DR om lukkeloven
Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-09-08 07:43

Det er ved at være slut for lukkeloven. De Konservative, som ellers har
været lovens sidste bastion, har på landsmødet besluttet, at de nu går ind
for at afskaffe loven.

DR havde et indslag i sin sene TV-avis søndag, og nogle gange må man sgu
undres lidt over vinklingen.

I indslaget blev en række butiksansatte og et par handlende interviewet. Den
gennemgående opfattelse var, at det ville blive rigtig forfærdeligt. Det
gennemgående argument var, at det er svært at få passet børnene om søndagen.
Derfor var det opfattelsen, at daginstitutionerne følgelig måtte tvinges til
at holde åbent i weekenden også. Den holdning havde endog fundet vej til
SuperBests personalechef.

Alt i alt var det ikke lykkedes journalisten at finde nogen, der havde andet
end gennemgående negative ord til overs for ændringen. Man havde
overraskende nok ikke fundet nogen, der sagde følgende:

(1) At det er svært at forstå, hvorfor børnepasning skulle begynde at udgøre
et problem lige netop nu, når man tager i betragtning, at butikkerne i
forvejen holder åbent samtlige lørdag, 21 ud af årets 52 søndage og i øvrigt
til klokken 20 på de fleste hverdage, hvor daginstitutionerne oftest er
lukkede for længst.

(2) At der i forvejen findes store faggrupper, der siden tidernes morgen har
arbejdet weekender, aftner og nat, men som af en eller anden grund klarer
problemerne med børnepasning alligevel.

(3) At de butiksansattes overenskomster indeholder forskellige tillæg til
personale, der arbejder i weekenden, og at der derfor rent lønmæssigt er
store fordele ved at tage nogle af disse vagter.

(4) At det for rigtig mange mennesker er enormt upraktisk, at butikkerne
overvejende holder åbent på de tidspunkter, hvor vi er på arbejde

(5) At det kan undre, at nogen kan mene, at der skal gælde andre regler for
de butiksansatte end for alle mulige andre brancher, hvor der ikke
eksisterer en lov, der forbyder weekendarbejde.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-09-08 08:37

Christian R. Larsen sendte dette med sin computer:
> [...]
> de butiksansatte end for alle mulige andre brancher, hvor der ikke eksisterer

Hej Christian.
Jeg kan kun give dig ret.
De samme argumenter har jeg brugt igen og igen, når vi har siddet i
hyggeligt selskab og debatteret nutiden.
Jeg så ikke indslaget, så vinklingen af det kan jeg ikke kommentere.
Kai

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 08:55

On Mon, 29 Sep 2008 08:42:44 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>end gennemgående negative ord til overs for ændringen. Man havde
>overraskende nok ikke fundet nogen, der sagde følgende:

Det kan KUN være fordi DR har haft en bestemt agenda med indslaget...

Jeg kender flere der arbejder arbejder i butikker/supermarkeder og de
siger at der ikke er problemer med at besætte weekendvagterne, da
lønnen er højere og mange gerne vil have fri på nogle hverdage, så de
selv har god til til at købe ind...

> [...]
>de butiksansatte end for alle mulige andre brancher, hvor der ikke
>eksisterer en lov, der forbyder weekendarbejde.

Helt enig...

Personligt mener jeg at staten ikke skal blande sig i hvornår en
forretning må holde åbent... Hvis en forretning ikke kan tjene penge
(udgiften til lønninger m.m. er større end fortjenesten ved salget)
ved at holde åbent om søndagen, så holder den lukket....

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 09:44

"S. A. Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (udgiften til lønninger m.m. er større end fortjenesten ved salget)
> ved at holde åbent om søndagen, så holder den lukket....

Den dag lukkeloven forsvinder, bliver alle døgnets timer til samme betaling.
Arbejdsgiveren har retten til at lede og fordele arbejdet.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-09-08 09:57

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote in message
> Den dag lukkeloven forsvinder, bliver alle døgnets timer til samme
> betaling. Arbejdsgiveren har retten til at lede og fordele arbejdet.

Jeg går ud fra, at du så lige forklarer os alle, hvorfor det så ikke
allerede er sket for sygeplejersker og butiksansatte.

Husk at der skal to til at indgå en aftale.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 10:23

> Jeg går ud fra, at du så lige forklarer os alle, hvorfor det så ikke
> allerede er sket for sygeplejersker og butiksansatte.
>
> Husk at der skal to til at indgå en aftale.

Du skal bare tænke dig om et øjeblik, sygeplejersker arbejder ikke under
lukkeloven.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-09-08 10:25

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Du skal bare tænke dig om et øjeblik, sygeplejersker arbejder ikke under
> lukkeloven.

Nej, det er jo lige netop derfor, jeg stiller spørgsmålet, ikke?!

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 10:37

On Mon, 29 Sep 2008 11:23:27 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

>Du skal bare tænke dig om et øjeblik, sygeplejersker arbejder ikke under
>lukkeloven.

Kan du så forklare hvorfor der findes weekend-tillæg inden for
forretninger der er omfattet af lukkeloven...???

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 11:57

> Kan du så forklare hvorfor der findes weekend-tillæg inden for
> forretninger der er omfattet af lukkeloven...???

Det er i sin simpelthed fordi lukkeloven er intakt, når lukkeloven bliver
afskaffet, forsvinder weekend-tillægget også.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-09-08 11:59

> Det er i sin simpelthed fordi lukkeloven er intakt, når lukkeloven bliver
> afskaffet, forsvinder weekend-tillægget også.

Kan du ikke prøve at forklare, hvordan lukkeloven i sin nuværende udformning
kan have den betydning? Du kunne jo eventuelt udpege den specifikke pargraf,
du tænker på.

Endvidere kunne det være rart at høre, hvorfor faggrupper, der i dag har
weekendarbejde, men som ikke er omfattet af LL, IKKE har haft problemer med
at tilkæmpe sig disse tillæg.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 13:18

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 07:55

> [...]
>for er jeg forbavset over det kommer bag på dig. DI kæmper for en
>gennemførelse af 7 hverdage om ugen, for i øjeblikke har muhamedanerne 2

Var spørgsmålet for svært siden du ikke svarer på det?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 14:41

On Mon, 29 Sep 2008 12:56:39 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

>Det er i sin simpelthed fordi lukkeloven er intakt, når lukkeloven bliver
>afskaffet, forsvinder weekend-tillægget også.

Lukkeloven har da ikke en skid med aflønning at gøre...

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 14:47

> Lukkeloven har da ikke en skid med aflønning at gøre...

Det var satans...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 14:59

On Mon, 29 Sep 2008 15:46:48 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

>Det var satans...

Nej, det er sandheden....

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-08 10:00

> Den dag lukkeloven forsvinder, bliver alle døgnets timer til samme betaling.
> Arbejdsgiveren har retten til at lede og fordele arbejdet.

Så bliver det svært for ham at skaffe kvalificeret arbejdskraft ..

/thomas

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 12:00

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Så bliver det svært for ham at skaffe kvalificeret arbejdskraft ..

Nej den er der og virker daglig i detailhandlen. Og de ansatte skal stadig
have have en indtægt til deres udgifter.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 29-09-08 12:02

> Nej den er der og virker daglig i detailhandlen. Og de ansatte skal stadig
> have have en indtægt til deres udgifter.

Kurt, lige en orienterende bemærkning:

Hvis de ansatte er utilfredse med lønne, kan de jo vælge at lade være med at
arbejde i detailhandelen. Det er muligvis ikke gået op for dig, men sådan er
det.

Altså - og det er måske endnu en overraskelse for dig - så vil
arbejdsgiveren ikke kunne fastsætte lønnen uden skelen til, hvad
arbejdstagersiden vil gå med til.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 13:44

> [...]
>
> Altså - og det er måske endnu en overraskelse for dig - så vil
> arbejdsgiveren ikke kunne fastsætte lønnen uden skelen til, hvad

Du har aldrig været på arbejdsmarked! og har ingen kendskab til det
indretning, og det får du heller ikke af 2 timer daglig på Shell tanken.
der er masse af folk der gerne slikker røven på viklen som helst
arbejdsgiver i dagen Danmark.

Arbejdsgiveren bestemmer suverænt over den løn som arbejdet er værd. For
han har pengekassen. Så kan fagforeningen argumenter over 5 minutters
rygepause ude på gaden.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-09-08 14:01

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> writes:

> Arbejdsgiveren bestemmer suverænt over den løn som arbejdet er
> værd. For han har pengekassen. Så kan fagforeningen argumenter over
> 5 minutters rygepause ude på gaden.

Hvis du havde ret i den forestilling, ville du kunne påpege hvor i
lukkeloven der står noget som helst om tillæg for aften- og
weekendarbejde. Hvis du ikke kan det, har det nuværende arbejdsmarked
modbevist din påstand.

Så: Peg på den paragraf i lukkeloven, der betyder en ændret
aflønning, eller klap i med din paranoia.

--
// Wegge
<http://blog.wegge.dk> - Her hænger jeg også ud.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 14:45

On Mon, 29 Sep 2008 14:43:37 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

>Du har aldrig været på arbejdsmarked! og har ingen kendskab til det
>indretning,

Nu er jeg ofte uenig med CRL, men i denne sag, har han nu fat i den
lange ende....

>og det får du heller ikke af 2 timer daglig på Shell tanken.
>der er masse af folk der gerne slikker røven på viklen som helst
>arbejdsgiver i dagen Danmark.

Du vrøvler videre... Selvfølgelig er der også weekendtillæg på
Shell-tanken...

>Arbejdsgiveren bestemmer suverænt over den løn som arbejdet er værd.

ROTFL.... Du er snart værre end Wilstrup....

>For
>han har pengekassen. Så kan fagforeningen argumenter over 5 minutters
>rygepause ude på gaden.

Snup en tudekiks...

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 16:04

> [...]
>
> Du vrøvler videre... Selvfølgelig er der også weekendtillæg på
> Shell-tanken...

> ROTFL.... Du er snart værre end Wilstrup....

Jeg har lært og var ansat på Danmarks førende maskinfabrik, der var der 3
holddrift, når ordren var i top skulle materialet udnyttes optimal, og
kunden tilgodeses. der var et lille tillæg for 3 holddrift og det var lille.
Regeringen barsler for tiden med en forlængelse af arbejdstiden uden
lønkompensation.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 16:20

On Mon, 29 Sep 2008 17:04:14 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

> [...]
>kunden tilgodeses. der var et lille tillæg for 3 holddrift og det var lille.

Du har da vist brug for en hel pakke kiks....

>Regeringen barsler for tiden med en forlængelse af arbejdstiden uden
>lønkompensation.

Sikke noget vrøvl...

For det første "barsler for tiden"...???

Og "forlængelse af arbejdstiden uden lønkompensation"...??????

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 16:29

> Du har da vist brug for en hel pakke kiks....

> Sikke noget vrøvl...
>
> For det første "barsler for tiden"...???
>
> Og "forlængelse af arbejdstiden uden lønkompensation"...??????

Er du vogndreng i Føtex: du har ingen forstand på arbejdsmarkedsforhold...

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 18:18

On Mon, 29 Sep 2008 17:28:53 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

>Er du vogndreng i Føtex: du har ingen forstand på arbejdsmarkedsforhold...

Måske, men dog noget mere end dig...

Hvad mener du for øvrigt med "forlængelse af arbejdstiden uden
lønkompensation"...???

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 19:36

> Måske, men dog noget mere end dig...
>
> Hvad mener du for øvrigt med "forlængelse af arbejdstiden uden
> lønkompensation"...???

Den normale arbejdsuge er på 37 timer fordelt over 5 dage. Mandag til
fredag.
Regeringen vil gerne have den hævet til 40 timer med 1 time i år, og 2 timer
til næste år.
Som sagt med den samme brutto løn som nu.
For der bliver flere muhamedanere at forsørge, derfor skal du rende
stærkere: Og spytte mere i bøssen. Det kan være vis du har en opsparet
kapital, skal donorers til det samme sort hul. Hvem ved, kun fremtiden vil
komme med et svar.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-09-08 19:54

> [...]

> til fredag. Regeringen vil gerne have den hævet til 40 timer med 1
> time i år, og 2 timer til næste år. Som sagt med den samme brutto

Jeg tror du har blandet tingene sammen. Den arbejdsmarkedskommision
der er nedsat af regeringen, har netop fremlagt en delrapport. I den
er der angivet nogle forskellige veje til at skaffe de ekstra ansatte
der kommer til at mangle på arbejdsmarkedet i fremtiden. Et af de
alternative muligheder, er at folk arbejder en time mere, men der står
intetsteds noget om at det er uden at få penge for det. Den præcise
formulering er:

Et alternativ kunne dog i princippet være, at arbejdsmarkedets
parter enes om at forkorte ferieperioden og/eller at øge den
ugentlige arbejdstid. Det vil i betydelig grad aflaste behovet for
lovgivningsinitiativer.

Teksten står ca. midt på side 50 i

<http://www.amkom.dk/media/16058/arbejdsmarkedskommissionenes%20delrapport%20arbejde,%20v%C3%A6kst%20og%20velf%C3%A6rd.pdf>

> [...]
> stærkere: Og spytte mere i bøssen. Det kan være vis du har en
> opsparet kapital, skal donorers til det samme sort hul. Hvem ved,

Imponerende at man kan få puttet racisme ind i en diskussion om
afskaffelse af lukkeloven.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 29-09-08 20:31

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Imponerende at man kan få puttet racisme ind i en diskussion om

Mange tak som byder, det er dig der ikke kan tyde teksten, for du er nok
undskyldt, du er en af dem der skal have det skåret ud i pap.

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-09-08 21:25

"Kurt H. Nedergaard" <kurtnedergaard@privat.tele.dk> writes:

> Mange tak som byder, det er dig der ikke kan tyde teksten, for du er
> nok undskyldt, du er en af dem der skal have det skåret ud i pap.

Jamen, jeg har flere gange bedt dig om at uddybe dine påstande, så du
finder bare kildehenvisninger til din udlægning. For lige at holde dig
fast på hvad du har sagt, så er det du skal skære ud følgende:

1. Fagforenignernes evne til at forhandle sig til løntillæg for arbejde
på skæve tider forsvinder med lukkeloven.

2. Regeringen vil have folk til at arbejde mere uden lønkompensation.

Lad os se de konkrete fakta!

Fra : @

Dato : 30-09-08 17:50

On Mon, 29 Sep 2008 22:24:56 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
>

>1. Fagforenignernes evne til at forhandle sig til løntillæg for arbejde
>på skæve tider forsvinder med lukkeloven.

den påstand må du jo så kunne dokumentere

>2. Regeringen vil have folk til at arbejde mere uden lønkompensation.

hvor har du det vås fra?

> Lad os se de konkrete fakta!

ja lad os se om du kan komme med noget konkret som kan underbygge dine
to påstande??

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 30-09-08 18:01

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> den påstand må du jo så kunne dokumentere

Det var Kurt Nedergaard der fremsatte den, så det er ham der skal
dokumentere den. Jeg tog bare imod hans tilbud om at "skære det ud".

> hvor har du det vås fra?

Igen, det er en påstand Kurt kom med. Jeg mener som dig at det er
noget vås, hvorfor jeg beder om at få det skåret ud.

> ja lad os se om du kan komme med noget konkret som kan underbygge
> dine to påstande??

Det kan jeg af gode grunde ikke, da de ikke er mine. Men jeg ville
elske at se Kurt forsøge.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-09-08 21:13

"Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> Imponerende at man kan få puttet racisme ind i en diskussion om
> afskaffelse af lukkeloven.

Racister må vel være dem som insisterer på at muhamsere er en race.

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-09-08 21:23

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> Racister må vel være dem som insisterer på at muhamsere er en race.

Nej, det er folk der bruger fornedrende udtryk om blandt andet
bestemte trosretninger.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-09-08 21:38

> Nej, det er folk der bruger fornedrende udtryk om blandt andet
> bestemte trosretninger.

Jamen tillykke med det Orwell

Mvh
Martin

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-09-08 22:02

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> writes:

> Jamen tillykke med det Orwell

Ting du ikke bryder dig om forsvinder ikke af at du taler dem
ned. Men hvis du kan narre dig selv på den måde, så skal du være
velkommen til det.

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-09-08 23:05

> Ting du ikke bryder dig om forsvinder ikke af at du taler dem
> ned.

"It's a beautiful thing, the destruction of words."

1984

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-08 06:27

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

Da jeg i 1976 meldte mig under fanerne hos Glistrup var vor MF på Nørrebro
fra Fyn og imod lukkelovsophævelse af kristne grunde
SØNDAGEN VAR HELLIG
Dem fik vi talt ned på 5 år, men politik styres af TV hvor staten har
monopol, så alt var forgæves.

Fra : @

Dato : 30-09-08 17:48

On Mon, 29 Sep 2008 22:22:35 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Nej, det er folk der bruger fornedrende udtryk om blandt andet
>bestemte trosretninger.

er du virkelig så historieløs?

det bedste at gøre ved fanatiske galninge som tror at lyset skinner ud
af røven på en "profet" det være sig en muhamedansk kommunistisk
eller kristen

er netop at gøre tykt grin med deres religion

alternativet har historien jo vist talrige gange er værre end alle
disse påståede sårede følelser

selvfølgelig gør tænkende mennesker da tykt grin med folk der tror på
nisser trolde kommunistiske og muhamedanske profeter

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 30-09-08 17:59

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> On Mon, 29 Sep 2008 22:22:35 +0200, Anders Wegge Keller

> er du virkelig så historieløs?

Historieløs?

Fra : @

Dato : 30-09-08 21:02

On Tue, 30 Sep 2008 18:58:39 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Historieløs?

ja

Indre Mission her i landet

de førte sig også frem med bål og brand og svovlpærk'ner

men blev hudflettet og spiddet på pennen af kunstnerelite, socialister
samt presse især politiken og det hjalp

Indre Mission er heldigvis ikke længere nogen faktor af betydning

kan du give en eneste grund til ikke at bruge samme "medicin" mod
rabiate muhamedanere?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 30-09-08 21:19

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> kan du give en eneste grund til ikke at bruge samme "medicin" mod
> rabiate muhamedanere?

To faktisk. For det første er den nemmeste måde at få folk til at
ligne dine værste fordomme, at behandle dem som
andenrangsmennesker. For det andet er der lovgivningen.

Fra : @

Dato : 04-10-08 18:41

On Tue, 30 Sep 2008 22:18:44 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> To faktisk. For det første er den nemmeste måde at få folk til at
>ligne dine værste fordomme,

det du _vælger_ at se som fordomme er fakta

> at behandle dem som
>andenrangsmennesker. For det andet er der lovgivningen.

og du kryber udenom

hvorfor mener du at vi skal lade os kyse af voldsforbrydere og undlade
at påtale alle de dårligdomme muhamedanismen medfører ??

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 04-10-08 19:14

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> det du _vælger_ at se som fordomme er fakta

For min skyld må du gerne kalde dine fordomme for fakta. For jo mere
du bliver ved med at behandle folk som andenrangsmennesker, jo mere
begynder de at handle derefter.

> og du kryber udenom

Nej, jeg gav to svar. At du ikke bryder dig om at høre dem, kunne jeg
sagtens regne ud på forhånd.

> hvorfor mener du at vi skal lade os kyse af voldsforbrydere og
> undlade at påtale alle de dårligdomme muhamedanismen medfører ??

Fordi de "dårligdomme" i høj grad er skabt af at den måde du omtaler
og i det hele taget behandler de folk der begår dem. Det har ikke
noget at gøre med at lade sig kyse.

Fra : @

Dato : 05-10-08 23:08

On Sat, 04 Oct 2008 20:13:44 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> [...]
>
> Fordi de "dårligdomme" i høj grad er skabt af at den måde du omtaler
>og i det hele taget behandler de folk der begår dem. Det har ikke

sikke en gang vås du kan lukke ud

er der nogen grund til ikke at kalde en spade for en spade

og f.eks. direkte sige til muhamedanere at deres religiøst bestemte

kvindeundertrykkelse

drab på homoseksuelle

drab på ateister

osv.

er og bliver en vederstyggelighed, og folk som er tilhængere af den
slags må anses for værende den personificerede vederstyggelighed på
linie med rettroende nazister?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 06-10-08 06:58

"@ " < 1.'@invalid.net> writes:

> kvindeundertrykkelse
> drab på homoseksuelle
> drab på ateister

Hvis du ikek kan sige fra overfor den slags uden at skulle
generalisere og bruge nedladende vendinger, har du et problem.

Fra : @

Dato : 06-10-08 16:30

On Mon, 06 Oct 2008 07:57:39 +0200, Anders Wegge Keller
<wegge@obelix.wegge.dk> wrote:

> Hvis du ikek kan sige fra overfor den slags uden at skulle
>generalisere og bruge nedladende vendinger, har du et problem.

næ, slet ikke når det gælder muhamedanere

og hvad angår din tåbelighe påstand om generalisering

kan du måske diske op med en muhamedaner som offentligt er villig til
at tage afstand fra noget som står i koran sunna hadith eller er en
del af sharia??

men du har derimod et problem på linie med det frankrig og england
havde i 30'erne

du tør ikke fortælle udyrene sandheden,

du håber måske på at hvis du ikke tirrer vilddyrene får du fred,

den fred bliver stakket

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 23:21

On Mon, 29 Sep 2008 20:36:03 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

> [...]
>til næste år.
>Som sagt med den samme brutto løn som nu.

Du mener altså at regeringen vil kræve at man arbejder 40 timer for 37
timers løn.... Du er godt nok FOR langt ude...

> [...]
>stærkere: Og spytte mere i bøssen. Det kan være vis du har en opsparet
>kapital, skal donorers til det samme sort hul. Hvem ved, kun fremtiden vil

Jeg ved ikke hvad din pusher har solgt dig, men det er tydeligvis IKKE
sundt....

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 08:13

> Den normale arbejdsuge er på 37 timer fordelt over 5 dage. Mandag til
> fredag. Regeringen vil gerne have den hævet til 40 timer med 1 time i år,
> og 2 timer til næste år.

Du blander tingene sammen. Det er selvfølgelig også let at komme til, når
man har så utrolig meget forstand på arbejdsmarkedsforhold, så du er
undskyldt.

Regeringen taler om at få den _effektive_ arbejdstid til at stige - ikke om
at sætte den formelle arbejdstid i vejret. Sidstnævnte forhold kan
regeringen i øvrigt ikke gøre noget ved, da det aftales mellem
arbejdsmarkedets parter.

> Som sagt med den samme brutto løn som nu.

Det tror jeg ikke, man har interesseret sig så meget for, for det
væsentligste redskab i den sammenhæng er jo at få marginalskatten ned, og
dermed vil folk jo frem for alt komme til at opleve en nettolønsfremgang.

> For der bliver flere muhamedanere at forsørge, derfor skal du rende
> stærkere: Og spytte mere i bøssen.

Hvis der er nogen, der bliver flere og flere af i det danskere samfund, og
som kræver forsørgelse, så er det de ældre.

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 30-09-08 11:42

> [...]
>
> Hvis der er nogen, der bliver flere og flere af i det danskere samfund, og
> som kræver forsørgelse, så er det de ældre.

Kan du ikke lige komme på banen med hvornår dig og din familie er for gammel
til det danske samfund. det tror jeg der er rigtig mange der gerne vil vide.
I dag er det muhamedaner forsørgelsen der er den store synder, du vil måske
hellere have at jeg kalder dem for: De nye kolonister, og dig Christian R.
Larsen døde chippen...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 12:05

> [...]
> I dag er det muhamedaner forsørgelsen der er den store synder, du vil
> måske hellere have at jeg kalder dem for: De nye kolonister, og dig

Er du fuld?

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 30-09-08 12:28

Jeg tror det er værre...

Fra : @

Dato : 29-09-08 19:31

> [...]

>kunden tilgodeses. der var et lille tillæg for 3 holddrift og det var lille.

udbud og efterspørgsel afgør afregningen

>Regeringen barsler for tiden med en forlængelse af arbejdstiden uden
>lønkompensation.

at af skaffe lukkeloven er ikke det samme som at tvinge nogen til at
holde deres butikker åbne i døgndrift

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 07:59

> [...]
> lille.
> Regeringen barsler for tiden med en forlængelse af arbejdstiden uden

Hvornår har regeringen kunnet bestemme over arbejdstiden (ud over selve
ministrenes)?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 07:58

> [...]
> indretning, og det får du heller ikke af 2 timer daglig på Shell tanken.
> der er masse af folk der gerne slikker røven på viklen som helst

Jeg ved ikke, hvad du håber at få ud af den slags bemærkninger...

> Arbejdsgiveren bestemmer suverænt over den løn som arbejdet er værd.

Hvis det er sådan, hvorfor er lønnen så ikke 0?

> For han har pengekassen. Så kan fagforeningen argumenter over 5 minutters
> rygepause ude på gaden.

Jeg ved ikke, om du var indlagt på demensafdelingen, mens der var
overenskomstforhandlinger her i foråret, men vi andre, der befandt os her
ude i den virkelige verden, så noget andet ved den lejlighed.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-09-08 21:34

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-09-08 10:02

> [...]

> Den dag lukkeloven forsvinder, bliver alle døgnets timer til samme
> betaling. Arbejdsgiveren har retten til at lede og fordele

Står der da noget i lukkeloven om forhøjet betaling ved aften- og
weekendarbejde?

Fra : TBC

Dato : 29-09-08 11:13

> Står der da noget i lukkeloven om forhøjet betaling ved aften- og
> weekendarbejde?

Næppe. Den slags er nemlig en hel naturlig og integreret del af
overenskomsterne.

TBC

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 29-09-08 11:18

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

> "Anders Wegge Keller" <wegge@obelix.wegge.dk> skrev i meddelelsen

> Næppe. Den slags er nemlig en hel naturlig og integreret del af
> overenskomsterne.

Ja, det ved jeg. Jeg spurgte for at give Kurt Nedergaard en lejlighed
til at uddybe hvorfor han søgte at koble weekendtillæget sammen med
den nuværende lukkelov.

Fra : TBC

Dato : 29-09-08 11:38

> Ja, det ved jeg. Jeg spurgte for at give Kurt Nedergaard en lejlighed
> til at uddybe hvorfor han søgte at koble weekendtillæget sammen med
> den nuværende lukkelov.

Ahh, ok. Beklager at jeg "ødelagde" dit setup

....Men i det mindste vil svaret jo alligevel kun kunne have være et og
samme.

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 10:35

On Mon, 29 Sep 2008 10:44:03 +0200, "Kurt H. Nedergaard"

>Den dag lukkeloven forsvinder, bliver alle døgnets timer til samme betaling.

Hvor får du dog den vanvittige ide fra...???

>Arbejdsgiveren har retten til at lede og fordele arbejdet.

Selvfølgelig, men det er IKKE har der alene bestemmer lønnen... Sådan
er det jo heller ikke i dag...

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-08 13:54

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Den dag lukkeloven forsvinder, bliver alle døgnets timer til samme betaling.

Det er skam allerede reguleret i overenskomsterne ...

> Arbejdsgiveren har retten til at lede og fordele arbejdet.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-08 15:45

> [...]

> Den dag lukkeloven forsvinder, bliver alle døgnets timer til samme
> betaling. Arbejdsgiveren har retten til at lede og fordele arbejdet.

Og arbejdstageren har ret til at finde sig en anden arbejdsgiver eller helt
undlade at indgå en kontrakt med en arbejdsgiver, hvis man ikke finder
betingelserne acceptable.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Huttelithut

Dato : 29-09-08 14:35

Se i supermarkederne.
Det er ikke andet en teenagere, der render rundt derude.
Ingen med familie kan få det til at hænge samme med de arbejdstider.
Og som anført i TVA er dagsinstitutionerne jo som bekendt ikke åbne,
og har ikke udsigt til at få længere åbningstid. Det koster jo.......

Får vi et 24-timers samfund i indkøbsregi, må vi naturligvis alle
være solidariske, højt som lavt i hieraikiet, og i alle brancher.
Drop 8-16 og weekendbegrebet.
Så er vi også ajour med verdenssamfundet, dvs. kan altid kontakte en eller
anden dagstidszone,
hvor de dog formentlig stadig følger naturens gang og får lidt hvile....

Jeg så gerne, at jeg havde mulighed for at ringe til min VVS-mand
kl.02 natten til lørdag, eller direktøren for den lokale bank
kl 0430 en søndag, hvis jeg skulle diskutere en større fordringsbelåning.
Eller frisøren kl. 2230 mandag aften når jeg havde fri fra kontoret.

Men mon ikke det kun er de små kassedamer der må ofre sig ?
Det er jo vigtigt at kunne købe den pakke kiks kl. 2205 spontant en torsdag
aften.
Jens

Fra : E.M.

Dato : 29-09-08 16:39

> [...]
> kl 0430 en søndag, hvis jeg skulle diskutere en større fordringsbelåning.
> Eller frisøren kl. 2230 mandag aften når jeg havde fri fra kontoret.

Det er ikke noget problem, hvis du er parat til at betale hvad det koster.

E.M.

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-08 16:43

"E.M." <em@dbmail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke noget problem, hvis du er parat til at betale hvad det
> koster.

Jeg har ved flere lejligheder været svært glad for, at låsesmeden ikke har
været underlagt lukkeloven. Ligeså med kloakfirmaet. Det har så kostet
kassen at rekvirere deres ydelser i weekenden og sen aften, men det er et
eller andet sted rimeligt nok.

Jeg koster også mindst det dobbelte, hvis jeg skal arbejde uden for normal
arbejdstid.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-09-08 19:39

Jens Bruun skrev den 29-09-2008 17:42:

> [...]
> eller andet sted rimeligt nok.
>
> Jeg koster også mindst det dobbelte, hvis jeg skal arbejde uden for normal

men dagligvarerne skal du stadig have til lavpris også uden for "normal
arbejdstid".... hvad normal arbejdstid er så end er for en størrelse.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-09-08 20:33

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> men dagligvarerne skal du stadig have til lavpris også uden for
> "normal arbejdstid".... hvad normal arbejdstid er så end er for en
> størrelse.

Hvor læser du det? Projicerer du mon ikke bare?

Jeg køber ikke lavpris. Jeg køber kvalitet, og er rede til at betale, hvad
det koster. Derudover mener jeg, at statsmagten skal blande sig helt og
aldeles uden om, hvornår jeg og andre har lyst til at købe vore
fornødenheder, ligesom jeg mener, at statsmagten skal blande sig helt og
aldeles uden om, at nogle selvstændighe erhvervsdrivende har lyst til at
efterkomme efterspørgslen på butikker, der holder åbent, når kunderne rent
faktisk ønsker det.

Du og dine hører hjemme i hedengangne DDR.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-08 08:30

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> men dagligvarerne skal du stadig have til lavpris også uden for "normal
> arbejdstid".... hvad normal arbejdstid er så end er for en størrelse.

Til din oplysning så sælger DøgnNetto ikke varene til normal Netto-pris
- ikke engang inden for normal arbejdstid.

Prisen ligger snarere på Føtex-niveau.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 08:39

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message
> men dagligvarerne skal du stadig have til lavpris også uden for "normal
> arbejdstid".... hvad normal arbejdstid er så end er for en størrelse.

Prismekanismerne omkring en afskaffelse af lukkeloven er jo komplekse.
Hvordan det ser ud for den enkelte butik, er selvfølgelig meget varierende,
men nogle få generelle regler kan man nok udlede.

(1) Omsætningen vil selvfølgelig stige, men om det bliver relativt mere
eller mindre end åbningstiden, er nok meget varierende. Nogle butikker vil
vælge at beholde deres nuværende åbningstider, fordi de ikke får noget ud af
at holde længere åbent.

(2) Timelønningerne i de udvidede åbningstimer vil være højere end i dag, og
virksomhedens samlede lønsum vil derfor procentvis vokse mere end
åbningstiden.

(3) En række omkostninger er konstante, selvom omsætningen vokser. Herunder
vil der f.eks. være husleje, men også lønomkostningerne i en række
stabsfunktioner. Her tænker jeg f.eks. på PR-funktioner og andre interne
funktioner, som størrelsesmæssigt er uafhængige af antalelt af åbningstimer.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 08:32

"Huttelithut" <jdkl@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Og som anført i TVA er dagsinstitutionerne jo som bekendt ikke åbne,
> og har ikke udsigt til at få længere åbningstid. Det koster jo.......

Der er nok flere grunde en arbejdstiderne til, at det mest er unge, der
arbejder i supermarkederne. Lønnen er et andet godt bud.

> Får vi et 24-timers samfund i indkøbsregi, må vi naturligvis alle
> være solidariske, højt som lavt i hieraikiet, og i alle brancher.

Lad os nu lige prøve at være realistiske.

For det første er det første usandsynligt, at butikkerne vil begynde at
holde åbent 24/7. Prøv at kigge på landene omkring os. Hvor mange af dem har
butikker, der har åbent døgnet rundt? Ritigt. Ingen.

For det andet er springet til helt at afskaffe lukkeloven jo faktisk ikke
særlig stort, hvilket jeg også prøvede at anskueliggøre før. Allerede i dag
har vi åbent længe på hverdage, til kl. 17 lørdage og hver anden søndag. Så
det er reelt ikke fordi der er så meget mere at ændre på. Og frem for alt er
der allerede i dag masser af butikker, der har - om ikke døgnåbent - så i
hvert fald meget lange åbningstider, herunder tankstationer og døgnkiosker.

> Jeg så gerne, at jeg havde mulighed for at ringe til min VVS-mand
> kl.02 natten til lørdag,

Det har du!

> eller direktøren for den lokale bank
> kl 0430 en søndag, hvis jeg skulle diskutere en større fordringsbelåning.

Det må være op til banken, om den vil tilibyde den service.

> Eller frisøren kl. 2230 mandag aften når jeg havde fri fra kontoret.

Da min farfar var barber i 40'erne holdt han nogle gange åbent til klokken
to om natten i påsken. Så hvem ved?

> Men mon ikke det kun er de små kassedamer der må ofre sig ?
> Det er jo vigtigt at kunne købe den pakke kiks kl. 2205 spontant en
> torsdag aften.

Prøv den lokale døgnkiosk.

Fra : TBC

Dato : 29-09-08 11:36

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> for at afskaffe loven.
>
> DR havde et indslag i sin sene TV-avis søndag, og nogle gange må man sgu

Overhovedet ikke, hvis blot man har lidt indblik i hvilken type indslag der
findes, og hvordan journalistik fungerer. Indslaget i TV-Avisen kl. 21 var
en opfølgende "Human interest story" (se
http://en.wikipedia.org/wiki/Human_interest ), som er bygget oven på selve
nyheden der blev præsenteret i sin rene form, efterfulgt af en anden "Human
interest" historie i TV avisen kl 18:30

Kl 18:30 var der som sagt også et "Human interest" indslag, men denne gang
med udgangspunkt i kunderne. (det ville du med din indstilling og
ingangsvinkel sikkert lang bedre havde kunnet lide)

Det er godt at alle vinklerne kommer med, det er sådan det skal være. At man
så ikke lige får alle 3 dele med i samme tv-avis er naturligvis ærgeligt.
Men de 2 dele (selve nyheden+human interest: kunden) var der kl 18:30, og
sidste del (Human interest: de ansatte) var der så kl. 21. Sådan er det når
vi er for overfladiske som seere til at det er en god ide for tv-stationerne
at lave så lange TV-aviser at der ville være plads til alle 3 indlslag i
samme udsendelse.

Så man kun avisen kl 18:30 kunne man syntes at det var synd at "Human
interest: de ansatte" manglede der, lige som det var synd at "Human
interest: kunderne" manglede kl 21

> (4) At det for rigtig mange mennesker er enormt upraktisk, at butikkerne
> overvejende holder åbent på de tidspunkter, hvor vi er på arbejde

Det havde du i en "Human interest" historie kl 18:30

TBC

Fra : Per Rønne

Dato : 29-09-08 13:54

> [...]

> været lovens sidste bastion, har på landsmødet besluttet, at de nu går ind

1. Folketingsgruppen er altså ikke taget i ed.

2. Også Socialdemokratiet med dets HK-tilknytning er traditionelt
tilhængere af lukkeloven.

> [...]
> end gennemgående negative ord til overs for ændringen. Man havde
> overraskende nok ikke fundet nogen, der sagde følgende:

Man kunne da bare have interviewet personalet i Føtex, som holdt åbent
søndag, i hvert fald her i Husum.

Man ville også have opdaget at man om søndagen i høj grad bruger ung
arbejdskraft; skoleelever i 15-20 års alderen, og studerende. Som næppe
har børnepasningsproblemer, og som trives udmærket med søndagsarbejde
uden for skoletid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-08 14:10

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> arbejdskraft; skoleelever i 15-20 års alderen, og studerende. Som næppe
> har børnepasningsproblemer, og som trives udmærket med søndagsarbejde

hvilket så kan ses på ventetiden i kassenlinierne .. det går ikke helt
så strygende som det måske kunne ..

/thomas

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 14:58

On Mon, 29 Sep 2008 15:10:20 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>hvilket så kan ses på ventetiden i kassenlinierne .. det går ikke helt
>så strygende som det måske kunne ..

Tværtimod... Her i den lokale Føtex har de i weekenden ung-arbejdere
til at hjælpe med at pakke varerne, så kunderne kommer hurtigere
igennem kasserne...

Det er også en nem måde at tjene penge for de 15-17 årige...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-08 15:20

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> [...]
> igennem kasserne...
>
> Det er også en nem måde at tjene penge for de 15-17 årige...

De får som regel ikke lov til at hjælpe med at pakke mine varer .. de
_har_ smadret mine æg én gang for mange gange ...

/thomas

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 16:21

On Mon, 29 Sep 2008 16:20:27 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von
Hassel) wrote:

>De får som regel ikke lov til at hjælpe med at pakke mine varer .. de
>_har_ smadret mine æg én gang for mange gange ...

Hvilket, i denne diskussion, er hamrende irrelevant...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-08 16:24

S. A. Thomsen <s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

> Hvilket, i denne diskussion, er hamrende irrelevant...

så passer det jo til 99% af gruppens øvrige indhold ..

/thomas

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 08:42

> 1. Folketingsgruppen er altså ikke taget i ed.
>
> 2. Også Socialdemokratiet med dets HK-tilknytning er traditionelt
> tilhængere af lukkeloven.

V+K+O = flertal.

Og K's folketingsgruppe stemmer næppe imod landsrådet.

Ja.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-09-08 09:07

Christian R. Larsen <crlarsen@hotmail.com> wrote:

> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> V+K+O = flertal.
>
> Og K's folketingsgruppe stemmer næppe imod landsrådet.

Det er jeg så ikke sikker på.

> Ja.

Bortset fra vurderingen af hvordan den konservative gruppe her vil
reagere, er vi da vist i dette spørgsmål fuldtændigt enige.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 29-09-08 16:30

> [...]
> været lovens sidste bastion, har på landsmødet besluttet, at de nu går ind
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Vi har lige set hvordan det går når "de frie markedskræfter leger psykopat i
samfundet"-lige nu i det monetære system.

De trænger til styring og vejledning. Vi skal holde fast ved at der er en
hviledag hver 7. dag. Søndag. Herrens opstandelsesdag. Kirkedag Nadverdag.
Det er rart at der ikke slås græs om søndagen, familiens samlingsdag.
Hyggedag.

De ting som skal køre, kører med vagtpersonale. Vi STRÆBER alleammen for at
holde denne dag så fri som muligt for fælleskabets og familiens sammenholds
skyld.
Børnehaver er lukket. Vi skal ikke kaste alt butikspersonalet ud i
frustrationer med at finde børnepasning til overpris!I det ateistiske Sovjet
forsøgte man sig med 10 dagesuge! For at dræbe religionens 7-dagesuge. Det
gik så grueligt galt som tænkes kan. Vi har en biologi som passer med en 7
dagesuge.

Der er allerede gået på kompromis med hviledagen og den fredfyldte dag. Aldi
har åbent. Den lille Irma har åbent. De har fået lov at snuppe lidt af den
omsætning de mangler på hverdage. Men det er salamimetoden og nu kommer de
liberalistiske pirater med det endelige dødsstød for freden, fællesskabet og
den rolige søndag!

Nu skal maskinerne køre i døgndrift hver eneste dag og ødelægge freden og
fælleskabet. Har vi brug for mere stress? Butikspersonale er småtbetalt og
har i forvejen et kedeligt job. Tag ikke søndagene fra dem i liberalismens
psykopatiske navn!
Jeg slår på at vi skal restaurere søndagen, freden og fællesskabet.

MvH
Jens

Fra : S. A. Thomsen

Dato : 29-09-08 18:23

On Mon, 29 Sep 2008 17:30:05 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
>hviledag hver 7. dag. Søndag. Herrens opstandelsesdag. Kirkedag Nadverdag.
>Det er rart at der ikke slås græs om søndagen, familiens samlingsdag.

Ikke slå græs om søndagen...???
Det er da den dag hvor man har tid til at slå græs...

> [...]
>gik så grueligt galt som tænkes kan. Vi har en biologi som passer med en 7

Sikke noget vrøvl at biologien skulle passe med en 7-dages uge...

>Der er allerede gået på kompromis med hviledagen og den fredfyldte dag.

Hvad kommer dine/folks religiøse feberfantasier os andre ved...???

> [...]
>liberalistiske pirater med det endelige dødsstød for freden, fællesskabet og

Du kan da bare blive hjemme...

> [...]
>psykopatiske navn!
>Jeg slår på at vi skal restaurere søndagen, freden og fællesskabet.

Suk..............

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 09:04

"Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
> De trænger til styring og vejledning.

Hvad får dig til at tro, at staten er bedre til at drive bank end bankerne
er?

Fra : Lyrik

Dato : 30-09-08 13:25

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
>
> Hvad får dig til at tro, at staten er bedre til at drive bank end bankerne
> er?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er nok ikke "kun" det ene, eller "kun" det andet. Men staten tænker på
fællesskabet borgerne imellem og hvad der gavner helheden.

Hvad privatisterne tænker på er først og fremmest profit! Og moralen er ikke
bedre end den er hos den største egoist i systemet.

MvH
Jens

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 30-09-08 13:29

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Det er nok ikke "kun" det ene, eller "kun" det andet. Men staten tænker på
> fællesskabet borgerne imellem og hvad der gavner helheden.

Det ville gavne den berømte helhed at skille os af med alle spastikerne,
dværgene og i det hele taget dem, der kun kommer til at koste penge målt
over et helt liv. Alligevel gør vi det nok ikke.

> Hvad privatisterne tænker på er først og fremmest profit!

Og det lever vi andre højt på.

Fra : Lyrik

Dato : 30-09-08 20:09

> [...]
> dværgene og i det hele taget dem, der kun kommer til at koste penge målt
> over et helt liv. Alligevel gør vi det nok ikke.

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nobelpristager i økonomi Joseph Stieglitz har lige udtalt(DR1) at der skal
større regulering af pengemarkedet til fra det offentliges side.

MvH
Jens

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-10-08 07:54

> Nobelpristager i økonomi Joseph Stieglitz har lige udtalt(DR1) at der skal
> større regulering af pengemarkedet til fra det offentliges side.

Det er noget andet end at spille markedskræfterne ud af spil.

Fra : Egon Stich

Dato : 01-10-08 11:08

> "Lyrik" <lyrik@heaven.dk> wrote in message
>
> Hvad får dig til at tro, at staten er bedre til at drive bank end bankerne
> er?

Er almindelig sund fornuft ikke rigeligt?

Man sætter jo heller ikke ræve til at vogte gæs - vel?

Hvorfor da grådige, amoralske bedragertyper som bankfolk?

Egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 01-10-08 12:17

"Egon Stich" <stich-foto@stich-foto.dk> wrote in message
> Er almindelig sund fornuft ikke rigeligt?

Sikkert, og af samme årsag er det så utrolig trist, at du ikke er i
besiddelse af bare fem hjerneceller, der arbejder i den retning.

> Man sætter jo heller ikke ræve til at vogte gæs - vel?

Nej, præcis.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 29-09-08 22:05

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> søndage og i øvrigt til klokken 20 på de fleste hverdage, hvor
> daginstitutionerne oftest er lukkede for længst.

Muslimerne holder da deres butikker selv juleaften....