phpgedview - problemer med det danske spro~
Fra : jesper

Dato : 02-10-08 17:26

Hej alle PHPGedview-folk.

Endelig er jeg oppe at køre
Jeg har dog problemer med det danske sprog. Det Engelske virker fint, men
når jeg vælger det danske sprog får jeg meddelelsen

ERROR 2: Cannot modify header information - headers already sent by (output
started at
/customers/jesperfrehr.dk/jesperfrehr.dk/httpd.www/phpgedview/languages/lang.da.php:1)

Se fejlen den på http://www.jesperfrehr.dk/phpgedview/

Har hentet den sidste nye sprogfil, men jeg synes ikke det funker. Har i
nogle løsningsforslag?

Jesper

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-10-08 19:50

jesper skrev:
> [...]
>
> Se fejlen den på http://www.jesperfrehr.dk/phpgedview/
>
> Har hentet den sidste nye sprogfil, men jeg synes ikke det funker. Har i

Det er en gammel traver

Fejlen betyder, at der bliver sendt nogle tegn til browseren 'for tidligt'.

Prøv at checke filen lang.da.php . Den skal starte med tegnet

<?

på første linie - og vi mener _første_!. Der må ikke være nogetsomhelst
før < - heller ikke en blank linie..

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-10-08 20:28

"jesper" <ccc23444@vip.cybercity.dk> skrev Thu, 2 Oct 2008 18:25:55
+0200

>Har hentet den sidste nye sprogfil, men jeg synes ikke det funker. Har i
>nogle løsningsforslag?

Det er en fejl der i perioder har fulgt PhpGedview, og især de danske
sprogfiler, lige fra starten for efterhånden mange år siden.
Ufatteligt, at de ikke snart får det rettet een gang for alle.

Men istedet for at fifle med BOM og chmod og hvad folk ellers plejer at
foreslå, så kan du ligeså godt straks gå til ondets rod. Allerførst skal
du skifte til engelsk sprog, så kan du køre videre med programmet indtil
du får det efterfølgende i orden.

Løsningen er for så vidt nem nok og beskrevet ganske mange steder.
Men i kort form går den ud på, at du finder disse filer i mappen
"\phpgedview\languages\" i installationspakken:

configure_help.da.php
editor.da.php
facts.da.php
faqlist.da.php
lang.da.php

Disse filer henter du een efter een ind i en *god* teksteditor (ikke
Notepad) og fjerner de ugyldige tegn som står over eller foran det
første "<php" - og gemmer filen igen.

Det kan feks. se sådan her ud: "<?php". Hvis du ikke kan se disse
tegn i nogen af filerne, så skal du prøve med en anden og bedre editor.

Disse tegn *må* ikke være der. Der må heller ikke være en tom linie
eller *noget som helst* andet foran eller over det første "<php"

Når du gjort dette, og efterkontroleret at tegnene nu også er væk, så
lægger du filerne op på serveren til erstatning for dem du tidligere har
lagt op.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : jesper

Dato : 02-10-08 21:46

Har nu prøvet med adskillige editorer der ikke finder de infame tegn

Kunne jeg lokke een af jer gutter til at lægge alle de danske filer i
LANGUAGES op på binarer.dk - eller måske maile dem til mig??

Jesper

Fra : Arne Feldborg

Dato : 02-10-08 22:51

"jesper" <ccc23444@vip.cybercity.dk> skrev Thu, 2 Oct 2008 22:45:40
+0200

>Har nu prøvet med adskillige editorer der ikke finder de infame tegn

Jeg troede faktisk at Notepad++ kunne klare det, men det synes ikke at
være tilfældet.

Men feks. teksteditoren Ultraedit kan, og htmleditorer som Stones
Webwriter, Homesite og flere dedikerede PhpEditorer.

Men det korte af det lange er, at hvis du endnu ikke har fået problemet
løst, så send mig en mail i morgen - så finder vi ud af noget.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/

Fra : Jebber

Dato : 03-10-08 20:56

Tak til alle der har hjulpet mig. Jeg fik et par gode danske language filer.
Og så kørte det.

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 03-10-08 20:58

On Thu, 2 Oct 2008 22:45:40 +0200, "jesper"
<ccc23444@vip.cybercity.dk> wrote:

>Har nu prøvet med adskillige editorer der ikke finder de infame tegn
>
>Kunne jeg lokke een af jer gutter til at lægge alle de danske filer i
>LANGUAGES op på binarer.dk - eller måske maile dem til mig??

Hej Jesper

Du kan hente dem her: http://www.nicoline1852.dk/pgv-dansk.zip

Det lyder som om det er version 4.1.5 du har, for det er derfra jeg
har taget filerne - fra min egen brugbare online-side, hvor de fem
filer er rettet.

De er simpelthen hentet og zippet - så håber jeg ikke de har taget
skade undervejs.

Venlig hilsen
Kirsten