HP iPac batteri / SW problem
Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 05-10-08 20:27

Hej,

jeg har fået 2 stk HP iPac med Pocket PC på...
mit problem er at at under kontrolpanel > strømforsyning kan jeg kun vælge
AC-adapter... også selvom batteriet er monteret og jeg ved med sikkerhed at
det ene batteri virker...
Det betyder at den nærmest glemmer alle indstillinger og starter forfra hver
gang jeg forsøger at starte den op...

Det underlige er at den ene har virket med sikkerhed på batteridrift, hvor i
mod jeg er i tvivl om den anden - og jeg måske på¨et tidspunkt har prøvet at
ombytte batterierne... kan det være der at problemet er blevet overført til
den anden PDA??

Er der nogen der har erfaringer med dette problem og hvad der evt. kan gøres
ved det...??
Jeg skal bruge - bare en af dem - som navigatior i bilen...

På forhånd tak!

mvh
Rasmus

Fra : Per Sørensen

Dato : 05-10-08 20:33

Jeg har flere gange oplevet problemet.

Det er 99% sikkert det er batteriet der er klappet sammen (laderen kan ikke
trække batteriet op hvis det har lagt lang tid).

Hvis det er HP 2210, skal du være obs på at der er en afbryder, som
aktiveres når batteridækslet tages af.

mvh Per Sørensen

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-10-08 19:04

"Per Sørensen" <udskift_med_mit_fornavn@overmarken.dk> wrote in message
> [...]
> ikke trække batteriet op hvis det har lagt lang tid).
>
> Hvis det er HP 2210, skal du være obs på at der er en afbryder, som

hej Per,

ja jeg er klar over at der muligvis er noget med det ene batteri, men som
jeg skrev så har det andet virket fint - jeg synes det virker lidt underligt
at det kommer så pludseligt...
Det kan da ikke passe at man ikke kan tvinge PDA'en til at køre på batteri?

mvh
Rasmus

Fra : Grinz

Dato : 06-10-08 19:20

Hvilken PDA er der tale om? Version/model.

/AGA

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 06-10-08 19:46

"Grinz" <agaaga@hotmail.com> wrote in message
> Hvilken PDA er der tale om? Version/model.

hej,

der er tale om en HP iPAQ pocket PC h2210
software er pocket PC 2003 premium

mvh
Rasmus

Fra : Per Jensen

Dato : 06-10-08 23:19

Rasmus M. Jensen skrev:
> [...]
> det ene batteri virker...
> Det betyder at den nærmest glemmer alle indstillinger og starter forfra hver

Kendt fejl.

h2210 er notorisk kendt for defekte batterier. Enten holder de bare op
med at virke, eller så puster de sig lidt op, så batteridækslet revner bagi.

Det er næppe omtalte afbryder bagpå der ikke er aktiveret. Sidder
batteridækslet ikke på, kan man slet ikke tænde den overhovedet.

Nyt batteri, så virker den igen.

// Per.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 07-10-08 16:37

"Per Jensen" <news@removethepigzapro.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det er næppe omtalte afbryder bagpå der ikke er aktiveret. Sidder
> batteridækslet ikke på, kan man slet ikke tænde den overhovedet.

mange tak for dit svar..
hvad og hvor mht. nyt batteri? og kan det overhovedet betale sig i forhold
til en ny navigations-dims... ???

mvh
Rasmus

Fra : Per Jensen

Dato : 08-10-08 09:23

Rasmus M. Jensen skrev:
> [...]
>
> mange tak for dit svar..
> hvad og hvor mht. nyt batteri? og kan det overhovedet betale sig i forhold

Kig på Ebay efter et. De koster ikke ret meget uoriginalt, og kvaliteten
er lige så god som original, hvis ikke bedre. Min fars uoriginale
batteri har da indtil videre holdt bedre end det originale! (og det
puster sig heller ikke op)

Om det kan betale sig imod en ny navigator - det er jo et
vurderingsspørgsmål. Et batteri koster måske en 100-kroneseddel med
fragt und alles, hvor du kan få en ret god navigator for Ca. 1400
(Garmin nüvi 200W f.eks.) med et noget nyere kort.

Det er helt op til dig hvad der bedst kan betale sig.

// Per.

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 18-10-08 14:00

> [...]
> er lige så god som original, hvis ikke bedre. Min fars uoriginale batteri
> har da indtil videre holdt bedre end det originale! (og det puster sig

modtaget et batteri til 86 kr. i dag via Ebay...
virker perfekt...

tak for ideen / hjælpen...

mvh
Rasmus