Det kan altså ikke hidse mig op
Fra : Kim2000

Dato : 02-10-08 19:33

I denne tid tages mange muslimske børn ud af skolen for at fejre
afslutningen af Ramadaen (hvor mange, mange så er må stå hen i det uvisse),
Bertel er chokeret ifølge TV2 Teksttv og mener forældrene skal indkaldes til
samtale og hvis det ikke virker må det anmeldes videre til kommunen. Udover
at der intet sker når en lærer indberetter noget til kommunerne, så er det
ærlig talt helt absurd at gøre det til problem. Jeg har elever, der holder
fri fordi de skal i Bilka, elever der holder fri fordi de havde "brug for
det", elever der er på ferie midt i skoleåret osv osv osv. Skal alle de
forældre også indkaldes til møde? Jeg får travlt.

Fra : Jens Bruun

Dato : 02-10-08 19:34

> Jeg får travlt.

Ja, og det kan vi jo ikke risikere at udsætte en skolelærer for.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : hanzen

Dato : 02-10-08 19:46

> [...]
>"brug for det", elever der er på ferie midt i skoleåret osv osv osv. Skal
>alle de forældre også indkaldes til møde?

Det ville da være rimeligt.
Mon forældrene også bliver hjemme fra arbejde fordi de skal i Bilka?
--
hilzen
hanzen

Fra : Ralph

Dato : 02-10-08 22:09

"hanzen" <hanzen@mailmeej.dk> skrev i en meddelelse
> Mon forældrene også bliver hjemme fra arbejde fordi de skal i Bilka?

Det er vi vel mange der gør - når jeg skal til Holstebro eller Aalborg (i
arbejdsøjemed) tager jeg ofte min kone og/eller datter med, de handler mens
jeg arbejder, så spiser vi sammen.

--
Ralph - som selv planlægger sin arbejdsdag.

Fra : Joakim

Dato : 03-10-08 08:52

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er vi vel mange der gør - når jeg skal til Holstebro eller Aalborg (i
> arbejdsøjemed) tager jeg ofte min kone og/eller datter med, de handler

I Bilka?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-10-08 21:02

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>ferie midt i skoleåret osv osv osv. Skal alle de forældre
>også indkaldes til møde? Jeg får travlt.

Haarder er jo kendt for ikke at kende noget til folkeskolens
virkelighed - det kan da ikke undre dig?

Det er ikke et reelt problem at man har børn der er væk et par
dage - der findes faktisk også børn der er "syge" flere gange
om året. Det bliver da ikke gjort til et problem?

Men det er pludselig et problem at muslimer gør det de har
gjort i årevis fordi det er politisk opportunt at nævne det og
dermed at få befolkningen til at vende blikket væk fra de
nedskæringer og forringelser der endnu en gang skal ramme
skolerne med uhumske toiletter og manglende vedligeholdelse,
inklusive mangel på opdateret skolemateriale.

Fra : Kim2000

Dato : 02-10-08 21:26

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> "Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen
>
> Haarder er jo kendt for ikke at kende noget til folkeskolens virkelighed -
> det kan da ikke undre dig?

Næh egentlig ikke

> [...]
> gang skal ramme skolerne med uhumske toiletter og manglende
> vedligeholdelse, inklusive mangel på opdateret skolemateriale.

Godt set.

Verdens bedste folkeskole, der er prioriteret af regeringen bliver forresten
næste år skåret ned igen, ville bare lige nævne det.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-10-08 22:24

> [...]
nedskæringer og forringelser der endnu en gang skal ramme
> skolerne med uhumske toiletter og manglende vedligeholdelse, inklusive

Billede i EB idag af det værste af det værste pegert mod at INGEN UHUMSKE
TOILETTER FINDES - blot er der slået del af toiletsæde af, måske til ære for
fotgrafen og kort før billedet blev taget

Der er ingen lort på afveje og ingen sundhedsfare og hvis man holder sig tl
man kommer hjem er man en hystade

Her lidt at svare om vedr en rigtig skandale

Tapede vinduer sammen,hun døde, han sigtes

Et ægtepar havde smerter og gjorde boligen tæt med tape langs vinduerne

Så fuld drøn på en kulilteproducerende brænder og de lagde sig til at sove.

Hun døde, men han sigtes for drab - han forgiftedes kun delvis.

Er godhedsindustrien så vild med at skaffe sig indbringende
behandlerobjekter, at de kalder det ulovlig aktiv dødshjælp, når man ikke
får dræbt sig selv ordentligt?

Dommeren bør frikende manden som allerede er straffet ved at han ikke havde
held med eget selvmord.

Engang ville man have romantiseret om kærlighedsdrab, men tiden er nu til
penge og behandlerne vil ikke gå glip af indtægter ved at Benjamin-grønsager
slipper ud af smertehelvede før de har aftjent 18 års værnepligt som
kanonføde for sosu-assistenter mm.

At Kina ikke straffer sådant, skyldes kun delvis at de ikke har råd til
tvivlsom livsforlængelse - man skal kunne producere for at være noget værd
for samfundet.

Det skyldes også at man respekterer selvbestemmelse og ikke vil torturere
dødssyge unødigt.

Hvorfor er DK-velfærd ondere end kommunistdiktatur?

Fra : David Konrad

Dato : 03-10-08 06:41

Arne H. Wilstrup wrote:

> Men det er pludselig et problem at muslimer gør det de har
> gjort i årevis fordi det er politisk opportunt at nævne det

Netop.

> [...]
> skolerne med uhumske toiletter og manglende vedligeholdelse,
> inklusive mangel på opdateret skolemateriale.

Hmm. Tja. Hvem ved. Hvem mener du står bag?

Omvendt kunne man jo også sige, at de fleste ikke kendte begreberne ramadan
og eid, for 15 år siden - nu kender alle dem, og alle skal tage stilling.
Islamiseringen ses her i fuldt flor.

Hvad mon er mest rigtigt?

Fra : vvv

Dato : 02-10-08 21:04

> [...]
>"brug for det", elever der er på ferie midt i skoleåret osv osv osv. Skal
>alle de forældre også indkaldes til møde? Jeg får travlt.
Enig. Og ramadanens afslutning er vel sådan set en bedre grund end
bilkaturen. Hvis det er den eneste gang om året de bliver væk, så fred være
med det. Hvis jeg boede i et land der ikke holdt jul, kunne jeg da også
finde på at give mine unger fri i anledning af julen.

vv

Fra : David Konrad

Dato : 03-10-08 06:43

vvv wrote:
> [...]
> fred være med det. Hvis jeg boede i et land der ikke holdt jul, kunne
> jeg da også finde på at give mine unger fri i anledning af julen.

God sammenligning.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-10-08 09:55

"David Konrad" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> God sammenligning.

Ja, lad os straks få en Muhammedansk kalender der er indrettet efter
månefaser og hættemågernes klatter - og en måneds juleferie oveni

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-08 11:59

> Ja, lad os straks få en Muhammedansk kalender der er indrettet efter
> månefaser og hættemågernes klatter - og en måneds juleferie oveni

Nu er der jo ikke den store forskel på månens faser om man er til den ene
eller anden religion - mig bekendt er din og min kalender i forvejen styret
af månen.

Og bortset fra det, så er der ingen, der beder om at få en ny kalender -
blot at de liberale holdninger som udvises over for andre unger også tages i
betragtning når det drejer sig om dem med muslimske forældre.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-10-08 12:38

<none> skrev i meddelelsen

> Nu er der jo ikke den store forskel på månens faser om man er til den ene
> eller anden religion - mig bekendt er din og min kalender i forvejen
> styret af månen.

Dit kendskab til kalendere ser ikke ud til at være ret stort.

> Og bortset fra det, så er der ingen, der beder om at få en ny kalender -

Nå er der ikke - hvad er så problemet.

> blot at de liberale holdninger som udvises over for andre unger også tages
> i betragtning når det drejer sig om dem med muslimske forældre.

Skolen skal naturligvis kun tage hensyn til traditionelle danske hellig- og
fridage.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-08 13:05

> Dit kendskab til kalendere ser ikke ud til at være ret stort.

Og du hedder måske Mayland til mellemnavn?
Hvornår holder du Påske?
Og Pinse?

> Skolen skal naturligvis kun tage hensyn til traditionelle danske hellig-
> og fridage.

Og som det allerede er sagt så er problemet jo ikke nogle få uautoriserede
fridage - dem tager forældre også i andre sammenhænge - så er der en
familiefødselsdag - så er der en ferie som heldigvis kan fås lidt
billigere - eller også vælgere forældrene at realisere sig selv og tage på
biltur i udlandet - og tro mig "det lærer ørnene meget mere af". Herregud -
som jeg også skriver længere nede, så er det ikke det, der er problemet. Det
er langt det mindste problem.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-10-08 15:02

<none> skrev i meddelelsen

> Og du hedder måske Mayland til mellemnavn?
> Hvornår holder du Påske?
> Og Pinse?

Jeg ved tilfældigvis lidt om kalendere og gider ikke at manuducere for
enhver. Især da det ikke er vanskeligt at erkyndige sig på nettet.

> Og som det allerede er sagt så er problemet jo ikke nogle få uautoriserede
> fridage -

Nej, det var vist ramadan vi talte om
Jo, det ER et problem. Især hvis det er analfabeterne som gør det.

Mvh
Martin

Fra : vvv

Dato : 04-10-08 19:24

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> <none> skrev i meddelelsen

> Jeg ved tilfældigvis lidt om kalendere og gider ikke at manuducere for
> enhver. Især da det ikke er vanskeligt at erkyndige sig på nettet.

Du er altså ved et tilfælde kommet til at vide en masse om kalendere, som du
ønsker at holde hemmeligt.
Derfor kan du ikke fortælle hvornår du holder påske eller pinse, eller om
det er afhængigt af månen.

vv

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-08 19:50

"vvv" <?@?> skrev i meddelelsen

> [...]
> du ønsker at holde hemmeligt.
> Derfor kan du ikke fortælle hvornår du holder påske eller pinse, eller om

Snikke-snakke pladderhoved.

EOD
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 04-10-08 20:44

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> Snikke-snakke pladderhoved.

Sikke du da kan komme med de overbevisende argumenter. Fortsæt
endelig i den stil. SÃ¥ ender det nok med at der en dag er nogen der
tager dig seriøst.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-08 21:13

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> Sikke du da kan komme med de overbevisende argumenter. Fortsæt
> endelig i den stil. SÃ¥ ender det nok med at der en dag er nogen der
> tager dig seriøst.

Ha ha. Dig tager jeg absolut ikke seriøst.

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 04-10-08 21:14

Martin Larsen wrote:
> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> Ha ha. Dig tager jeg absolut ikke seriøst.

Så er det jo heldigt at mange andre gør det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-10-08 22:27

> Så er det jo heldigt at mange andre gør det.

Dig tager jeg heller ikke seriøst, og det ved du, raketekspert

Mvh
Martin

Fra : David Konrad

Dato : 03-10-08 06:37

Kim2000 wrote:
> [...]
> der er på ferie midt i skoleåret osv osv osv. Skal alle de forældre
> også indkaldes til møde? Jeg får travlt.

Du er vist endda skolelærer. Jeg er totalt enig. Jeg mener debatten om
ramadan og eid har nået hysteriske højder. Det er helt urimeligt. Lad dog
muslimerne fejre deres højtid! Det kan helt sikkert godt ordnes indenfor den
almindelige skolelærergerning.

mvh
david

Fra : Ukendt

Dato : 03-10-08 12:56

> Bertel er chokeret ifølge TV2 Teksttv og mener forældrene skal indkaldes
> til

Nu er der jo ikke noget som kan chokere politikre mere end virkeligheden.

Jeg er principielt også hamrende ligeglad med om en elev er fraværende af en
grund som denne eller af en anden grund, så længe vi taler om nogle få dage.
Problemet kommer vel, hvis de samme elever først er fraværende fra
begyndelsen af juni - møder ind i september - og faster i en hel måned -
skal have fri i en lille uge ved ramadanens afslutning - og i øvrigt
fritages fra idræt, religionsundervisning, musik og husgerning - og
forældrene aldrig viser sig til hverken skole/hjem-samtaler eller i øvrigt
på skolen. Men de få elever det drejer sig om skal ikke debatteres på
nationalt plan

At det administrativt kan være noget bøvl - og at man kan forstille sig, at
undervisningen må omlægges kraftigt, hvis der kun sidder 5 elever tilbage i
en klasse, det er så en hel anden sag. - Men på den anden side, kan man med
lige så god ret påstå, at det er skolen fuldkomment ligegyldigt om det er
uge 7 eller 8- og hvorfor holde kartoffelferie, når ingen unger alligevel
skal hjælpe med høsten.

Jeg synes faktisk der er større problemer at tage fat på i skolen end dette.

Skal vi endelig tage fat i et sted, hvor man kunne tale om at det religiøs
syn slår igennem, så er det i den menneskesyn, som nogle elever giver udtryk
for - manglende respekt for det ene køn - det være sig elever som lærere,
gruppepres over for elever, der ikke klæder sig som nogen ønsker, manglende
deltagelse i idræt - (hygejneproblemer omkring samme (og her er det altså
ikke kun islam, der skal kritiseres, men den helt genrelle holdning at man
ikke vil bade i skolen)) . Og så kan man ved samme lejlighed tage fat i
ideen om at man på en dansk skole ikke kan servere mad, der baserer sig på
såkaldt urene dyr - der er masser af steder.

Og så ved jeg godt at nogen vil sige, at hvad så med alle de
kristentkulturelle idéer - men nu lever vi altså i et land som gennem 1000
år har været kristent og ikke muslimsk, buddhistisk eller andet. Og da
kristendommen jo var så fleksibel, at den smed sine helligdage stort set
oveni de rigtige hellige dage - jævndøgn, midsommer, midvinter og andet - ja
så lever vi med dem.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-10-08 15:22

<none> skrev i meddelelsen

> [...]
> fleksibel, at den smed sine helligdage stort set oveni de
> rigtige hellige dage - jævndøgn, midsommer, midvinter og

Jeg underviser i kristendom i nogle skoleklasser. Ifølge loven
må jeg ikke forkynde en bestemt religion, hvilket jeg heller
ikke kunne drømme om. Når eleverne spørger hvad jeg tror på,
svarer jeg altid: "Den store græskarmand". Og så fortsætter
jeg i øvrigt som bestemmelserne foreskriver og provokerer
eleverne til at tænke på hvordan deres egne religioner
opfattes af andre.

Det blev alligevel en elev for meget. Han brød sig ikke om at
jeg "hånede" hans religion, for han mente jo at hans religion
ikke måtte omtales, røres ved eller diskuteres, for det var jo
sandheden og dermed en hån mod Gud.

For at understrege alvoren, lagde han den berømte tegnestift
på min stol i hellig vrede over at jeg havde bedt eleverne i
klassen om at forholde sig til det at tro på en mere verdslig
facon, sådan som det fremgår af bestemmelserne vi skal gøre.

Desværre for ham var det ikke mig der kom og satte mig, men
hans højtelskede klasselærer - og så var der lagt op til en
diskussion af de store om ytringsfrihedens grænser, om at få
eleverne til at rykke sig og forholde sig til religionens
budskaber eksplicit etc.

Nu er der sikkert nogen her der vil tale om de "forbandede
muslimer" der går islamisternes ærinde, men de vil blive
skuffet her, for "synderen" med tegnestiften viste sig at være
klassens eneste ortodokse katolik!

Det bliver sjovt at se hvordan han vil reagere når jeg skal
fremlægge "skriftemålet" for ham senere på året!

For mig - der har sunget for paven, som har gode venner blandt
både muslimer og katolikker og som har sunget i et kor med
overvejende katolikker, er det da morsomt at møde en fanatiker
fra en uventet kant: en katolsk - så har man oplevet det med!

Som lærer er det min opgave at hjælpe eleverne til at tænke og
reflektere over deres eget liv og ståsted, og det sker både i
samfundsfag og i kristendom -og det bliver jeg naturligvis ved
med, også selvom jeg måske får en kniv i maven af en eller
anden fanatisk religiøs tilhænger af et eller anden religion,
men det er dog tankevækkende: mon det er det der er tænkt på
når vi som lærere foreslås at "anmelde børn der kunne finde på
at være potentielle risici-elementer" og dermed være dem der
ender som terrorister? - I så fald er min holdning klar: jeg
kunne ikke drømme om at "spotte" sådanne personer og så
videregive oplysningerne til myndighederne - men jeg kunne da
lege lidt med tanken om at en sådan religiøs fanatiker som
bemeldte elev, med sine handlinger viser at der også findes
ekstremister inden for katolicismen. Mon det var dem PET
tænkte på da man foreslog at lærerne skulle indgå i en
nazi-lignende stikkervirksomhed - gad vide hvordan man ville
reagere hvis jeg kom og sagde: "Ja, jeg har en pótentiel
terrorist - han er katolik" :-0

At børn bærer tørklæde eller mener at deres religion er den
eneste rigtige, om de holder fri når de har Eid en eller to
dage kan ikke ophidse mig mere end det kan genere mig at en
"kristen" forældre ønsker at deres barn skal med mor på indkøb
en skoledag, og som rasende forlanger respekt for den
beslutning.

Når forældre kan vælge at lade deres børn blive hjemme fordi
arvetanten kommer på besøg, eller vælger at holde deres barn
hjemme en ekstra dag som følge af sygdom etc., kan ikke genere
mig - hvis det er kvikke børn, kan de såmænd sagtens tåle at
være fraværende en enkelt dag eller to på hele skoleåret.

Når jeg underviser, sker det at det banker på døren og ind
triner tandplejen og så skal eleverne så "spilde" min tid og
elevernes med at skylle mund, børste tænder mv. Eller så skal
sundhedsplejersken pludselig tale med eleverne i skoletiden,
eller tandlægen skal ordne deres bøjler etc. Så jeg kan ikke
deltage i hysteriet om Eid og elevfravær.

Det, jeg finder bekymrende, er imidlertid når forældre tager
deres børn ud af skolen i midten af juni for at rejse på ferie
og at vi først møder barnet i slutningen af august eller i
begyndelsen af september, for så har deres fravær kostet mange
undervisningstimer som nogle af dem vil have det svært ved at
indhente.

P.t. er der en elev i min afgangsklasse der skal til USA to
uger før afgangsprøverne begynder. DET finder jeg dybt
betænkeligt. Og det er ikke en muslimsk elev, men en dansk
elev, hvis faglige niveau ikke er noget at prale med.

Så lad os nu få proportionerne på plads i rette relationer.

Eid-fravær kan være et problem når man sidder med 5 elever i
klassen, ja helt ned til EN, men det behøver ikke skyldes at
det udelukkende er disse elevers fravær. Nogle er p.t. i
brobygning eller væk som følge af en ekstra praktik-periode,
så her er der måske basis for en diskussion af hvordan vores
skoleår er indrettet og tilpasset de nye vilkår vi har fået
med forskellige måder at gå i skole på.

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-10-08 16:30

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> muslimer og katolikker og som har sunget i et kor med overvejende
> katolikker, er det da morsomt at møde en fanatiker fra en uventet kant: en

Man behøver nu nok ikke at være katolsk i hovedet for at få lyst til at
stikke en øretæveindbydende stalinistisk landsbydegn et par flade

Mvh
Martin