Lysterapilamper - hjælper de
Fra : lh

Dato : 03-10-08 14:50

Jeg er desværre en af dem der let rammes at vinterdepressioner. Nu har jeg
gjort alvor af at bestille en lysterapilampe. Noget jeg er veget lidt
tilbage for de forrige år dels pga jeg syntes de var for dyre, men også
fordi jeg var i tvivl om de virkelig hjælper noget.
Nu er de så kommet ned på et prisleje hvor jeg syntes jeg kan være med og
vil nu prøve om det kan hjælpe.

Er der nogen der har erfaring med dette?

lh

Fra : Peter T.

Dato : 03-10-08 21:14

In article <48e62311$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
le_ha@mail.tele.dk says...

> [...]
> fordi jeg var i tvivl om de virkelig hjælper noget.
> Nu er de så kommet ned på et prisleje hvor jeg syntes jeg kan være med og

De hjælper helt sikkert. Men alt lys hjælper på humøret om vinteren.
De er satans dyre, og det faktum fik en af mine bekendte til at skille
den ad og se hvilke magiske lysstofrør, der sad bagved. Det viste sig,
at være relativt almindelige rør med en kølig toningsgrad (vel nom
omkring de 7000 kelvin), der kan bestilles hos enhver velassorteret
lampebutik eller måske købes direkte hos armaturlageret i Kbh.

Jeg har dog ikke kunnet argumentere dette overfor brugere, da de var
stålsatte i troen på, at det var meget specielle og dyre pærer/rør. Men
det bliver man også nødt til, når man har kastet 5000 kr væk på noget,
som måske burde have kostet 2-400 kr som ugens spotvare i Netto.

--
Peter T.

Chup chup chup!

Fra : Lyrik

Dato : 03-10-08 22:43

--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech
"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> vil nu prøve om det kan hjælpe.
>
> Er der nogen der har erfaring med dette?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ja konen har prøvet en prof-udgave. Leverede den tilbage igen.

Jens

Fra : Jørgen

Dato : 04-10-08 07:52

lh skrev:
> Jeg er desværre en af dem der let rammes at vinterdepressioner.

Her er 3 (2) indlæg fra Asperger siden

Hej, jeg var bare nysgerrig for at høre hvordan det går med lampen.

Det er nok for tidligt at sige noget general efter så kort tid, men jeg
tør godt med forbehold begynde at tro på den.

Den er købt hos den lokale elektriker, den kan også fås i Bilka og El
giganten. Jeg ved ikke om det er den samme og med hvilket vat.

Der har efter 1. dagen været en markant forbedring af mortens tilstand.
Han er meget gladere og fuld at fis og ballade på den rigtige måde, der
har ikke været flere episoder i skolen, i hvert fald ikke mere end andre
børn i 1. klasse.

De har i denne uge haft emne uge i skolen og vi har stået stand bye,
hvis der skulle være noget. Der er intet der er som det plejer dernede
og der er ikke sket andet end lidt knas i forbindelse med sneen.
Så lad os håbe det holder.

I hvert fald kan min datter på nuværende tidspunkt varmt anbefale den

Så er tiden vel kommet til at evaluerer lidt overenergi lyset.
Min datter har besluttet at Morten ikke skal have mere lys,
I hvert fald i meget begrænset omfang, måske kun 1 gang om ugen.

Hun mener han er blevet for hyperaktiv, hvilket nok er rigtig.

Faderen har været sygemeldt i en uges tid, og derfor har vi ikke haft
Morten i denne periode.

Vi havde han 3 timer i dag og der var godt nok energi i ham.

Skolen havde de sidste 14 dage haft emne dage, hvor alt har været
anderledes, og det er i det store hele gået over alt forventning, måske
på grund af energien, men nu er de tilbage i den daglige tummerum, og
han kan er helt oppe at køre.

Så lampen har foreløbig løst ét problem, men måske startet et andet, så
nu må vi se om det kan lykkes at finde den rigtige brug af lampen, hvis
den kan bruges, men det kan vel ikke passe at den kan skade, hvad så om
sommeren hvor der er masse af lys, men der er måske bedre muligheder for
at løbe energien af sig

fra
Jørgen

Fra : Sabina H.

Dato : 30-10-08 22:27

"Jørgen" <frieri@os.dk> wrote in message

> [...]

> kan bruges, men det kan vel ikke passe at den kan skade, hvad så om
> sommeren hvor der er masse af lys, men der er måske bedre muligheder for

jeg kunne godt tænke mig at vide - var der tale om en af de dyre lamper,
eller en billigere model fra et almindeligt supermarked?
--
Knus,
Sabina

Fra : Jørgen

Dato : 31-10-08 09:34

Sabina H. skrev:
> "Jørgen" <frieri@os.dk> wrote in message

> jeg kunne godt tænke mig at vide - var der tale om en af de dyre lamper,
> eller en billigere model fra et almindeligt supermarked?

Jeg mener at det var en Philips til over 1000 kr.
Det var min datters, men der er skrevet en del om det i >
http://www.cryocore.dk/

Det kræver dog at du opretter dig som bruger

fra
Jørgen