Synkronisering - eksport/import af mails
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-10-08 16:37

Hej NG

Jeg har nylig anskaffet en ny 'putter' - den kører Vista og dermed Windows
Mail.

På den gamle maskine (XP) - der endnu langt fra er pensioneringsmoden men
blot ikke transportabel - har jeg en masse mails i Outlook Express, som jeg
gerne vil kunne se på den nye også.

På XP-maskinen ligger mails i en masse .dbx-filer svarende til de
forskellige mapper, som jeg har oprettet under 'Indbakke' - men de filer kan
ikke importeres i Windows Mail.

XP-maskinen kan exportere til Exchange-format som Vista tilsyneladende kan
importere. Men XP'en oplyser desværre ikke med et eneste ord hvortil
(placering) den eksporterer og giver ikke noget valg.

Jeg kunne måske gemme alle mails som .eml og så overføre dem enkeltvis. Men
det drejer sig om nogle tusinde mails, så det burde kunne gøres mere
automatiseret.

Kontakpersoner har jeg fået overført, det gik rimelig let.

Erik Ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-10-08 16:45

Erik Ginnerskov wrote:
> Hej NG
>
> Jeg har nylig anskaffet en ny 'putter' - den kører Vista og dermed
> Windows Mail.

Kommer i tanker om, at en del meddelelsesregler også skulle overføres.

Erik Ginnerskov

Fra : Carl Drud

Dato : 05-10-08 17:00

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> writes:

> Kommer i tanker om, at en del meddelelsesregler også skulle overføres.

I nedenstående link om meddelelser:

http://www.vista4beginners.com/Migrate-from-Outlook-Express-to-Windows-Mail

Meddelelsesregler ligger i registreringsdatabasen. Det muligt du kan
kopiere dem over på Vista maskinen.

I nedenstående link er der noget om hvor de ligger i OjE.

http://insideoe.com/backup/partial.htm#settingsres

--
Carl

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-10-08 20:12

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> I nedenstående link om meddelelser:
>
> http://www.vista4beginners.com/Migrate-from-Outlook-Express-to-Windows-Mail

Jeg takker, nu fik jeg hentet så godt som alle mails over - kun et par
mapper kunne ikke importerew. Dem kan jeg så hente de f¨mails fra med
håndkraft.

> Meddelelsesregler ligger i registreringsdatabasen. Det muligt du kan
> kopiere dem over på Vista maskinen.
>
> I nedenstående link er der noget om hvor de ligger i OjE.
>
> http://insideoe.com/backup/partial.htm#settingsres

Det kigger jeg så på i morgen (eller en anden dag)

Erik Ginnerskov

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-10-08 18:22

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> På XP-maskinen ligger mails i en masse .dbx-filer svarende til de
> forskellige mapper, som jeg har oprettet under 'Indbakke' - men de filer

Det er faktisk ikke så svært at flytte mails over.
På xp maskinen finder du mappen, som indeholder dbx filerne. Kopier hele
mappen over på din vista.
Åben windows mail og vælg Filer-importer og peg så på mappen, hvor dbx
filerne ligger og voila de importeres.
BEMÆRK - du må ikke under importen åbne mappen, hvor filerne ligger, så kan
den ikke finde dem. Du skal bare udpege mappen, hvor de ligger, så er det
problemløst.
Jeg har set en del gøre det, at de så samtidig kun ville flytte de dbx filer
over, som de skulle bruge indholdet fra. Pas på med det. F.eks. skal folders
dbx filen være til stede i mappen, idet den indeholder oplysningerne om alle
de andre mapper, så hvis den mangler, kan windows mail heller ikke se de
øvrige.
Meddelelsesregler og import kender jeg ikke en løsning på.

Kurt

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-10-08 20:15

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Det er faktisk ikke så svært at flytte mails over.
> På xp maskinen finder du mappen, som indeholder dbx filerne. Kopier hele
> mappen over på din vista.

Med Carls hjælp har jeg allerede klaret det.

> Meddelelsesregler og import kender jeg ikke en løsning på.

Det problem har Carl tilsyneladende også løsningen på - har bare ikke haft
tid til at kigge på det.

Erik Ginnerskov

Fra : Carl Drud

Dato : 06-10-08 17:05

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> writes:

> Det problem har Carl tilsyneladende også løsningen på - har bare ikke
> haft tid til at kigge på det.

Jeg ville nok være forsigtig med Registreringsdatabasen. Jeg kunne
forestille mig at det hedder noget andet nu det er blevet til Windows
Mail.

--
Carl