Profi Dry Lube - kæde- og kundepleje!!
Fra : Simon

Dato : 04-10-08 09:34

Ville lige dele det her med gruppen:
Jeg skrev en kort besked (nederst) til Profi ang. mine oplevelse med Profi
Dry Lube (PDL).. Tre timer senere blev jeg ringet op af en tysker som på
glimrende engelsk forklarede mig hvordan PDL virker og hvorfor det er et
godt produkt!! :)
At der hvor det skal virke - på ruller og tænder - bliver teflon-midlet
nærmest presset fast og vil blive hængende i regnvejr, mens på sideplader
mm. er det mere udsat for at blive vasket af, derfor anbefaler de en kort
påføring efter regn-kørsel; bl.a. for at modvirke rust-angreb..

Fin service! (men desværre ikke noget tilbud om gratis kædespary :) )

PDL: Chain squeaks??
I own a Kawasaki er6n '07, and until 7600 km it has run with traditional
chain lube oil. Then I cleaned the chain well (using lamp oil/kerosene)
and started using PDL. It is now at 10.000 km, and I am surprised the
chain is so noisy? It always rattles a little, and after even quite short
rides in rain (~100 km) it will squeak - sounding as if the chain is
completely un-lubed.
I think I have applied PDL quite often, maybe every 2-300 km.
There is absolutely nothing to see on the chain (no white stuff?)

Your comments, please?

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Armand

Dato : 05-10-08 23:42

Simon skrev:
> [...]
> påføring efter regn-kørsel; bl.a. for at modvirke rust-angreb..
>
> Fin service! (men desværre ikke noget tilbud om gratis kædespary :) )

Jup! Og rart at høre at så engagerede sælgere (hvad man jo også er i
engros-leddet!) findes!!

Men jeg køber ikke helt hans forklaringer sammenholdt med dine
oplysninger om decideret knirken :-|

Larm = slitage og en knirkende kæde vil kun holde længere hvis man
smører den med et givent produkt så den ikke længere knirker :-|

--
Armand.

Fra : Simon

Dato : 07-10-08 19:31

Armand wrote:
> Men jeg køber ikke helt hans forklaringer sammenholdt med dine
> oplysninger om decideret knirken :-|
> Larm = slitage (..)

Tja - det ka der være noget om, og inderst inde er jeg heller ikke helt
tilfreds... Man kunne teoretisere at piveriet måske kommer fra et mindre
kritisk sted; f.eks. mellem sideplader og tandhjul? - For han hævdede
samtidig at kæder 'smurt' med PDL ville "forlænges" meget mindre end
traditionelt og derfor kræve mindre baghjuls-justering. Må se om det
holder stik....

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-08 20:12

On Tue, 07 Oct 2008 20:31:26 +0200, Simon wrote:

> For han hævdede
> samtidig at kæder 'smurt' med PDL ville "forlænges" meget mindre end
> traditionelt og derfor kræve mindre baghjuls-justering. Må se om det
> holder stik....

Moderne kæder skal slet ikke justeres i deres levetid :-/ Så hvordan at det
kan blive mindre....

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Armand

Dato : 08-10-08 22:09

Simon skrev:

> [...]
> samtidig at kæder 'smurt' med PDL ville "forlænges" meget mindre end
> traditionelt og derfor kræve mindre baghjuls-justering. Må se om det

En normalsmurt O-ringskæde efterjusteres ikke i hele dens levetid - Det
er først når den efter mere end 20.000km(*) endelig er nedslidt at man
skal til at justere i stigende omfang!

(*):
Mine kæder har generelt holdt til "foråret efter at den har passeret
20.000km"!
Jeg har aldrig bekymret mig sønderligt om rensning gennem sæsonen
endsige vinterkonservering, og det kan derfor tyde på at efter 20.000km
har mine o-ringes tætning været færdig og sen-sæsons gadevand har
således kunnet trænge ind i kædens indre og ruste under
vinter-opstaldningen - Hvorefter der om foråret påbegyndes en hurtig
nedslidning p.g.a. rustpartikler indvendigt i leddene

--
Armand.