selv fået en løftet pegefinger af en mc-betjent for "at
køre ligeud fra venstresvingsbanen" - hvilket jeg ikke gjorde! Jeg
fastholdt at jeg ikke kørte fra svingbanen, men fik så at vide at man
jo ikke må holde ved siden af et andet køretøj i samme kørebane. Det
kunne jeg bekræfte min viden om. Jeg slap dog for videre tiltale

Fra : Niels.Pein@gmail.com

Dato : 13-10-08 13:00

On 13 Okt., 16:50, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> I samme situation er det da også mere relevant at trafikken udnytter
> nødsporet (til at "samle op" i)  frem for at blokere højre spor langt

Enig.
Hvis en motorvejsafkørsel er helt fyldt op, og trafikken stadig kører
rask afsted i begge baner ligeud, så opstår der nemt nogle _meget_
farlige situationer, og så vil det i alle henseender være bedst at
bruge nødsporet som udvidet svingbane. Undtagen lige den detalje at FL
siger noget andet.
Men ikke 10 vilde heste kan få mig til at holde stille på MC ude på en
motorvej "i drift" blot fordi en frakørselsrampe er fyldt op. Så kører
jeg s*u udenom/indenom/et-eller-andet for min egen sikkerheds skyld,
og tager gerne risikoen for en bøde for at bruge nødsporet. Men
alternativt kunne man jo køre videre til næste afkørsel hvis det ikke
er for stor ulempe.
--
Hilsen Niels
Bandit 1250 SA

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 16-10-08 21:49

Niels.Pein@gmail.com skrev:

> [...]
> og tager gerne risikoen for en bøde for at bruge nødsporet. Men
> alternativt kunne man jo køre videre til næste afkørsel hvis det ikke
UENIG
Nu har jeg gennem mange år benyttet en afkørsel der netop lider af at
være "for lille", hvorfor der opbygges kø.

JA det er farligt at holde stille på motorvejen, al den stund at ikke
alle føler sig kaldet til at følge hastighedsskiltningen, (hhv
50-70-90)(elektronisk) når der er kø.

Men jeg har set talrige eksempler på bilister der farer afsted, for så
at opdage at den bil der er i nødsporet 50 m længere fremme er sidste
bil i køen til den afkørsel de skal benytte (skiltet til at starte
100-150 m længere fremme - gæt selv hvad 90% gør i _det_ tilfælde :-\
absolut ikke mindre farligt skal jeg lige hilse at sige

Jeg har mere end een gang oplevet biler komme bogstaveligt flyvende
over, og forbi mig op ad - og på autoværnet ved den afkørsel =

Den eneste og rette løsning må være at "forlænge" afkørslen så der er
den fornødne plads, (så følger skiltningen jo med) Andre muligheder er i
alle tilfælde aldeles farlige, dog således at holder man på selve
kørebanen (som loven foreskriver) og HAR aktiveret sine nødblink (som
loven foreskriver) så er risikoen IMO mindst - omend trafikken afvikles
mindre smidigt - ihvertfald teoretisk.

--
Dun@nt der nu har andet arbejde og ikke længere skal udsætte sig for
denne fare dagligt