Denial of Service og FTP
Fra : jos

Dato : 02-10-08 21:05

Jeg havde nogle problemer med at uploade filer til en internetudbyder, hvor
fejlmeddelsen var i retning af at "tjenesten ikke tilgængelig". Det virkede
fint gennem naboens net, hvilket fik mig til at kigge lidt på min
Linksysrouter.
Efter at have fjernet hakket ved "enable Denial of Service attacks" virker
FTP op mod udbyderen.

Jeg er nu snotforvirret! - hvad sker der?? er nævnte hak ikke vedrørende
indgående forbindelser?

finn

Fra : Jesper Lund

Dato : 02-10-08 21:21

jos wrote:

> Jeg havde nogle problemer med at uploade filer til en internetudbyder,
> hvor fejlmeddelsen var i retning af at "tjenesten ikke tilgængelig".

Kører du med passiv FTP? Det skal konfigureres i FTP klienten.

--
Jesper Lund

Fra : Kent Friis

Dato : 03-10-08 18:12

Den Thu, 2 Oct 2008 22:04:45 +0200 skrev jos:

> [...]
> Linksysrouter.
> Efter at have fjernet hakket ved "enable Denial of Service attacks" virker

Der står forhåbentlig ikke "enable Denial of Service attacks".

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : jos

Dato : 04-10-08 10:33

Kent Friis wrote:

> Der står forhåbentlig ikke "enable Denial of Service attacks".
>
> Mvh
> Kent
ups - nej kun "Denial of Service Attacks". - var Enabled, - blev disabled
så virkede det.

Jesper er vist inde på noget- aktiv FTP giver jo i princippet indgående
initiering af en session. - prøver lige lidt!

finn

Fra : Kent Friis

Dato : 04-10-08 11:05

Den Sat, 4 Oct 2008 11:32:38 +0200 skrev jos:

> ups - nej kun "Denial of Service Attacks". - var Enabled, - blev disabled
> så virkede det.

Det giver stadig ikke mening. En router må sg* ikke lave denial of
service attacks.

Du er sikker på der ikke står "block denial of service attacks"?

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : jos

Dato : 04-10-08 11:47

> Du er sikker på der ikke står "block denial of service attacks"?
>
> Mvh
> Kent
Det gør der i overskriften af siden

"blocking of services and ports"

Men åbning af port 20-21 løste problemet, så nu har jeg igen blokeret for
DOSattacks.
Godt set Jesper!
finn

Fra : Jesper Lund

Dato : 04-10-08 13:50

jos wrote:

> Men åbning af port 20-21 løste problemet, så nu har jeg igen blokeret
> for DOSattacks.
> Godt set Jesper!

Passiv FTP er en bedre ide (sikkerhedsmæssigt), og det bør være
understøttet af langt de fleste FTP klienter og FTP servere.

--
Jesper Lund