Professor Hans Hecsher vidste noget som ve~
Fra : Lyrik

Dato : 03-10-08 10:52

Faktisk var det Carsten Riis der med denne udtalese:
"Sig til en astmatiker, at han bare skal slappe af, så kommer
vejrtrækningen helt af sig selv "
.....fik mig til at tænke på det.

Jeg var bliktud og inde hos professoren og sætte en cisterne op. "Kom ind
til mig bagefter, så skal jeg fortælle dig hvad jeg laver," sagde han.
Han havde billeder på væggen af sine patienter, som jeg kun kan beskrive som
"bronkitis-eller astma-patienter"(vi skal ikke snakke
allergitilfælde-please!)
Han havde et billede-før! og et billede-efter! Af patienterne.
Nu skal du se dig i spejlet hvis du er sådan en patient.
"Står du med meget firkantede og optrukne skuldre og ligner lidt "Larry
King"?-Så er du en Hekscher-patient!-Efterbillederne viste de samme
personer nu med normal holdning og skuldrene var sunket ned på plads.
De var blevet raske og lægen Hans H.- var blevet professor af samme grund!

"Men lægerne vil ikke høre! De vil fylde folk med piller! Så derfor skal du
være min efterfølger, men først når jeg er død!" Tilføjede han smilende!(han
var 82 og stadig privatpraktiserende)
Så blev jeg ekserceret i "metoden"

Den giver jeg dig her-og den virker! Jeg har helbredt flere bekendte med
den.

Grunden til din bronchitis er forkert vejrtrækning. Dine optrukne
"flotte-fyr-skuldre" forhindrer luften i af komme ned i mellemgulvet og
ventilere fugten ud af lungerne. Du trækker kun vejret i brystkassen. Mærk
selv efter.
Når du er kureret vil maven gå ud og ind, mens brystet kun bevæger sig i
samklang.

Stil dig på gulvet!
Bøj overkroppen fremover til du står i en vinkel der nærmer sig 90 grader,
lad armene hænge ned og lign en abe.
Træk nu vejret og mærk at du kun kan trække det med mellemgulvet.
Øv dig i det tre gange om dagen a 5 minutter.
Lad en kontrollant Vurdere om din vejrtrækning har flyttet sig til
mellemgulvet hver 14. dag.
Glem det ikke og snyd ikke med det!
Efterhånden kan du rette dig op og stadig trække vejret med mellemgulvet.
Dine skuldre falder ned på plads i "vin-flaskemode." Måske ikke "John
Wayne-stil" men naturlig menneskefacon, hvor man kan trække vejret!

Hans Hekschers fornemste opgave var at kontrollere at de ikke glemte det!
I sin fritid gik han i parken og sad på en bænk. Så holdt han udkik efter
"potentielle patienter"-"Der går en af mine!", kunne han sige til sig
selv-det er de optrukne skuldre og den udspilede brystkasse man kan se!

Hvil i fred Hans Hekscher! Jeg har givet det videre du fortalte mig!

Hilsen
Jens
--
Hilsen
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Mr.Larsen

Dato : 03-10-08 13:10

Lyrik kom med følgende:
> Faktisk var det ...snip

Han kunne vel også helbrede kræft og få lamme til at gå.

--
Sia Furler the singing goddess from Australia...

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-10-08 18:32

> Han kunne vel også helbrede kræft og få lamme til at gå.

Det var nu nok mere forudsætningen, der var forkert. Man har ikke
vejrtrækningsbesvær af optrukne skuldre og det hævede brystben. Man får
optrukne skuldre og brystben af vejtrækningsbesvær.
Når man så har haft seriøs vejtrækningsbesvær i en periode, så kan man være
så "heldig" at få for store lunger, dvs lille iltoptagelse. Det forbedrer
ikke situationen.

Mvh Maria