Spærring af indgående samtaler når i udlan~
Fra : Squizze

Dato : 30-09-08 15:25

Mit telefonselskab påstår at det ikke er muligt at spærre
for indg. opkald når jeg er i udlandet. Men min N95 8Gb
har funktion "Opkaldsspærring Indg. når i udlandet" men
beder om en adgangskode.

Er det muligt ? og evt. hvordan det sættes op.

PFT
Squizze

Fra : Jørgen

Dato : 30-09-08 22:18

"Squizze" <squizze@nomail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har funktion "Opkaldsspærring Indg. når i udlandet" men
> beder om en adgangskode.
>
> Er det muligt ? og evt. hvordan det sættes op.

Du sætter den vel bare på ubetinget telefonsvarer ?
Det tilbyder alle vist og derved ryger opkaldet heller
ikke ud af landet så du skal betale for det.

Det kan aktiveres fra telefonen men skal gøres inden
du forlader landet mener jeg.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 01-10-08 12:42

Jørgen wrote:

> Du sætter den vel bare på ubetinget telefonsvarer ?
> Det tilbyder alle vist og derved ryger opkaldet heller
> ikke ud af landet så du skal betale for det.

Det er en del af GSM-standarden, så ja, langt de fleste understøtter denne
funktion. For en oversigt over koder se evt. her:

<http://www.mobileshop.org/usertech/gsmcodes.htm>

> Det kan aktiveres fra telefonen men skal gøres inden
> du forlader landet mener jeg.

Hmm, Sonofon har ikke denne begrænsning.

Ebbe

Fra : Optimus Prime

Dato : 02-10-08 09:11

Jørgen skrev:
> Du sætter den vel bare på ubetinget telefonsvarer ?
> Det tilbyder alle vist og derved ryger opkaldet heller
> ikke ud af landet så du skal betale for det.

Hmm er der ikke noget med at man så takseres både for at modtage
"opkaldet" i udlandet og for at "ringe hjem" - i det tidsrum der lægges
besked på telefonsvareren?

Sådan har det i hvert fald været engang

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 02-10-08 18:03

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> wrote in message

> Hmm er der ikke noget med at man så takseres både for at modtage
> "opkaldet" i udlandet og for at "ringe hjem" - i det tidsrum der lægges
> besked på telefonsvareren?
Ikke hvis man laver omstillingen før man forlader DK.
men hvis man først laver den i udlandet, så skal man.

JJ

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 03-10-08 13:15

Optimus Prime wrote:

> Hmm er der ikke noget med at man så takseres både for at modtage
> "opkaldet" i udlandet og for at "ringe hjem" - i det tidsrum der
> lægges besked på telefonsvareren?

Det er sådan det virker hvis man *ikke* har omstillet alle opkald til
telefonsvareren. Hvis man har ubetinget omstiling slået til, går alle opkald
direkte til telefonsvareren og kommer derfor aldrig udenfor landets grænser.

Ebbe

Fra : Optimus Prime

Dato : 06-10-08 10:36

Ebbe Kristensen skrev:
> [...]
> direkte til telefonsvareren og kommer derfor aldrig udenfor landets grænser.

Hmm det har Telia vist lige glemt at oplyse mig om så... Jeg har slået
min telefonsvarer fra, fordi jeg gerne vil kunne modtage (vigtige)
opkald og ikke gider betale en formue for andre indtaler lange beskeder
på min telefonsvarer.
Som det er nu får de så, hvis jeg ikke besvarer opkaldet, besked om der
ikke var nogen som kunne svare opkaldet (både på dansk og engelsk) - det
resulterer så i 2x10sek takseret både på udenlandsk net og som opkald
til danmark - typisk takseres det endda som påbegyndt minut, så hvert
ubesvaret opkald koster mig 2 minutter udenlansk takst og 2 minutter
opkald til dk takst

Og de fatter hat når man ringe til support - lyder mest af alt som om de
tror man prøver at fuppe dem

Fra : Jørgen

Dato : 06-10-08 17:08

"Optimus Prime" <optimus@prime.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> som påbegyndt minut, så hvert ubesvaret opkald koster mig 2 minutter udenlansk takst og

Det stemmer vel også med alt der er sagt i tidligere indlæg. Du har jo selv
valgt at Telia skal forsøge at kalde dig op uanset hvor du er i verden ser
det ud til.
Jeg tror ikke der er mange der bruger den funktion uden også at have
en telefonsvarer der kan aflægges besked på.
Måske kan du aktivere din telefonsvarer igen og blokere for der kan
aflægges besked, men dog gives en besked. Så sætter du den bare til
forsinket telefonsvarer her i landet og ubetinget når du er udenlands.

Fra : Stig Christensen

Dato : 01-10-08 07:12

"Squizze" <squizze@nomail.com> wrote in message
> [...]
> har funktion "Opkaldsspærring Indg. når i udlandet" men
> beder om en adgangskode.
>
> Er det muligt ? og evt. hvordan det sættes op.

Prøv med standardkoden : 12345

Fra : Christen Fihl

Dato : 01-10-08 09:38

> Prøv med standardkoden : 12345
Afhænger af telefonen, Nokia er 5cifret.

Som jeg har set dem beskrevet, så er det 0000, 00000, 1234 eller 12345

Christen

Fra : Stig Christensen

Dato : 01-10-08 13:14

"Christen Fihl" <look_at_HSPascal.fihl.net@nospam.plz> wrote in message
> Afhænger af telefonen, Nokia er 5cifret.
>
> Som jeg har set dem beskrevet, så er det 0000, 00000, 1234 eller 12345
>
> Christen

Jeg angav kun koden for Nokia, da de blev skrevet N95 i starten