Kan overvågningstilhængerne forklare den~
Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-10-08 11:18

"Overfaldet skete blot et par hundrede meter fra en politistation
og i et område, der er overplastret med overvågningskameraer. "

Men alligevel døde den 44-årige bankmand altså af overfaldet...

Nu er det så jeg spørger dem der mener at kameraovervågning
forhindrer gadevold, hvordan de vil passe den påstand ind i denne
sammenhæng? Voldsmændene bliver muligvis identificeret efterfølgende,
men det bringer ikke offeret til live igen.

<http://jp.dk/udland/europa/article1472638.ece>

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-08 12:05

Anders Wegge Keller wrote:
> [...]
> sammenhæng? Voldsmændene bliver muligvis identificeret efterfølgende,
> men det bringer ikke offeret til live igen.

Ja, og hvorfor betyder det, at du forleden trådte i en hundelort på gaden
ikke, at alle hunde nu skider på gaden?

Jeg ved godt, at det er blevet populært at komme med undtagelser, i alle
typer diskussioner.

Men lad os så da pille alle kameraer ned, og hvorfor skulle gerningsmændende
egentlig også fanges, det er jo bare en udgift for samfundet, - og straffe
virker alligevel ikke. Så har vi vist dækket velmeneres synspunkt i den sag.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-10-08 12:35

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> writes:

> [...]
> gerningsmændende egentlig også fanges, det er jo bare en udgift for
> samfundet, - og straffe virker alligevel ikke. Så har vi vist dækket

Hvad med om du prøvede på at besvare mit spørgsmål i stedet?

Fra : Henrik Eriksen

Dato : 01-10-08 19:33

> Hvad med om du prøvede på at besvare mit spørgsmål i stedet?

Må jeg prøve?

At du kan finde ét eksempel på, at der stadigvæk sker overfald selv om der
er opsat kameraer, betyder jo ikke at de ikke har nogen forebyggende effekt.

Der kunne jo også ske et overfald inde på selve politistationen. Det betyder
jo ikke at vi lige så godt kunne undvære politistationerne, vel?

Om kameraer har effekt eller ej, skal læses ud fra om antallet af overfald
om året går nedad.
Ikke om de fuldstændig ophører, for det gør de nok aldrig.

/Henrik E:

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-10-08 20:51

"Henrik Eriksen" <henrik_erik@hotmail.com> writes:

> Må jeg prøve?

Gerne

> At du kan finde ét eksempel på, at der stadigvæk sker overfald selv
> om der er opsat kameraer, betyder jo ikke at de ikke har nogen
> forebyggende effekt.

Det er korrekt. Det er bare ikke det de rabiate
overvågningstilhængere siger. Det er derfor jeg har valgt at skære
tingene lidt skarpt ud.

> Der kunne jo også ske et overfald inde på selve politistationen. Det
> betyder jo ikke at vi lige så godt kunne undvære politistationerne,
> vel?

Det sker indimellem. Og nogle gange er det betjente der overskrider
deres beføjelser. Andre gange tænker man "det burde gøres bedre".

> Om kameraer har effekt eller ej, skal læses ud fra om antallet af
> overfald om året går nedad. Ikke om de fuldstændig ophører, for det
> gør de nok aldrig.

Igen, du er ikke lige i min målgruppe. Du er nuanceret, eftertænksom,
og velargumenteret. Jeg var egentlig mest ude på at hente et svar fra
dem der stiller sig op med de absolutte og brovtende meninger.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-10-08 21:03

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> og velargumenteret. Jeg var egentlig mest ude på at hente et svar fra
> dem der stiller sig op med de absolutte og brovtende meninger.

SÃ¥ tal med dig selv!

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-10-08 21:15

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> SÃ¥ tal med dig selv!

SÃ¥ kom du ud af busken :)

Fortæl mig hvorfor kameraovervågningen ikke forhindrede dødsfaldet?

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-10-08 21:31

> SÃ¥ kom du ud af busken :)
>
> Fortæl mig hvorfor kameraovervågningen ikke forhindrede dødsfaldet?

Du fatter jo end ikke de mest enkle meddelelser.
Elementær logik er dig helt fremmed.
Du har et stort hjemmearbejde foran dig...

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-10-08 21:47

> Du fatter jo end ikke de mest enkle meddelelser. Elementær logik er
> dig helt fremmed. Du har et stort hjemmearbejde foran dig...

Det var et rimeligt simpelt spørgsmål jeg stillede. Du giver et meget
komplekst svar, fyldt med nedladende ord. Desværre er det et helt
andet spørgsmål end det jeg stillede, så dit svar giver ikke
mening. Jeg vil derfor prøve at barbere det ned til det minimale:

Du(1) hævder at kameraovervågning forhindrer forbrydelser. Nu viser
det sig at det ikke er tilfældet. Hvordan vil du forklare den
afvigelse fra din(2) påstand?

1. Du valgte at reagere på en sspecifik karakteristik, så du må have
følt dig rimeligt hårdt ramt.

2. Om det startede som din påstand er underordnet. Du blev sur nok til
at forsvare den.

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-10-08 21:58

> 1. Du valgte at reagere på en sspecifik karakteristik, så du må have
> følt dig rimeligt hårdt ramt.

Jeg har i de fleste svar til dig, forsøgt (forgæves) at forklare dig,
hvorfor man ikke kan forklare dig noget.
Og jeg stopper denne futile snak her.

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-10-08 22:09

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> Jeg har i de fleste svar til dig, forsøgt (forgæves) at forklare
> dig, hvorfor man ikke kan forklare dig noget. Og jeg stopper denne
> futile snak her.

Hvis du ikke kan få dig selv til at give det svar du ved er rigtigt,
forstår jeg ikke hvorfor du overhovedet reagerer på spørgsmålet?

Men gør da dig selv den "tjeneste", at få frafiltrere det jeg
skriver. Gør du det nu, offentligt, og med din sædvanlige "bravour",
slipper du også for at andre undrer sig, som de gør nu, over hvorfor
du ikke er i stand til at besvare selv simple spørgsmål.

Fra : Bo Warming

Dato : 01-10-08 12:49

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> "Overfaldet skete blot et par hundrede meter fra en politistation
> og i et område, der er overplastret med overvågningskameraer. "

Overvågning kan gavne men er på et begynderstadie

Jeg har måske gavnet kommunens brug af overvågning af hjemmmehjælpere en
smule, og vil her rapportere

Jeg fik hjemmehjælp og mailede om hvor lidt de overholdt lovede tider.
Jeg skrev i lokalaviser om det og socialchefen svarede at jeg havde ret og
at det skete var beklageligt.

Jeg har igår erfaret at man nu er ved at udstyre alle hjemmehjælpere med en
bærbar så uden meget tidsforbrug bliver ankomst og afgang til fra hjem
registreret og man kan let se om klager er korrekte.

Minuttyrani kaldtes det, men man har bøjet sig - man skal stå ved sandheden

Fra : Frank

Dato : 01-10-08 20:09

Hej

> [...]
> Nu er det så jeg spørger dem der mener at kameraovervågning
> forhindrer gadevold, hvordan de vil passe den påstand ind i denne

Hvem gør det?

De tilhængere at kameraovervågning, mig selv også, påstår ikke at den kan
afskaffe al kriminalitet, incl gadevold.

Kameraovervågning kan minske volden og give politiet et uvurderligt middel
til at finde og få de kriminelle dømt.

> Voldsmændene bliver muligvis identificeret efterfølgende,
> men det bringer ikke offeret til live igen.

Men voldmændene vil nemmere blive identificeret og måske også få en
ordenligt straf af en af Jacqui Smith knald-hårde domstole.

Mvh
Frank

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 01-10-08 20:55

"Frank" <frank@nosmap.dk> writes:

> Hej
>
> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> Hvem gør det?

Gør du? Hvis ikke, så er det ikke dig jeg sigtede på. Men der er folk
her i gruppen -- "og i ved godt hvem i er, i er bare for bange for at
svare" -- der har nogle absolutte holdninger, og det er dem jeg
mobber.

> De tilhængere at kameraovervågning, mig selv også, påstår ikke at
> den kan afskaffe al kriminalitet, incl gadevold.

Nogle gør.

> Kameraovervågning kan minske volden og give politiet et uvurderligt
> middel til at finde og få de kriminelle dømt.

Måske. Spørgsmålet er bare om effekten står mål med den pris man skal
betale.

> Men voldmændene vil nemmere blive identificeret og måske også få en
> ordenligt straf af en af Jacqui Smith knald-hårde domstole.

Vil de? Det er sgutte nemt at identificere folk der render rundt med
en hættetrøje.

Fra : Kim2000

Dato : 01-10-08 20:40

> [...]
> sammenhæng? Voldsmændene bliver muligvis identificeret efterfølgende,
> men det bringer ikke offeret til live igen.

Næh, men det forhindrer dem i at begå ny kriminalitet, fordi de bliver
fanget.