MS Windows
briani 27239
Min scanner virker ikke mere
Fra : Erik K.

Dato : 06-10-08 15:36

Jeg har en HP Photosmart 2575, og min PC har Vista Home.
I den senere tid har scannerenheden ikke virket. - Installationen går
simpelthen i stå, når 5/8 er nået, og jeg får således ikke adgang til
"Solution Center". - Printerenheden virker godt nok.
Når jeg trykker på ikonet "Solution Center" kommer følgende meddelelse:
"Parsing error in file C:\program Files\HP\Digital
imaging\bin\hpsloc\1033.xml".

Håber nogen kan hjælpe mig - ellers er jeg nok nødsaget til at købe en ny
printer.

Mvh
Erik

Fra : Rado

Dato : 06-10-08 16:31

On Mon, 6 Oct 2008 16:36:19 +0200, "Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk>
wrote:

>Når jeg trykker på ikonet "Solution Center" kommer følgende meddelelse:
>"Parsing error in file C:\program Files\HP\Digital
>imaging\bin\hpsloc\1033.xml".

Prøv at afinstallere (sørg for at alle filer bliver slettet) og
derefter geninstallere programmet.

--
Rado

Formerly,We Suffered From Crimes.
Now,We Suffer From Laws.
- Tacitus

Fra : Erik K.

Dato : 06-10-08 17:24

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at afinstallere (sørg for at alle filer bliver slettet) og
> derefter geninstallere programmet.
>

> --
> Rado

Det har jeg prøvet, men uden held. - Jeg har også prøvet at skifte USB-kabel
og USB-port, men det er ikke der fejlen ligger.

Mvh
Erik

Fra : E.M.

Dato : 06-10-08 18:17

> Det har jeg prøvet, men uden held. - Jeg har også prøvet at skifte
> USB-kabel og USB-port, men det er ikke der fejlen ligger.
>
> Mvh
> Erik

Har du prøvet at hente nyeste udgave hos HP?
Jeg har tit oplevet at en HP printer ikke har virket ordentligt med de
drivere der blev leveret med printeren, især under Vista, for det meste har
det kunnet klares ved at hente de nyeste drivere.

Mvh. E.M.

Fra : Erik K.

Dato : 06-10-08 21:37

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> drivere der blev leveret med printeren, især under Vista, for det meste
> har det kunnet klares ved at hente de nyeste drivere.

Også det er prøvet. - Under installationen kan programmet simpelthen ikke
finde printeren, selvom den naturligvis bliver tændt.- Derfor er det
mærkeligt, at jeg godt kan printe ud. - Enkelte gange har systemet fundet
printeren, men så går den videre installation i stå som tidligere nævnt
efter 5/8 af installationen.

Mvh
Erik

Fra : Dr.Xerox

Dato : 06-10-08 21:46

"Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk> skrev i en meddelelse news:48ea76fd$0$15894$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> installation i stå som tidligere nævnt efter 5/8 af installationen.

Har du prøvet:
Din printer må ikke være tilsluttet ved installation af programmet,
programmet kommer selv og beder dig om at tilslutte printeren
for configuration af port mm. når tid er.

Mvh Poul

Fra : Erik K.

Dato : 07-10-08 08:47

> [...]
> programmet kommer selv og beder dig om at tilslutte printeren
> for configuration af port mm. når tid er.

Det er naturligvis sådan jeg gør.

Mvh
Erik

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 07-10-08 14:00

Hej Erik

Erik K. wrote:
> [...]
> Når jeg trykker på ikonet "Solution Center" kommer følgende meddelelse:
> "Parsing error in file C:\program Files\HP\Digital

Jeg går lige helt tilbage til dit opr. indlæg. - Jeg tror, du har et
virkeligt problem her. Iflg. HP er Photosmart 2575 ikke kompatible med
windows Vista. Og af erfring fra flere af mine vennner og bekendte, der
kører Vista, har de ofte haft problemer med at installere drivere og
software til deres HP grej, hvor der ikke er en decideret Vista update.

Der findes 4 forskellige ver. af 2575 iflg. dette link, og ingen af dem
har Vista drivere/software. - Jeg kører selv XPPro og Mac OS x, og til
OS X har vi haft præcis de samme problemer med OS X 10.5.x, hvor det
ikke har været alle drivere fra 10.4.x, der kunne fungere på 10.5, når
det gælder for mange af HPs, Canons og Brothers alt-i-et/kombi maskiner
og for flere af HPs scannere. - Enten kan printer virke og scanner
virker ikke, eller scanner virker og printer virker ikke...

Men du kan jo prøve at se, om softwaren her i linket er nyere end den,
du allerede har. - Fx. er softwaren på HPs hjemmeside til min SJ-4670
scanner noget nyere end den medfølgende, - som jeg i parantes bemærket
heller ikke kunne installere på en XPProSP3/64bits MacPro QuadCore
2,66ghz. - Men den ver., jeg hentede, blev fint installeret og
virker/virkede fint på XP. - Lige nu har jeg ingen windows, da
Win-disken er stået af, og jeg har endnu ikke fået en ny sat op..-(

Inden du installerer den downloade software, skal du afinstallere den
del, der allerede er blevet installeret, - ellers kan det konflikte ad
en vis ting til...

http://h20180.www2.hp.com/apps/Lookup?h_lang=en&h_cc=us&cc=us&h_page=hpcom&lang=en&h_client=S-A-R163-1&h_pagetype=s-002&h_query=photosmart+2575&submit.x=0&submit.y=0

> Håber nogen kan hjælpe mig - ellers er jeg nok nødsaget til at købe en
> ny printer.

Hm, - Det gjorde jeg også... Jeg skiftede fra HP til Brother både i
laserprinter og en multifunktions - begge med netværk, og det fungerer
rigtig godt - også i blandet miljø - Mac+Win.

mvh. Erik Richard

Fra : Erik K.

Dato : 07-10-08 15:31

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen
Hej Erik

Erik K. wrote:
> [...]

laserprinter og en multifunktions - begge med netværk, og det fungerer
rigtig godt - også i blandet miljø - Mac+Win.

Tak for svaret. - Desværre tror jeg ikke det hjælper! - Min printer har
nemlig tidligere virket - også scanneren- og da jeg købte printeren fulgte
der en installations-CDR med, som var beregnet til Vista. - Jeg er bange
for, at der er gået kuk i scanneren.

Mvh
Erik

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-10-08 21:55

"Erik K." <erik.kirkeby@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> der en installations-CDR med, som var beregnet til Vista. - Jeg er bange

Prøv evt. når du har afinstalleret det hele, at gå i enhedshåndtering og
fjern usb portene, således at disse også bliver renset for hvad de kan
"huske" om tilslutningen af printeren. NÃ¥r du genstarter computeren
installeres usb portene automatisk igen, men nu vil printeren så blive
genkendt helt forfra, hvis den altså findes.
Evt. prøve med et andet kabel, hvis det nuværende er defekt.

Kurt

Fra : Erik K.

Dato : 13-10-08 16:11

> [...]
> genkendt helt forfra, hvis den altså findes.
> Evt. prøve med et andet kabel, hvis det nuværende er defekt.

Dette har jeg nu også prøvet, men uden effekt. - Jeg har herefter givet op
og konkluderet, at scannerdelen må være defekt. - Jeg valgte så den radikale
løsning med at købe en anden printer, og det blev en Canon MP600 - en herlig
maskine.
Herefter har jeg en brugt - og lettere defekt - HP 2575 til salg.

Mvh
Erik