Forbind til hjemme PC udefra?
Fra : mlt

Dato : 02-10-08 08:15

Jeg har netop installeret pcAnywhere som er et remote desktop program. Nu
vil jeg gerne tilgå min stationære PC når jeg ikke er hjemme fra min laptop.
Men hvordan gør jeg dette og hvilke porte skal jeg forwarde i min router?

Jeg er særlig interesseret i at vide hvordan jeg sørger for at jeg kan finde
den IP adresse min stationære PC har når jeg skal finde den udfra.

Fra : Autocadster

Dato : 02-10-08 08:38

Den 02-10-2008, skrev mlt:
> [...]
>
> Jeg er særlig interesseret i at vide hvordan jeg sørger for at jeg kan finde
> den IP adresse min stationære PC har når jeg skal finde den udfra.

Virker det også over netværk ?

Autocadster / 2620

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 10:05

"Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Virker det også over netværk ?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Autocadster / 2620

Hej

Default er port 6502

mvh
Peter

Fra : fix

Dato : 02-10-08 12:28

Peter Marker wrote:
> "Autocadster" <autocadster@gmail.com> skrev i meddelelsen

Nu har jeg ikke brugt pcA siden win31, men svjh. er det kun til windows.
Hvis du derfor bruger windowsXP/2003+ vil jeg anbefale at bruge MSCL(remote
desktop connection) i stedet, som er indbygget, og ret effektiv.(og i
modsætning til pcA, effektivt krypteret)
Den bruger port 3359, som så skal være åben i din router.
Din (eksterne) IPadresse finder du lettest ved hjemmefra at gå ind på
hjemmesiden http://www.myip.dk.

finn

Fra : mlt

Dato : 02-10-08 13:19

"fix" <fix@faxe.dk> wrote in message

> [...]
> Den bruger port 3359, som så skal være åben i din router.
> Din (eksterne) IPadresse finder du lettest ved hjemmefra at gå ind på

Problemet med den indbygget remote desktop connection er at den ikke
tillader forwarding af 3D grafik. Fx har jeg en lille OpenGL applikation på
remote maskinen som jeg gerne vil køre fra min klient maskine (ikke et krav
at det skal køre hurtigt) men det kan ikke lade sig gøre. Men med pcAnywhere
fungere det fint. Undre mig at de har fjernet denne funktionalitet i windows
XP/Vista.

Fra : Ukendt

Dato : 02-10-08 13:37

"fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Den bruger port 3359, som så skal være åben i din router.
> Din (eksterne) IPadresse finder du lettest ved hjemmefra at gå ind på

Hej

Er det ikke port 3389 den bruger ?

/Peter

Fra : Autocadster

Dato : 05-10-08 18:47

Peter Marker formulerede spørgsmålet:
> "fix" <fix@faxe.dk> skrev i meddelelsen

> Hej
>
> Er det ikke port 3389 den bruger ?
>
> /Peter

Skal programmet installeres på den maskine man skal nå udefra ?

Autocadster / 2620

Fra : Nicolai

Dato : 02-10-08 14:19

> Hvis du derfor bruger windowsXP/2003+ vil jeg anbefale at bruge
> MSCL(remote desktop connection) i stedet, som er indbygget, og ret
> effektiv.(og i modsætning til pcA, effektivt krypteret)

Du mener vel mstsc.exe...

> Den bruger port 3359, som så skal være åben i din router.

Du mener vel 3389...

Fra : jos

Dato : 02-10-08 19:57

Nicolai wrote:

> Du mener vel mstsc.exe...

> Du mener vel 3389...
s'lflig!

men det betyder så ikke noget

finn

Fra : molped

Dato : 03-10-08 03:32

On 2 Okt., 09:14, "mlt" <a...@asd.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg er særlig interesseret i at vide hvordan jeg sørger for at jeg kan finde
> den IP adresse min stationære PC har når jeg skal finde den udfra.

Hej!

Prøv www.logmein.com istedet - gratis og virker bare.

Fra : preben nielsen

Dato : 05-10-08 17:29

"mlt" <asdf@asd.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg er særlig interesseret i at vide hvordan jeg sørger for at jeg kan
> finde den IP adresse min stationære PC har når jeg skal finde den udfra.

Hvorfor ikke bare bruge en gratis ting som Logmein.com ? Med den servicerer
jeg både min arbejds-PC samt hele familien. Fungerer upåklageligt.

-p