E-Mail
webnoob 5265
Thunderbird "spiser" emails
Fra : Rainman

Dato : 01-10-08 12:37

Jeg har på det seneste oplevet nogle tilfælde hvor TB går ud og henter
emails på min server, sletter emails her, men emails er herefter intet
steds at finde i TB (heller ikke i junk). Not nice!

Det burde efter min mening simpelthen ikke kunne ske, men hvad kan det
skyldes? Pågældende folder hvor de specifikke emails lander indeholder
p.t. 23.000 emails, så jeg lurer lidt på om det simplethen skyldes
kapacitet? Der er rigeligt plads på disken, men måske TB har svært ved
at tumle så store foldere?

Kan jeg gøre noget for at rydde op ud over at komprimere de enklete
foldere? Det vil dog formodentlig ikke hjælpe her, idet jeg aldrig
sletter i denne folder (mails lander her via en regel).

Fra : Ole C

Dato : 01-10-08 13:11

Rainman skrev blandt andet:

> [...]
> p.t. 23.000 emails, så jeg lurer lidt på om det simplethen skyldes
> kapacitet? Der er rigeligt plads på disken, men måske TB har svært ved

Lyder sandsynligt.
Uden at kende til Thunderbirds særheder, så tror det er svaret.

> Kan jeg gøre noget for at rydde op ud over at komprimere de enklete
> foldere? Det vil dog formodentlig ikke hjælpe her, idet jeg aldrig
> sletter i denne folder (mails lander her via en regel).

Du er nok nødt til at fordele posten i flere mapper.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-10-08 09:31

Rainman wrote:

> p.t. 23.000 emails, så jeg lurer lidt på om det simplethen skyldes
> kapacitet? Der er rigeligt plads på disken, men måske TB har svært ved
> at tumle så store foldere?

Det er ikke noget problem med IMAP. Jeg har mail-mapper med over 30.000
_ulæste_ mails og det virker upåklageligt.

Jesper Poulsen