MS Windows
briani 27239
Hvad er det, der nogen gange bruger al pc'~
Fra : Geffe

Dato : 02-10-08 18:16

Nogle gange arbejder harddisken på min pc på højtryk, men jeg aner ikke hvad
det er for et program, der kører. Der er ikke noget at at se i Windows
Jobliste.
Findes der et program, der kan vise, hvad der HER OG NU kører i baggrunden,
og især vise hvor mange ressourcer, det bruger, sådan at man kan se, hvad
det er, der bruger så meget kraft, at alt andet næsten går i stå.
(Jeg bruger Windows XP Home).
Geffe

Fra : PA

Dato : 02-10-08 18:40

"Geffe" <geffe9@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan se, hvad det er, der bruger så meget kraft, at alt andet næsten går i

Højreklik på proceslinien
jobliste

MVH Per

Fra : Geffe

Dato : 02-10-08 18:47

Jeg ved godt, hvordan jeg får joblisten frem. Det, der nogen gange arbejder
helt vildt på harddisken, kan IKKE ses i joblisten. Findes der et program,
der kan vise det og som specielt kan vise, hvad det er, der står og stjæler
alt computerkraften?
Geffe

Fra : Ole Larsen

Dato : 02-10-08 18:57

Geffe skrev:
> [...]
> der kan vise det og som specielt kan vise, hvad det er, der står og stjæler

procexp.exe viser lidt mere end jobliste, men om det er nok?

-det er ikke w, der er sat til at sikkerhedskopiere/indexere eller
opdatere automatisk?

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Geffe

Dato : 03-10-08 06:00

Tak for hjælpen.
Geffe

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 02-10-08 19:40

Geffe wrote :
> Nogle gange arbejder harddisken på min pc på højtryk, men jeg aner ikke hvad
> det er for et program, der kører. Der er ikke noget at at se i Windows
> Jobliste.

Windows' indexering, automatisk virus scan... ?

> Findes der et program, der kan vise, hvad der HER OG NU kører i baggrunden,
> og især vise hvor mange ressourcer, det bruger, sådan at man kan se, hvad det
> er, der bruger så meget kraft, at alt andet næsten går i stå.

Prøv Process Explorer
http://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb896653(en-us).aspx

Process Explorer viser ikke flere processer end Windows Jobliste, men
den viser flere detaljer om dem og har "historie".

--

Lars Jørgensen

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 02-10-08 20:27

On Thu, 2 Oct 2008 19:16:27 +0200, Geffe wrote:

> [...]
> og især vise hvor mange ressourcer, det bruger, sådan at man kan se, hvad
> det er, der bruger så meget kraft, at alt andet næsten går i stå.

Det smitter åbenbart. I et stykke tid har jeg haft problemer med "et eller
andet" der næsten konstant beslaglægger CPU'en 100%.

Windows XP er fuldt opdateret, jeg har Kaspersky Internet security og har
kørt en hel suite af rensnings- og oprydningsprogrammer.

Det er især galt når jeg kører omline med Firefox, men alt kører jo som i
sirup, når CPU'en konstant er optaget.
--
/ Mikkel

Fra : Benny Andersen

Dato : 03-10-08 08:12

On Thu, 2 Oct 2008 21:27:05 +0200, Mikkel Mikkelsen wrote:

> Det er især galt når jeg kører omline med Firefox, men alt kører jo som i
> sirup, når CPU'en konstant er optaget.
Er det firefox 3 ?

--
Benny Andersen

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 03-10-08 15:41

On Fri, 3 Oct 2008 09:11:34 +0200, Benny Andersen wrote:

> Er det firefox 3 ?

3.0.3 for at det ikke skal være løgn.
--
/ Mikkel

Fra : Benny Andersen

Dato : 03-10-08 17:48

On Fri, 3 Oct 2008 16:40:48 +0200, Mikkel Mikkelsen wrote:

> 3.0.3 for at det ikke skal være løgn.
Det er noget af det nye sikkerheds noget - kan slås fra - søg på disk
spinning firefox eller lignende. (jeg gad ikke - erstattede med 2'eren og
slog automatisk opdatering fra.)

bruger A besøger site 1: alt hvad der kan requestet i recursiv forstand
bliver requestet - hele sitet bliver sikkerhedskortlagt.

bruger B besøger site 1: det samme sker

Så her melder firefox i flokken der snupper den ledige computerkraft til
sikkerhed på en holistisk set tåbeligt skalerende måde.
--
Benny Andersen

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 03-10-08 20:14

On Fri, 3 Oct 2008 18:47:42 +0200, Benny Andersen wrote:

> Det er noget af det nye sikkerheds noget - kan slås fra

Hvor, hvordan? Fortæl, spyt ud, ytr!!!

> Så her melder firefox i flokken der snupper den ledige computerkraft til
> sikkerhed på en holistisk set tåbeligt skalerende måde.

Sikkerhed, sikkerhed, sikkerhed ... minder om det ugentlige
informationsmøde i firmaet. Jeg er ved at være træt af Sikkerhed,
sikkerhed, sikkerhed ...

Hvis dette er den pris man på betale for at bruge Firefox, står jeg af. Så
er ISP-hastigheder jo ligegyldige og uanset hvor ny og hvor potent computer
man køber, æder FF alle til rådighed være ressourcer. No way, det er livet
sgu for kort til - især på man lige har rundet de 55
--
/ Mikkel

Fra : Ole Larsen

Dato : 03-10-08 20:28

Mikkel Mikkelsen skrev:

> [...]
> man køber, æder FF alle til rådighed være ressourcer. No way, det er livet
> sgu for kort til - især på man lige har rundet de 55

Klap hesten lidt - efter opdatering til FF 3.0.3 har jeg ikke set nogen
nedgang i min PCs effektivitet. FF opdaterer af og til sin database, men
det kan slås fra (hvad jeg ikke har fundet grund til)

http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=38&t=673305&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Og dit problem _kunne_ jo skyldes en uhensigtsmæssig opsætning af
anti-virus prgrm eller andet.

http://olelarsen.eu/84/index.html

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 04-10-08 07:27

On Fri, 03 Oct 2008 21:27:48 +0200, Ole Larsen wrote:

> [...]
>

> Og dit problem _kunne_ jo skyldes en uhensigtsmæssig opsætning af

Det er jeg skam også opmærksom på, men kan ikke gafle mig ind på hvad
problemet er. Jeg har forsøgt at få hjælp i browser-gruppen, men ikke fået
svar. Jeg kan konstatere, at Firefox beslaglægger CPU'en 100% og at det
tager en krig at komme ind på de hjemmesider jeg ofte besøger, f.eks. jp,
facebook, whiskynyt. IE7 kører som normalt. Derfor MÅ der være eet eller
andet galt med FF, not?
--
/ Mikkel

Fra : Benny Andersen

Dato : 04-10-08 10:49

On Fri, 03 Oct 2008 21:27:48 +0200, Ole Larsen wrote:

> http://forums.mozillazine.org/viewtopic.php?f=38&t=673305&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Tak for henvisningen - jeg ser at det senarie jeg oplistede ikke er helt
rigtigt, snarede noget med en 50M byte database fra google som hver firefox
3 bruger holder opdateret lokalt.
Henvisningen beretter også om frustrede firefox 3 brugere som ikke kan løse
'disk aktivitet' problemmet ved at slå 'bad site detection' fra.

--
Benny Andersen

Fra : Lars E. P.

Dato : 03-10-08 07:59

Thu, 2 Oct 2008 19:16:27 +0200, skrev "Geffe" <geffe9@yahoo.com> :

>Nogle gange arbejder harddisken på min pc på højtryk, men jeg aner ikke hvad
>det er for et program, der kører. Der er ikke noget at at se i Windows
>Jobliste.

snip

>Geffe

Hvis du fik installeret Windows Search i forbindelse med MS
opdateringerne i september (tror jeg det var), kan det meget let være
den der er igang med at indeksere filerne på harddisken.

Hilsen Lars