deling af pcére
Fra : L@rs

Dato : 04-10-08 13:19

Hej NG

Jeg har delt en ekstern harddisk på en windows Vista PC og har stillet (så
vidt jeg kan se) den
så der er fri adgang for alle.

MEN, alligevel popper det lille vindue op hvor man skal indtaste et
brugernavn og en kode.
Hvad skal man skrive ?
Eller
Hvordan fjerne man det ?

Jeg har jo bare ønsket at dele nogle mapper på netværket.

mvh
Lars

Fra : Finn Stampe Mikkelse~

Dato : 04-10-08 14:23

"L@rs" <lkjgdrive@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> vidt jeg kan se) den
> så der er fri adgang for alle.
>
> MEN, alligevel popper det lille vindue op hvor man skal indtaste et

På den pc der deler den harddisk skal du oprette en bruger med samme
navn/adgangskode som den/de pc'ere der skal kunne få adgang til harddisken.
Herefter vil den ikke spørge om det mere...

Alternativt skal du hakke af for at huske til en anden gang, men det antager
jeg du har forsøgt. I bl.a. Vista Home premium og XP Home, kan du ikke gemme
sådan noget til næste gang. Men Windows (Vista/XP) forsøger altid med sine
egne credentials først og først hvis de ikke virker spørger den dig...

/Finn

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-10-08 15:10

Finn Stampe Mikkelsen wrote:

> [...]
> du ikke gemme sådan noget til næste gang. Men Windows (Vista/XP)
> forsøger altid med sine egne credentials først og først hvis de ikke

Det er også min erfaring med XP Home, godt nok op med en Samba server på
Ubuntu. Jeg endte med at lave en lille .cmd fil i startup menuen med
følgende indhold

@ECHO OFF
NET USE X: /D
NET USE X: \\<IP>\<share-navn> <password> /USER:<userid> /PERSISTENT:NO

--
Jesper Lund

Fra : Sune Storgaard

Dato : 04-10-08 15:36

"L@rs" <lkjgdrive@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vidt jeg kan se) den
> så der er fri adgang for alle.
>
> MEN, alligevel popper det lille vindue op hvor man skal indtaste et

Ind i [netværk og delingscenter], og slå "adgangskodebeskyttet deling" fra
Så er der åbent -på godt og ondt.

Fra : L@rs

Dato : 05-10-08 14:59

1000 tak, det var lige det der skulle til...

Lars