Test af RAM hastighed
Fra : Morten Hougs

Dato : 24-07-01 13:50

Halløjsa...

I en tidligere tråd blev der diskuteret om hvilket program der er godt til
at test ram. De programmer der blev omtalt bruger tilsyneladende en del tid
og tester rimelig grundigt.
Jeg mangler bare et program som kan fortælle mig at den klods jeg har
siddende er f.eks:
Slot0: 128MB PC100 SD Ram
Slot1: 128MB PC133 SD Ram
Slot2: osv. osv.

I Biosen sætter man typisk sin ram hastighed til laveste fællesnævner -
hastigheden på den langsomste klods. Findes der et program som kan måle
ovenstående uanset er står i biosen?

- og jeg har læst på ram klodsen... der står ikke nogle oplysninger jeg
umiddelbart kan bruge uden at have adgang til Internettet (modelnummer /
fabrikatId).

Fra : Villy Jensen

Dato : 24-07-01 16:10

> [...]
>
> I Biosen sætter man typisk sin ram hastighed til laveste fællesnævner -
> hastigheden på den langsomste klods. Findes der et program som kan måle

Ja.
Motherboard monitor ver 5.?? på http://mbm.livewiredev.com/
har system info funktion, der kan 'læse' ID-oplysninger
i RAM-stænger i hver socket!

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Morten Hougs

Dato : 25-07-01 07:42

Det var lige præcis det jeg ledte efter. Tak!

Mvh
Morten