MS Windows
briani 27239
Vista Business afspil DVD
Fra : KentBM

Dato : 06-10-08 18:13

Hej

Jeg har købt en Lenovo R61 med Vista Business. Dette betyder, at det
ikke er muligt at afspille DVD-film i Windows Media Player. Jeg har
prøvet at hente VLC, men kunne ikke få programmet til at afspille filmen.

Er der andre (gratis) programmer, som kan bruges? PowerDVD koster godt
nok kun omkring kr. 350, men det er jo også en slags penge.

Og jeg taler altså om ganske almindelige købte DVD-film.
--

Kent

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 09-10-08 13:07

KentBM skrev:
> [...]
> ikke er muligt at afspille DVD-film i Windows Media Player. Jeg har
> prøvet at hente VLC, men kunne ikke få programmet til at afspille filmen.

Jeg tror du mangler nogen codecs til Windows Media Player. Nogen koster
penge. Andre er gratis. F.eks. K-Lite Codec Pack er gratis. Kan
downloades her fra http://www.free-codecs.com/download/K_lite_codec_pack.htm

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : KentBM

Dato : 10-10-08 18:29

Rasmus Bertelsen skrev:
> Jeg tror du mangler nogen codecs til Windows Media Player. Nogen koster
> penge. Andre er gratis. F.eks. K-Lite Codec Pack er gratis. Kan
> [...]
K-lite fungere (næste) perfekt. Med forbehold for lyden, som har for lav
lydstyrke, men det kan være filmen, så jeg skal lige have prøvet med en
anden film.

Tak for hjælpen.

--

Kent