Har stadig akut brug for hjælp til missemo~
Fra : Winther

Dato : 04-10-08 16:56

Min datter har lavet lille film med kattene...

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Sabina H.

Dato : 04-10-08 20:46

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message
> [...]
>
> --
>
> Vh. Winther
>
> Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne

Prøv at kigge på www.vildkat.dk eller www.hittekilling.dk, det kan være der
er nogen der der kan hjælpe..

--
Knus,
Sabina

Fra : Majbritt Haagensen

Dato : 05-10-08 13:49

Hej Winther

Missemor ser syg ud da man kan se hendes blinkhinder ( på alle billederne af
hende ) katte er ALTID syge eller har MANGE orm hvis blinkhinderne er
fremme..tal med en dyrlæge og start evt. med en omekur..(en pille til ca 100
kr )

Jeg bor desværre på Sjælland...

Hilsen Majbritt

Fra : Winther

Dato : 05-10-08 14:19

Majbritt Haagensen wrote:
> [...]
> hvis blinkhinderne er fremme..tal med en dyrlæge og start evt.
> med en omekur..(en pille til ca 100 kr )

Jeg har givet hende Drontal to gange her i sommer, én ting er at hun mæsker
sig i buffeen, men at hun drysser med bændelormeled det gør det bestemt ikke
bedre. At hun har haft svært ved at klare sig en sommer med så mange mus,
regner jeg med at det skyldes orm. Hun skal have igen, for hun har stadig
orm, i hvert fald spoleorm.

Fra : Winther

Dato : 05-10-08 14:25

Winther wrote:

> [...]
> svært ved at klare sig en sommer med så mange mus, regner jeg
> med at det skyldes orm. Hun skal have igen, for hun har stadig

Er der nogle der har et kvalificeret gæt på hvor gamle killingerne er? Jeg
tror ikke de er mere end 4 uger, hvad mener i?

Fra : lh

Dato : 05-10-08 15:24

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i meddelelsen

> Er der nogle der har et kvalificeret gæt på hvor gamle killingerne er? Jeg
> tror ikke de er mere end 4 uger, hvad mener i?

Er det dine egne katte, siden et internat ikke vil tage dem til sig?

lh

Fra : Sabina H.

Dato : 05-10-08 16:31

"Winther" <nobody@home.dk> wrote in message
> Winther wrote:
>
> Er der nogle der har et kvalificeret gæt på hvor gamle killingerne er? Jeg
> tror ikke de er mere end 4 uger, hvad mener i?

jo, det vil jeg mene de er, uden at kende deres størrelse vil jeg gætte på
omkring 6 uger, ud fra deres adfærd og den måde de fører sig på.... prøv evt
at sammenligne dem med de billeder jeg har liggende af mine kuld her:
http://ambition8.com/galleri/index.php?fID=34 (bemærk den lille sorte er 2½
uge yngere end de andre)

en ret stor indikator er halebevægelse... jo stivere halen stadig er, jo
yngere er de... hvis du feks kigger på mine uge 5, så er halerne stadig ret
stive, de bløder lidt mere op i uge 6+7..

prøv at smide dem på vægten engang, det kan give en rimelig indikator.... du
kan også prøve at introducere dem for mad - killinger vil typisk kunne spise
selv (udover modermælk ) fra de er ca 4-5 uger, nogle mere ivrigt end
andre....

en tommelfingerregel siger at killinger tager ca 100 g på om ugen (nogle
mere nogle mindre).... men prøv at smide dem på køkkenvægten, og skriv
tallet her, så skal jeg prøve at sammenligne med mine killinger ;) (har et
vægtskema fra hele vejen igennem)
--
Knus,
Sabina

Fra : Winther

Dato : 06-10-08 07:08

Sabina H. wrote:
> [...]
> køkkenvægten, og skriv tallet her, så skal jeg prøve at
> sammenligne med mine killinger ;) (har et vægtskema fra hele

Tror jeg skriver 6 uger i min kalender, det går vist ikke helt galt. Hvad
vægt angår, så tror jeg ikke helt man kan regne med det, da der ikke er
meget killing under pelsen. Så i dag får jeg fat på noget killingemad til
dem da de prøver at æde min hundetræningsvest fordi den lugter af guffer.
Kunne ikke forstå hvorfor de begyndte at knurre helt vildt

Fra : Sabina H.

Dato : 06-10-08 17:08

> [...]

> dem da de prøver at æde min hundetræningsvest fordi den lugter af guffer.
> Kunne ikke forstå hvorfor de begyndte at knurre helt vildt

killinger i den alder føles ikke af meget, og det skal de sådan set heller
ikke....

det kunne måske være en indikator for dig selv, at prøve at have en ugentlig
vejedag... når de er på modermælk siger man ca 100 gram om ugen, men det kan
så godt tage lidt fart når de begynder at spise rigtig mad*G*

killingemad er fint, men du kan også prøve med hytteost, tykmælk og lign....
men det bliver først rigtig sjovt hvis du prøver at give dem et stykke råt
kød ;)
de kan udvikle sig til de vildeste små brummebjørne ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Winther

Dato : 04-10-08 16:57

Winther wrote:
> Min datter har lavet lille film med kattene...

Linket kommer lige her...
http://www.hestegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=90360