Håndtags-vindafvisere?
Fra : Simon

Dato : 04-10-08 09:43

Ja, sådan nogen prel-plader a la enduro ofte har; vil de ikke kunne
beskytte hånderne mod den nu ret kølige efterårsluft?

Har søgt lidt men ikke det store held. - Kender I nogen modeller som måske
dur og ikke ser tovlige ud på min er6'er? :)

tak....

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Simon

Dato : 04-10-08 09:45

> beskytte hånderne

Hmm, det er selvf _hænderne_ jeg tænker på!

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Jesper Hedeegaard

Dato : 04-10-08 10:13

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, det er selvf _hænderne_ jeg tænker på!
>
> --
> Simon, Århus
> Kawa ER-6n '07

Hej Simon

Jamen jeg kører da selv med sådan noget - en model, der sidder fast omkring
styret i den ene ende og yderst sidder fast med en expander-bolt i
styr-enderne. Men det er jo mest noget enduro-cross noget - spørgsmålet er
om du kan bruge det på en alm. cykel..
Dem, jeg bruger, er ikke særlligt høje - har en anden udgave (model
Elefantøre) liggende ubrugt. Men jeg mener at elefantørerne kræver at der
gennem dine bremse/koblingsgreb er et hul, du kan sætte en bolt igennem ved
montering. Denne model findes til advarsel i 2 udgaver: en til kabeltrukket
bremse og en til hydraulisk bremse. Og da sidstnævnte model er formstøbt til
hydraulik-beholderen kan du ikke bruge en til kabel-greb - den kan ikke
sidde over hydraulik-beholderen.

Til den lave model, jeg bruger, fåes spoliere så den dækker bedre - men så
er den lisså stor at se på som elefantørerne....

--

Jesper Hedegaard

BMW F659ST når vejret spiller
Suzuki Jimny når det spil.der

Fra : Matthias H Matthies~

Dato : 04-10-08 10:18

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Har søgt lidt men ikke det store held. - Kender I nogen modeller som måske
> dur og ikke ser tovlige ud på min er6'er? :)

Jeg har tidligere kørt med sådanne på flere offroadere. Jeg mener ikke de
giver nogen særlig vindbeskyttelse.
Køb istedet nogle gode handsker.
Kører man om vinteren, så er det en god idé ikke at holde for hårdt fast på
håndtagene, da det mindsker blodomløbet i hænderne.
Lad evt. hænderne hvile fladt hen over håndtag og greb. Men pas på!
Du skal meget hurtigt kunne få et godt greb igen, hvis du får behov for at
bremse.
Hilsen Matthias
Hilsen Matthias

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-08 13:51

> Jeg har tidligere kørt med sådanne på flere offroadere. Jeg mener ikke de
> giver nogen særlig vindbeskyttelse.

Enig

> Køb istedet nogle gode handsker.

Yep - 3 finger handsker hvor fingrene kan varme hinanden lidt. Og så
selvfølgelig elvarme i håndtagene ...

Er det ikke nok så styrluffer

Fra : Jan Selchau-Hansen

Dato : 04-10-08 17:19

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Ja, sådan nogen prel-plader a la enduro ofte har; vil de ikke kunne
> beskytte hånderne mod den nu ret kølige efterårsluft?

Prioritet 1: Varmehåndtag, Udemærkede Saito II får hos Louis.de for ca. kr
300,- Det virker !!

Prioritet 2: Håndbeskyttere, der fås masser af modeller eks. Acerbis. Sørger
for at hænderne ikke bliver våde.

Denne kombination gør at jeg kan køre hele vinteren.

Jan Selchau-Hansen
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19334&ipc=70347

Fra : dots

Dato : 04-10-08 20:17

"Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Ja, sådan nogen prel-plader a la enduro ofte har; vil de ikke kunne
> beskytte hånderne mod den nu ret kølige efterårsluft?

Nej, de kan ej.
Jeg har dem også på.
De kan beskytte dine fingre mod at blive kvast på et træ ude på sporet, til
reel vindmodstand er de intet værd.
Og tro mig, jeg véd hvad forskellen er !
Mine efterhånden gigtplagede hænder fortæller mig det, hver gang jeg begiver
mig ud på de lange, våde og kolde oplevelser.
Men når man ikke kan nære sig - så er varmehåndtag et must !
Det virker nemlig

Medmindre man kører en off-roader som min i mørke.. Så må man vælge mellem
komfort eller lys på !

dots

Fra : Janitor

Dato : 05-10-08 20:14

"dots" <dots@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Simon" <s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>
> Nej, de kan ej.

Jeg er nu glad for mine (Triumph Tiger T400) og mener klart de gør en
forskel. Kombineret med varme-håndtag er det lækkert i disse tider, hvor
morgenen kan være kold. Og i morgen tidlig skal de da igen på arbejde på vej
til det midt-jyske kan jeg høre på vejrudsigten..... ;o(

/Klaus

Fra : Kim

Dato : 05-10-08 00:10

On Sat, 04 Oct 2008 10:43:18 +0200, Simon
<s_kvinFJERNDETTEFILTERdal@yahoo.com> wrote:

>Ja, sådan nogen prel-plader a la enduro ofte har; vil de ikke kunne
>beskytte hånderne mod den nu ret kølige efterårsluft?

Ja det kan de godt, jeg monterede dem på min første Freewind, og det
var det første jeg satte på da jeg skiftede den ud til min Vstrom. Så
da jeg købte en freewind til fruen ( eller mig, da jeg savnede den
gamle ) da hun fik kørekort til mc, gik der ca. 14 dage før jeg satte
dem på, der fulgte med. De passede ikke rigtigt på, så de ridsede
tanken når styret var på fuldt udslag. Så foreslog jeg hende at tage
dem af igen, men det vil hun ikke have, før jeg har købt nogen der
passer på, de tager nemlig en del af vinden på armene og hun bliver
ikke kold på fingrene, når hun kører på den.
Men jeg har da også nogle på min gamle Yamaha, de er så kun til
beskyttelse af fingrene, når jeg ræser rundt i skoven, de tager ikke
noget vind. Det er nogle acerbis nogen,og de er ikke ret store, men
gør det de skal i skoven. Dem jeg har på de andre mc'er er noget
større, på Vstrom'en er de originale, men på Freewind'en er de til en
Ktm, de bliver snart byttet ud med nogle originale.

Så det kommer nok an på hvilke nogen du køber.

Mvh Kim Hansen.

Fra : Simon

Dato : 05-10-08 20:32

Tak til alle for svarene som både er for og imod... :)

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07