Træt af at høre om mangelen på arbejdskraf~
Fra : isteen

Dato : 02-10-08 15:42

Det er efterhånden dagligt politikere hyler op om mangle på
arbejdskraft, import af folk der skal besætte ledige stillinger, og
dagpengeregler der skal "moderniseres".

Det kunne være dejligt at få politikerne til at sætte ord på hvilken
arbejdskraft de mener der mangler.

Udover rengøring og plejepersonale, så ser jeg ikke mange ledige
stillinger i mit lokalområde - jo, der er lige de stillinger der kræver
en længere uddannelse

--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Jesper

Dato : 02-10-08 20:28

isteen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> [...]
>
> Udover rengøring og plejepersonale, så ser jeg ikke mange ledige
> stillinger i mit lokalområde - jo, der er lige de stillinger der kræver

Lad mig se hvor god jeg er til at gætte:

Du bor i Udkantsdanmark
Du er ryger
Du er uudannet
Du er arbejdsløs
Du stemmer på SF eller EL
Du er enten på kontanthjælp eller dagpenge som du står foran at miste
eller du er på dagpenge og har fået et jobtilbud du ikke bryder dig om
eller du er på kontanthjælp og blevet aktiveret.

Jeg har ikke kigget på din blog, så jeg ved ikke hvad der står om dig
der.
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : vvv

Dato : 02-10-08 21:18

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> Lad mig se hvor god jeg er til at gætte:
>
> Du bor i Udkantsdanmark
> Du er ryger
> Du er uudannet
> Du er arbejdsløs
> Du stemmer på SF eller EL

DF er nok mere sandsynligt.

vv

Fra : isteen

Dato : 03-10-08 06:48

"vvv" <?@?> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> skrev i meddelelsen

> DF er nok mere sandsynligt.
>
> vv

Kunne være sjovt at høre hvad I baserer jeres vilde gæt på
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : isteen

Dato : 02-10-08 21:36

> Lad mig se hvor god jeg er til at gætte:
>
> Du bor i Udkantsdanmark
Forkert

> Du er ryger
Rigtigt

> Du er uudannet
Forkert

> Du er arbejdsløs
Rigtigt

> Du stemmer på SF eller EL
Forkert

> [...]
Forkert

> Jeg har ikke kigget på din blog, så jeg ved ikke hvad der står om dig

Dårligere gættet end de ringeste claivoyanter der har været til skue i
tv
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Jesper

Dato : 02-10-08 21:46

isteen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Forkert

Jamen så lyver du jo: Der er masser andre ledige stillinger end
rengøring og plejepersonale.

> Rigtigt

> Forkert

> Rigtigt

> Forkert

DF

> Forkert

> Dårligere gættet end de ringeste claivoyanter der har været til skue i
> tv

Jeg er heller ikke clairovoyant.

Fra : isteen

Dato : 03-10-08 06:48

> Jeg er heller ikke clairovoyant.

Det sagde jeg heller ikke, men du skal nok ikke satse på lotto eller
lign.
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Jesper

Dato : 03-10-08 18:12

isteen <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote:

> Det sagde jeg heller ikke, men du skal nok ikke satse på lotto eller
> lign.

Jeg bruger lige præcis 0 kr på den slags.

Fra : Bo Warming

Dato : 03-10-08 05:51

"isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> skrev i en meddelelse

> Fjern rygeloven

Der er skabt kunstige papirnusserjob så vi har illusion om ægte
arbejdskraftmangel

Utryghed ved den uægte politik gør folk pessimistiske.

Dertil føjes en rædsel ved at uskadelig rygning altså livsglæde helt
umotiveret chikaneres

Samfundssindsyge ses også i at butiksgaden Nørrebrogade lukkes af for biler.

Det vil få mange butikker til at gå fallit og vi får en spøgelsesby -
fupbutikker som Jægersborggade hvor næsten ingen butikker giver overskud og
der kun sættes på hylder for at ejeren kan holde sig igang og manifestere en
kreativ facade og der bliver noget at trække fra i skat.

Gaden var glad for muslimangreb for en måned siden - så fik de mange
glarmestre i gaden penge fra forsikringsselskaberne

De var hurtigere fremme end politiet var - det er min nabogade og jeg kom
der meget i det gode sensommervejr - der er ingen forståelig logik i det
danske samfund idag, og når det forstås bliver samfundssindsygen værre

Nietzsche skrev "Tanken om selvmord hjælper gennem mangen dårlig nat" men
han var ikke sindsyg, kun smertepatient, og han levede til alder 55 år uden
skriverier de sidste 11 år og delvis lam i rullestol

Jeg tænker at når samfundet ikke har opadstigen er det godt at man er 62 år
og der er højhuse at springe ud fra hvis man skulle blive smertepatient.

" Depression er mangel på evne til at skabe sig en fremtid.
Rollo May

""Medicinsk behandling i psykiatrien er ikke rettet mod årsager, men mod
symptomer. Det betyder , at der ikke findes lægemidler, der kan helbrede
skitzofreni, depression eller angst. Lægemidlerne må aldrig blive en
erstatning for psykosociale tiltag. Medikamenter kan hjælpe patienten til at
indse betydningen af disse tiltag." J Engelstad Snoek og K Engedal
"PSYKIATRI-LÆREBOG" Oslo, 2001

" In most mental illnesses the capacity to relax is as much
impaired as the integrity of a bone is destroyed by fracture.
Abraham Myerson

" Af modløshed bliver der sorg, og af sorg formørkes vor
forstand. (Ordsprog)

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-10-08 08:02

"isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message
> [...]
> dagpengeregler der skal "moderniseres".
>
> Det kunne være dejligt at få politikerne til at sætte ord på hvilken

Kig på Jobindex.dk - så får du svaret. Der er p.t. 14808 ubesatte job i
Danmark - hvortil naturligvis skal regnes de stillinger, der ikke er
opslået - efter sigende mindst dobbelt så mange.

> Udover rengøring og plejepersonale, så ser jeg ikke mange ledige
> stillinger i mit lokalområde - jo, der er lige de stillinger der kræver
> en længere uddannelse

Ja, og hvorfor er det, at du ser bort fra dem?

Fra : isteen

Dato : 03-10-08 08:14

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Danmark - hvortil naturligvis skal regnes de stillinger, der ikke er
> opslået - efter sigende mindst dobbelt så mange.

Jeg ved af erfaring, at mange opslåede jobs slet ikke er reelle jobs,
jeg har fx flere gange fået en jobannonce stukket ud, der var flere
måneder gammel - i et enkelt tilfælde fra sidste år.

Jeg har også søgt jobs, der forlængst var besat, uden at jobopslaget var
pillet ned

> Ja, og hvorfor er det, at du ser bort fra dem?

Fordi den længere uddannelse ikke er relevant i mit tilfælde

Hvis der er så mange ledige stillinger, hvorfor er der så arbejdsløse?
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 03-10-08 08:26

isteen@gmail.rygeloven.com (isteen) writes:

> Fordi den længere uddannelse ikke er relevant i mit tilfælde

Og? Manglen på kvalificeret arbejdskraft bliver ikke mindre af at du
ikke er det.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : isteen

Dato : 03-10-08 09:00

Anders Wegge Keller <wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Og? Manglen på kvalificeret arbejdskraft bliver ikke mindre af at du
> ikke er det.

Undskyld jeg stillede et spørgsmål....
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 03-10-08 09:10

> Undskyld jeg stillede et spørgsmål....

Hvor stiller du et spørgsmål? Ovenfor ser jeg to spørgsmålstegn - det ene
sidder på en s ætning skrevet af mig, det andet sidder på en "sætning"
skrevet af Anders.

Fra : isteen

Dato : 03-10-08 11:27

> [...]

> skrevet af Anders.

"Det kunne være dejligt at få politikerne til at sætte ord på hvilken

Jeg gik naturligvis ud fra, at du kunne tyde det spørgende i sætningen,
uden der var placeret et spørgsmålstegn til sidst.
--
Fjern rygeloven
http://isteen.wordpress.com

Fra : Hauge

Dato : 03-10-08 18:21

isteen wrote:
> "Det kunne være dejligt at få politikerne til at sætte ord på hvilken
> arbejdskraft de mener der mangler."

Hvorfor det? Det er da tydeligt at der mangler kvalificeret arbejdskraft,
f.eks. folk der kan finde ud af at formulere sig, så folk kan forstå det.

> Jeg gik naturligvis ud fra, at du kunne tyde det spørgende i
> sætningen, uden der var placeret et spørgsmålstegn til sidst.

Tjaeh, er det derfor du ikke har et arbejde? Du går ud fra for mange ting..

/Hauge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 03-10-08 11:58

isteen@gmail.rygeloven.com (isteen) writes:

> Undskyld jeg stillede et spørgsmål....

Det gør såmænd ikke så meget. Det er naturligvis træls for dig at du
ikke har de kvalifikationer der efterspørges. Men det er nu en gang
sådan det hænger sammen.

Fra : Hauge

Dato : 03-10-08 18:23

Anders Wegge Keller wrote:
> Det er naturligvis træls for dig at du
> ikke har de kvalifikationer der efterspørges. Men det er nu en gang
> sådan det hænger sammen.

Problemet er sikkert, som det er nu, at dem der ikke er i arbejde, de er
arbejdsløse fordi de ikke egner sig til at arbejde, eller i hvert fald ikke
arbejde med det der mangler arbejdskraft til.
Og dem der ikke kan få et arbejde, mener jo selv at de kan det hele.. Så
undres man jo over at de så ikke har et arbejde..

Mvh Hauge, der forøvrigt ikke er arbejdsløs, selvom det sikkert vil undre
mange.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 03-10-08 08:38

> [...]
> Det er efterhånden dagligt politikere hyler op om mangle på
> arbejdskraft, import af folk der skal besætte ledige stillinger, og

Det eneste der er mangel på, er folk der vil arbejde
dobbelt til halv løn.

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-08 09:59

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i meddelelsen
> "isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message
>
> Det eneste der er mangel på, er folk der vil arbejde
> dobbelt til halv løn.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
"Give me five!"))

MvH
Jens

Fra : Egon Stich

Dato : 03-10-08 14:44

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i en
meddelelse news:5vCdnVmWe6E5UXjVnZ2dnUVZ8uadnZ2d@giganews.com...
> "isteen" <isteen@gmail.rygeloven.com> wrote in message
>
> Det eneste der er mangel på, er folk der vil arbejde
> dobbelt til halv løn.

Præcis.
Som altid.

Derfor ønsket om indvandring.

Ønsket om at smadre dagpengesystemet er som altid begrundet i stakkelhad.
Plus, naturligvis, ønsket om at få smadret systemet før arbejdsløsheden for
alvor begynder at stige.

Egon

Fra : Hauge

Dato : 03-10-08 18:24

-=* NEiL DANELAW *=- wrote:
> Det eneste der er mangel på, er folk der vil arbejde
> dobbelt til halv løn.

Jeg er nu ret overbevist om at der mangler folk til at arbejde... Læg mærke
til "at arbejde"..

Mvh Hauge

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-10-08 08:33

Hauge skrev den 03-10-2008 19:24:

> Jeg er nu ret overbevist om at der mangler folk til at arbejde... Læg mærke
> til "at arbejde"..

Og som Neil siger: dobbelt til halv i løn.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Hauge

Dato : 04-10-08 08:56

Carsten Riis wrote:
> Og som Neil siger: dobbelt til halv i løn.

Har du facitlisten for hvor meget man må/skal arbejde for hvilken løn? Nej
det tænkte jeg nok.
Der er mange der mener de har arbejdet hårdt en dag, hvis de har tændt deres
smøg 3 gange, mens andre sagtens kan klare mere.. Og det er dem med "mere"
der nemt kan få arbejde..

/Hauge