Schubert C2
Fra : Ivan Nielsen

Dato : 02-10-08 18:40

Hej NG

Jeg købte subj. for et par uger siden. Det er en super hjelm - i forhold til
min gamle Caberg Justissimo. Lettere, mere støjsvag og meget bedre
ventileret uden træk.

Men jeg har et lille problem. I manualen står der at man skal rengøre
indersiden af visiret med stor forsigtighed, for ikke at ødelægge coatingen.
Så jeg har indtil videre ikke rørt indersiden endnu. Men nu er det ligesom
at indersiden af visiret krakelerer. Der er en meget tynd plastfilm, som
løsner sig. Og så er det at jeg ikke er sikker på om denne meget tynde film
er den coating, som manualen omtaler - eller om det blot er en
biskyttelsesfilm som jeg skulle have fjernet. Men denne film er meget
tyndere end den der sad på ydersiden.

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 19:43

On Thu, 2 Oct 2008 19:39:47 +0200, Ivan Nielsen wrote:

> [...]
> Så jeg har indtil videre ikke rørt indersiden endnu. Men nu er det ligesom

Du er en af mange, som har oplevet defekte Schuberth visirer. Typisk fra
omkring sidste år. Er det en overgemt hjelm ? Schuberth bytter disse
visirer omkostningsfrit efter sigende.

Orla Pedersen, som ikke har haft problemet på sine concept og S1
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
25-8-08

Fra : Ivan Nielsen

Dato : 02-10-08 20:28

> [...]
>
> --
> mvh
> Orla Pedersen, som ikke har haft problemet på sine concept og S1

Jeg ved ikke om den er hengemt, men det er meget sansynligt. Jeg købte den
hos Masi-motor i Næstved på ophørs-udsalg. Men tak for dit tip. Det har jo
opklaret mit spørgsmål. Jeg var lige inde på Schubert.dk´s hjemmeside. Det
ser ud til at man her har en ganske fornuftig garanti-politik, så jeg vil
kontakte en Schubert-forhandler.

Tak for hjælpen

--
Ivan Bartholin Nielsen
Yamaha Fazer FZ6 S2 - den er go´

Fra : Gyda Stage

Dato : 02-10-08 20:29

Ivan Nielsen <ivan@kloge.dk> skrev:
> [...]
>manualen står der at man skal rengøre
>indersiden af visiret med stor
>forsigtighed, for ikke at ødelægge coatingen.

havde selv samme problem, på min S1, købt hos www.louis.de i
efteråret 2007.
sendte mail til dem, hvori de oplyste at det var et kendt
problem, og at de ville sende et nyt visir, når de fik nye hjem.
ting ta'r tid, men til sidst, efter ca. 3 måneders ventetid kom
det, og jeg skulle bare sende det gamle retur.
det gode var at de sendte et nyt visir med pin-lock. så alt-i-
alt en god handel.
jens