Batterisyre på stel
Fra : S.G

Dato : 03-10-08 09:07

Desværre har min kærestes Ducati MOnster fået en ordentlig omgang
batterisyre ud på stellet.
Det har gnavet lidt, men intet dybt (endnu)

Vi har vasket og vasket med vand. Men det er som om det ikke er helt
til at stoppe

Vi har snakket om at omlakkere stellet, da hun alligevel gerne vil
have lavet det sort.

Stel bliver sand/glasblæst og så skal det have pulverlak.

Men hvad skal vi gøre for at sikre os at det ikke forsætter inden
under den nye pulverlakering??

Fra : Thomas Jensen

Dato : 03-10-08 17:02

>Men hvad skal vi gøre for at sikre os at det ikke >forsætter inden
>under den nye pulverlakering??

google er sej, søgte på "neutralisere batterisyre", 1. hit:

Undgå at spilde eller berøre batterisyren. Spildt
batterisyre neutraliseres med natron og vand.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11

Fra : S.G

Dato : 03-10-08 10:37

On 3 Okt., 18:01, "Thomas Jensen" <oelhun...@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Undgå at spilde eller berøre batterisyren. Spildt
> batterisyre neutraliseres med natron og vand.

Det gør vi :)
De steder der ikke er syre. Så får vi vel ikke ødelagt stellet pga man
påfører en base?

Fra : dw

Dato : 03-10-08 18:53

S.G skrev:

> Det gør vi :)
> De steder der ikke er syre. Så får vi vel ikke ødelagt stellet pga man
> påfører en base?

ikke af en base med natrons styrke.
brug rigeligt og vask så med vand.

Fra : N/A

Dato : 04-10-08 10:43

Fra : N/A

Dato : 05-10-08 22:41

Fra : N/A

Dato : 03-10-08 18:53

Fra : S.G

Dato : 04-10-08 03:37

On 3 Okt., 19:53, "Thomas Jensen" <oelhun...@hotmail.com> wrote:

> hh hvorfor skyller I de steder der ikke er syre ?
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200Shttp://dfmc.dk/?id=11

Det er jo umuligt at undgå at komme uden for de steder hvor der har
været syre.
Områderne der er ramt er jo plamager hist og pist, da det har sprøjtet
ud ovet stellet mens hun har kørt. Nogle områder større end andre.

Kan ikke se hvordan vi skal kunne ramme netop de områder alene. Der
vil være chance for at ramem udenfor.

Mere om der sker noget ved det

Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-10-08 10:43

> [...]
>ud ovet stellet mens hun har kørt. Nogle områder større >end andre.
>
>Kan ikke se hvordan vi skal kunne ramme netop de >områder alene. Der

ahh ok, troede I havde spildt det ved montering eller lign.
Sgu træls det der.

Thomas Jensen
Kawasaki ZRX1200S
http://dfmc.dk/?id=11
Mere om der sker noget ved det

Fra : Hans Posselt

Dato : 04-10-08 17:11

"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Vask med sæbevand - f.eks. sæbespåner opløst i vand og skyl derefter med
rent vand.
MVH Hans

Fra : S.G

Dato : 05-10-08 04:52

> hh hvorfor skyller I de steder der ikke er syre ?
>
> --
> mvh
>
> Thomas Jensen
> Kawasaki ZRX1200Shttp://dfmc.dk/?id=11

Det kan jo ikke rigtig undgås..Det er en væske der søger nedaf og og
flydende
Der er plamager rundt omkring, hvor syren har sprøjtet ned mens hun
har kørt.
Det er jo umulig at ramme netop kun de plamager og ikke udenfor

Fra : Armand

Dato : 05-10-08 22:41

S.G skrev:

> [...]
> har kørt.
> Det er jo umulig at ramme netop kun de plamager og ikke udenfor

Vand, vand og mere vand - Det er måden at sikre sig. Og som vejret er
for tiden, så er langt den bedste måde at få vandet ind i alle kroge at
trække i regntøjet og køre en lang tur ude i regnen

Jeg har set et par sent(!) opdagede syreskader gennem tiden:
Ingen af dem har forårsaget mere end rust på stellet samt på
udstødningen (tilsyneladende er lak mere syrefast end krom!), så
Monsteren knækker næppe sammen inden i lakerer rammen om og til dén tid
kan i jo give det en meget grundig sæbe-afbørstning i alle krinkelkroge,
når det er afpillet og nøgent i forbindelse med pulver-lakeringen!

--
Armand.