Forstørrelsesglas i Ubuntu
Fra : Nederbasse

Dato : 01-10-08 18:25

Hej

Jeg har installeret Ubuntu 8.04.1men mangler et forstørrelsesglas som det
der findes i Windows
Er der et i Ubuntu og i så fald hvor?
Eller findes der et man kan downloade?

Lars
http://www.neder.dk

Fra : Andreas Lorensen

Dato : 01-10-08 18:42

ons, 01 10 2008 kl. 19:24 +0200, skrev Nederbasse:

> Jeg har installeret Ubuntu 8.04.1men mangler et forstrrelsesglas som det
> der findes i Windows
> Er der et i Ubuntu og i s fald hvor?
> Eller findes der et man kan downloade?

Du kan installere ved at installere pakkerne gnopernicus og gnome-mag
Det kan du gøre via pakkehåndtering eller tilføj/fjern

Du ka' også i en terminal skrive
sudo apt-get update
sudo apt-get install gnopernicu
sudo apt-get install gnome-mag

Hvordan Gnome Magnifier virker og bruges ved jeg dog ikke meget om - og
det er sparsomt hvad google fortæller.

/andreas

Fra : Nederbasse

Dato : 02-10-08 15:44

SNIP

[...]

Ok jeg har kørt de tre kommandoer i en terminal, men hvor er programmet?
Skal lige nævnes at jeg er Win XP bruger :-0

Lars