MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Produktnøgle godtages ikke ved installatio~
Fra : Søren Blom

Dato : 04-10-08 12:51

Hvad gør man, når man skal installere Windows Vista og produktnøglen ikke
godtages?

Siuationen er den, at jeg har en maskine med en orginal Vista til, der er
kommet nye harddisken i maskinen, så den skal geninstalleres fra bunden af,
men når jeg taster produktnøglen, så får jeg af vide at "Hvis vi vil bruge
den angivet produktnøgle, skal du starte installationen fra din eksisterende
version af Windows."
Men som sagt, så er jeg helt sikker på at jeg bruger den rigtige windows og
den rigtige produktnøgle som der fulgte maskinen da den blev købt, så hvad
gør jeg lige?

--
Venlig Hilsen

Søren Blom
soren@blom.dk
mail med spamfilter besvares ikke

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 04-10-08 14:17

On Sat, 4 Oct 2008 13:51:22 +0200, Søren Blom <soren@blom.dk> wrote:

> [...]
>den rigtige produktnøgle som der fulgte maskinen da den blev købt, så hvad
Mon ikke det er en upgrade nøgle du har ? Så skal du nok have en anden
windows på, og starte installationen af Vista derfra.

/Hans

Fra : M.N.

Dato : 04-10-08 14:35

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Mon ikke det er en upgrade nøgle du har ? Så skal du nok have en anden
> windows på, og starte installationen af Vista derfra.

Lidt bøvlet, men man kan også starte en Upgrade med boot. Man skal så ikke
taste licensnøgle ind, men vælge uden nøgle og aktivering.
Når så den er installeret, kan man lave en Upgrade fra Windows af.

Mogens

Fra : Søren Blom

Dato : 05-10-08 19:46

"M.N." <willemoesgade@gPOST.nospam> skrev
> Lidt bøvlet, men man kan også starte en Upgrade med boot. Man skal så ikke
> taste licensnøgle ind, men vælge uden nøgle og aktivering.
> Når så den er installeret, kan man lave en Upgrade fra Windows af.

Kan du forklare den i detaljer, selvom jeg helst gør tingene så enkelt så
muligt

Fra : Søren Blom

Dato : 05-10-08 19:44

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev
> Mon ikke det er en upgrade nøgle du har ? Så skal du nok have en anden
> windows på, og starte installationen af Vista derfra.

Det er netop lige dre hunden lægger begravet, jeg opdaget efterfølgende at
der også fulgte en Windows XP med til maskinen som jeg skla opgradere fra.