1 Cyl Cx 500 Fejlfindeing
Fra : fsgbooking@gmail.com

Dato : 06-10-08 03:30

Hej
noget så utroligt som vrøvl med min Cx'er
den vil kun på 1 cyl. det er ikke tændrør eller tændkabel der er
brændstof men ingen gnist
er det en tændspole eller noget andet gode forslag modtages med
kyshånd
og hvis der skulle være en der ligge inde med en tændspole på sjælland
jeg kunne låne for at tjekke om det er det ville det også være super
mvh Søren Ballerup CX500

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 06-10-08 14:54

[...]

Hej Søren

Kunne du ikke prøve at bytte rundt på de to tændspoler? Så kunne du da se om
nissen flytter med.

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Armand

Dato : 06-10-08 15:27

Ivan Nielsen skrev:
> [...]
> mvh Søren Ballerup CX500
>
> Kunne du ikke prøve at bytte rundt på de to tændspoler? Så kunne du da se om

Eller bytte rundt på tændrørene, for først og fremmest at sikre sig at
det ikke er et lorte NGK (tm) der er druknet uhjælpeligt

--
Armand.

Fra : Søren Kelly

Dato : 06-10-08 15:48

> Eller bytte rundt på tændrørene, for først og fremmest at sikre sig at det
> ikke er et lorte NGK (tm) der er druknet uhjælpeligt
>
> --
> Armand.

Hej A

har byttet rørene og ledninger rundt og det hjælper ikke det er den samme
side der gnister hele tiden :-/

Søren

Fra : Søren Kelly

Dato : 06-10-08 15:26

> [...]
> Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´
> Honda CX500 1982 - der lige har fået en ny CDI enhed, fordi der slet ikke

jo men så skal jeg skille noget mere ad derfor den dovne holdning
ledningen kan nemlig ikke nå...

Søren

Fra : Armand

Dato : 06-10-08 18:59

Søren Kelly skrev:

> jo men så skal jeg skille noget mere ad derfor den dovne holdning
> ledningen kan nemlig ikke nå...

Sidder tændspolerne ikke lige op og ned af hinanden?

Byt rundt på spolernes tynde 12V ledninger og se om du flytter problemet !
- Flyttes det er det spolen der er færdig!
- Er det stadig det samme, er det dybere i tændings-systemet hvortil
finere målinger skal til - Evt. istedet "byt komponenter om (á kun ét af
gangen" med en kammerat indtil problemet retter sig og erkend derigennem
hvilken stump der er færdig og skal købes/udskiftes"!

--
Armand.