"Interesseorganisation" for hundeluftere..~
Fra : PDA

Dato : 30-09-08 08:23

I lighed med Danmarks Cyklistforbund eller Dansk Fodgænger Forbund er der så
en organisation eller interesseforening for hundeluftere i byerne ?

Altså et sted hvor kommunen kan henvende sig og inddrage "officielle"
repræsentanter for de brugere der lufter hund, for at få råd og vejledning
om indretning af hundeløbegårde, fritløbsområder mv.?

Jeg ved godt der er kennelklubber osv., men de er jo tit meget
racespecifikke og her er der tale om at give viden og synspunkter generelt
om hvordan kommunen bedst indretter hundefaciliteter.

Jeg tror at sådanne synspunkter har større vægt med en organisation bag sig.

Vh

PDA

Fra : Lene Nielsen

Dato : 01-10-08 00:11

Jeg tror fra man normalt henvender sig til Dansk Kennel Klub, den er
ikke racespecifik. Det er specialklubberne, der er racespecifikke, og
det er næppe dem kommunerne henvender sig til.

VH Lene

Fra : Søren LH

Dato : 01-10-08 20:43

"Lene Nielsen" <lnsandybear@gmail.com> skrev i meddelelsen
Jeg tror fra man normalt henvender sig til Dansk Kennel Klub, den er
ikke racespecifik. Det er specialklubberne, der er racespecifikke, og
det er næppe dem kommunerne henvender sig til.

Jeg oplever ikke DKK som en interesseorganisation for hundeejere, men måske
jeg tager fejl....

Mvh
Søren

Fra : Kim Christensen

Dato : 01-10-08 14:20

Søren LH skrev:

> Jeg oplever ikke DKK som en interesseorganisation for hundeejere, men m�ske
> jeg tager fejl....

Det oplever jeg nu heller ikke. DKK er og bliver de en
opdrætterorganisation.

I USA har de fået PetPac som er gået i gang med at beskytte dyreejere
overfor rabiate dyreværnsoorganisationer.
Dyreværnsorganisationer med fine navne som HSUS (Humane Society) og
PETA (People for Ethical Treatment of Animals) har brugt millioner på
kampanger for at indføre tvungen kastration af alle hunde som ikke er
godkendte til avl, inden de er 4 mdr gamle! De vil sq. ikke risikere
noget! Og ingen pardon med gamle eller syge hunde, dør de af
operationen, so be it. Dyreværn?
Hidtil er lovforslagene stort set blevet afvist, PetPac har gjort
deres trods betydeligt mindre midler, end de såkaldte
dyreværnsorganisationer.

Tanken om en interesseorganisation for hundeejere er dog spændende,
tror nok de har noget i tyskland, prøver lige at undersøge sagen.

Hilsen Kim

Fra : Lene Nielsen

Dato : 02-10-08 05:35

On 1 Okt., 21:42, Søren LH <s...@DELETEcity.dk> wrote:
> [...]
> det er n ppe dem kommunerne henvender sig til.
>
> Jeg oplever ikke DKK som en interesseorganisation for hundeejere, men m ske

Søren, det anser de sig selv for, og det er også almindeligvis dem
journalister m.m. henvender sig til i spørgsmålet om hunde. Det er
også dem politikere normalt henvender sig til i forb. med lovgivning
omkring hunde, bl.a. var DKK ind over, da den sidste lov om hunde blev
vedtaget, hvor DKK arbejde for - og kom igennem med - at man ikke
skulle forbyde flere racer, men have bedre mulighed for at gribe ind
over for uansvarlige ejere og farlige hunde, uanset racen. De udtaler
sig om mange aspekter af hundehold og bliver citeret i mange
sammenhænge.

DKK er helt rigtig en stambogsførende organisation, men den er meget
mere end det. De har mange tiltag også for folk med ikke stambogsførte
hunde.

VH Lene

Fra : Kim Christensen

Dato : 02-10-08 09:29

Lene Nielsen skrev:

> S�ren, det anser de sig selv for, og det er ogs� almindeligvis dem
> journalister m.m. henvender sig til i sp�rgsm�let om hunde. Det er
> ogs� dem politikere normalt henvender sig til i forb. med lovgivning
> omkring hunde, bl.a. var DKK ind over, da den sidste lov om hunde blev
> vedtaget, hvor DKK arbejde for - og kom igennem med - at man ikke
> skulle forbyde flere racer.....

Her må man ikke være blind for at DKK selv tjener på sambogsføring af
en god del af produktionen af disse hunde. Det er altså ikke alle der
kommer fra Østeuropa. Et forbud mod disse raver ville i første omgang
træffe DKK's andel af markedet, mens importen fra Østeuropa ville
kunne fortsæte i det skjulte.

> DKK er helt rigtig en stambogsf�rende organisation, men den er meget
> mere end det. De har mange tiltag ogs� for folk med ikke stambogsf�rte
> hunde.

Fordi man udbyder arrangementer som hundeejere kan deltage i, mod
betaling, er det ikke det samme som at man varetager deres
interesser.
Salig Preben Møller Hansen sagde endgang "Fordi man fodrer ænder
behøver man ikke selv at være en and."

Opdrættere og hvalpekøbere har ikke altid same interesser. Man kan nu
engang ikke varetage både køber og sælgers interesser på en troværdig
måde. Hvis man kunne det, ville man f.eks. også kunne afvikle LO, og
lade DA overtage LO's arbejde. Tror du på at det ville fungere?
Der hvor opdrætteres og hvalpekøberes interesser er forskellige, eller
måske endda modstridende, er det mit indtryk at DKK traditionelt
vælger opdrætternes parti. De ved godt hvor pengene kommer fra.

Hilsen Kim