Undgå at oversætte navnet på mine mediefil~
Fra : Jebber

Dato : 03-10-08 20:54

Kan i svare på denne?

I gamle dage kunne jeg uploade mediefiler med æø og å. Men idag hvor jeg har
opdateret systemet, får jeg følgende meddelelser:

Main media file Kristian Johnsen 08071914 fødselsattest.jpg successfully
renamed to Kristian Johnsen 08071914 fødselsattest.jpg.
Miniaturefilen Kristian Johnsen 08071914 fødselsattest.jpg er korrekt omdøbt
til Kristian Johnsen 08071914 fødselsattest.jpg.
Opdatering er udført

Kan man vælge et andet tegnsæt så jeg kan beholde det danske filnavn. Skidt
med at englænderne ikke kan se det helt rigtige tegnsæt. Jeg kan ikke finde
nålen i høstakken.

Eller SKULLE man måske krybe til korset og omdøbe hele dynen til aa oe og
ae??

Med venlig hilsen

Jesper

Fra : baertel

Dato : 03-10-08 21:51

Hej Jebber

Jeg undgår konsekvent at bruge vore kære nationale bogstaver når det har
med programmer, systemer og internet at gøre. Alt for mange steder løber
man ind i problemer af den type som du beskriver.
Saa foerst som sidst vaelg at omdoebe, saa er du paa den sikre side.

mvh
Leif Bærtelsen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 04-10-08 00:10

"Jebber" <ccc23444@yahoo.dk> skrev Fri, 3 Oct 2008 21:54:11 +0200

>I gamle dage kunne jeg uploade mediefiler med æø og å. Men idag hvor jeg har
>opdateret systemet, får jeg følgende meddelelser:

Nu skriver du ikke, hvilket system du har opdateret.?

> [...]
>Miniaturefilen Kristian Johnsen 08071914 fødselsattest.jpg er korrekt omdøbt
>til Kristian Johnsen 08071914 fødselsattest.jpg.

Det kunne se ud som om det kunne være Phpgedviews automatiske
konvertering til UT8 tegnsæt der har været i gang.

Hvis bare både navne og links bliver korrekt konverterede skulle det
(ihvertfald i teorien) ikke være noget problem - men faktisk en fordel.

Har du prøvet, om det virker efter hensigten.?

Noget andet er så, at jeg som udgangspunkt er helt ening med Leif
Bærtelsen for så vidt angår de mere generelle betragninger.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : jesper

Dato : 04-10-08 09:48

Tak for svar i to.
Jeg tror at jeg fjerner vores højtelskede danske tegn

Jesper