MS Windows
briani 27239
PC vil ikke starte, genstarter..
Fra : kk

Dato : 01-10-08 07:55

En bekendts PC er gået i ged. Forstået således, at når han starter den ser
det meget normalt ud, indtil den sorte skærm med den løbende progress bar er
færdig, så genstarter den, og det bliver den ved med.
Jeg har prøvet med F8 om jeg kunne få den i fejlsikker tilstand, men det vil
den ikke. Jeg kan få den i BIOS setup, og jeg kan starte på en CD. Det vil
sige gen-install er en mulighed, men det vil jeg gerne undgå.
Jeg har ham mistænkt for at have installeret en korrupt kamera-driver, og
vil gerne have den slettet eller deaktiveret.
Derfor:
Kan jeg boote på den gammeldags diskette og komme i kontakt med NTFS disken?
- og derved blive i stand til at "udskifte" msconfig.exe?
Er der evt. bedre forslag?
mvh
kk

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 01-10-08 11:41

kk wrote:
> En bekendts PC er gået i ged.

Hvor gammel er den, har der været problemer med den før?

> Forstået således, at når han starter den ser
> det meget normalt ud, indtil den sorte skærm med den løbende progress bar er
> færdig, så genstarter den, og det bliver den ved med.

Måske defekt RAM. Hvis der er to moduler, så prøv at fjerne det ene.

> [...]
> Jeg har ham mistænkt for at have installeret en korrupt kamera-driver, og
> vil gerne have den slettet eller deaktiveret.

Genstarter den både når kameraet er tilsluttet og når det ikke er?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-08 17:37

Jens C. Hansen wrote:

> Måske defekt RAM. Hvis der er to moduler, så prøv at fjerne det ene.

Har selv præcis samme problem lige nu på en MacPro med dual boot - Mac
OS X 10.5.x + winXP ProSP3 på hver sin disk. Hos mig viste det sig at
være en defekt HD, så det er også en mulighed...

mvh. Erik Richard

Fra : Mureren

Dato : 01-10-08 13:04

> En bekendts PC er gået i ged. Forstået således, at når han starter den ser
> det meget normalt ud, indtil den sorte skærm med den løbende progress bar
> er færdig, så genstarter den, og det bliver den ved med.

Han har sikkert installeret XP Service Pack 3!
Den resulterer på mange pc'er i endeløs reboot, nøjagtig som du beskriver.
Google er din ven!

Mvh.
Mureren

Fra : Anders

Dato : 01-10-08 13:20

"Mureren" <mureren_tag_det_vaek@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Han har sikkert installeret XP Service Pack 3!
> Den resulterer på mange pc'er i endeløs reboot, nøjagtig som du beskriver.
> [...]

Det er ikke rigtigt, at SP3 får mange PC'ere til at gå i endeløs reboot.

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 01-10-08 16:43

"Anders" <anders.forst@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er ikke rigtigt, at SP3 får mange PC'ere til at gå i endeløs
> reboot.

Hvem skal man tro dig eller.
http://www.google.dk/search?q=pc%27er+i+endel%C3%B8s+reboot&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a

--
ad

Fra : Mureren

Dato : 01-10-08 22:35

> Det er ikke rigtigt, at SP3 får mange PC'ere til at gå i endeløs reboot.

Nå?
Hewlett Packard (blandt andre) har da erkendt problemet, men hvis du ikke
vil, så går vi da en tur ned i troværdighedsbutikken og ser hvem der har ret

http://www.google.dk/search?q=xp+sp3+endless+reboot&hl=da&client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Ada%3Aofficial&hs=mR9&sa=2

Mvh.
Mureren
(derfor er det jo ikke sikkert det er det der er problemet!)

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-10-08 23:54

Mureren wrote:

> [...]
> vil, så går vi da en tur ned i troværdighedsbutikken og ser hvem der har ret

Tja, som jeg lige har set i en engelsksproget gruppe - "Any update might
cause problems with any system", men derfra og så til at sige, at SP3
generelt giver problemer, synes jeg er stærkt overdrevet. - Jeg har som
tidl. svaret i tråden - også haft problemer med Xp+SP3, men det viste
sig jo at være en halvdefekt HD...

mvh. Erik Richard

Fra : VIP

Dato : 01-10-08 22:44

"kk" <kru@nospamail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disken?
> - og derved blive i stand til at "udskifte" msconfig.exe?

boot fra din windows cd
vælg "reparer" / genoprettelses konsol (kan ikke huske den nøjagtige tekst)
kør chkdsk /f /r
exit og genstart

Det plejer at virke
--
Venlig hilsen

Viggo

Fra : kk

Dato : 02-10-08 08:01

> [...]
> disken?
> - og derved blive i stand til at "udskifte" msconfig.exe?

Først: Mange tak for de mange svar med forslag til en løsning. Problemet er
nu løst, men ikke helt som jeg havde tænkt mig. De nærmere omstændigheder er
som følger:
Jeg bootede på recovery cd'en og henset til at min ven (erklæret
computermongol) ikke mente at have noget af betydning på drev C:, valgte jeg
at installere "Oven i" WINDIR. Det gik også nogenlunde, i tredie forsøg,
idet den to gange stoppede med 33 min. tilbage Keykode blev indskrevet, men
så opstod et nyt problem: Koden blev erklæret ugyldig af systemet.
????
Da jeg kiggede min ven dybt i øjnene, måtte han vedgå, at han havde
installeret Windows, og aktiveret, på en gammel computer som står til fruens
rådighed.
Der var ikke en pind at gøre, idet vi ikke ville involvere os i yderligere
ulovligheder.
Heldigvis havde jeg en legal, ubrugt WinXP fra min tid som supporter,
liggende. Den blev installeret og opdateret, og alt var i orden - ingen
problemer med hdd eller RAM.
Jeg fik en flaske rødvin til at formilde fruen med, idet jeg svigtede med
støvsugeren, som jeg så må i gang med i dag.
Jeg takker endnu en gang, og håber ikke at have trættet jer med denne
tilbagemelding.
mvh
kk