En Islamkritiker Jeg er enig med
Fra : TBC

Dato : 28-09-08 15:57

En Islamkritiker der lyder fornuftig selv i ørerne på en af flere i gruppen
ellers udnævnt "Hallalhippie" som mig.

....Rart med et mere nuanceret og *differentierende* udsyn end dem man oftest
hører her i gruppen.

Med fremmedhadere, tænk over følgende: Hvis i kunne afvikle alle
antipartierne, alle de integrationsskadende og fremmedgørende lovgivninger,
og alle de racistiske fordringer iøvrigt som i ellers benægter at i har, og
kunne 'nøjes' med at være indstillet som den intellektuelle i indslaget, så
kunne vi faktisk have været enige om mangt og meget!

Bemærk især hans løsningsforslag, om hvad han anskuer som vesten egne
fejlslag og problemer angående den politik vi har ført, og hvad vi selv
burde gøre for at medvirke til en løsning, frem for en konflikt. Vi skal med
en anden mere intelligent politik sku bekæmpe og undergrave ekstremisterne,
i stedet for at lade dem undergrave os. ....Sådan!

TBC

Fra : TBC

Dato : 28-09-08 15:58

"TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med en anden mere intelligent politik sku bekæmpe og undergrave
> ekstremisterne, i stedet for at lade dem undergrave os. ....Sådan!

....Et link ville nok ikke være helt af vejen:

http://dr.dk/P1/orientering/indslag/2008/09/25/184550.htm

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-09-08 16:39

> [...]
De skulle aldrig være lukket ind.

Det er vel ikke Villy Tarmluft Snorketræ med vatnosser du har hørt?

Mvh
Martin

Fra : TBC

Dato : 28-09-08 17:23

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> skrev i meddelelsen

> De skulle aldrig være lukket ind.
>
> Det er vel ikke Villy Tarmluft Snorketræ med vatnosser du har hørt?

Nej, følg linket.
http://dr.dk/P1/orientering/indslag/2008/09/25/184550.htm
Det er den britiske historiker Michael Burleigh.

TBC

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 28-09-08 19:36

"TBC" skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppen ellers udnævnt "Hallalhippie" som mig.
>
> ...Rart med et mere nuanceret og *differentierende* udsyn >end dem man

Du er med andre ord enig i den gode Michael Burleigh
når han siger europæiske regeringer har en alt for blødsøden holdning over
for yderligtgående islamister, der får nærmest uinskrænkede muligheder for
at hverve tilhængere i moskeer og på universiteter.
Ifølge Michael Burleigh er det også ok at sende islamisterne tilbage til
deres oprindelseslande uanset om de risikerer tortur eller henrettelse i
disse landes fangekældre.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : TBC

Dato : 29-09-08 01:26

"Michael Meidahl Jensen" <mmj@FJERNDETTEtidsfaktoren.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> for yderligtgående islamister, der får nærmest uinskrænkede muligheder for
> at hverve tilhængere i moskeer og på universiteter.

Ja, jeg er helt enig i at vi er for blødsødne over for de yderligtgående
rabiate islamister, og mener at vi skal give islamisterne modstand og
modspil inden for lovens rammer, stille krav inden for lovens rammer, og at
vi med med rette kan anskue deres virksomhed som samfundundergravende
virksomhed. (bemærk venligst, jeg omtaler yderligtgående rabiate islamister,
ikke muslimer i almindelighed)

> Ifølge Michael Burleigh er det også ok at sende islamisterne tilbage til
> deres oprindelseslande uanset om de risikerer tortur eller henrettelse i
> disse landes fangekældre.

Der er jeg så ikke enig med ham. Jeg mener at vi har en moralsk
forpligtigelse, både for andres, men ikke mindst for vores egen skyld. Og i
øvrigt modsiger han imho sig selv på lige det punkt, når han som han også
gør fremfører at vi skal ride på den moralske hest (hvilket jeg er enig med
ham i)

Men ellers fremhævede jeg til en start hvad det var jeg er enig med ham i,

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-08 09:12

TBC wrote:
> [...]
> virksomhed som samfundundergravende virksomhed. (bemærk venligst, jeg
> omtaler yderligtgående rabiate islamister, ikke muslimer i

Desværre er det jo IKKE kun yderligtgående rabiate der er problemet, der er
alt for mange "almindelige" muslimer i UK som ikke er loyale over for
samfundet de lever i. OG i den mest "moderate" kæmpemoskee lærer man også at
"kufar" skal dræbes, - når man kommer med skjulte mikrofoner.
Den adlede muslim Sidique mente at "døden er for let en straf for Rusdie"
for at have skrevet en bog, - for gods' sake.
Problemerne med islam er formodentlig uløselige, - problemet ligger jo som
udgangspunkt i at man mener at "Gud siger i Koranen" - som selv de mest
moderne muslimer kommer med igen og igen.

Når man tror på det, så vil en stor procentdel automatisk faktisk *læse*
bogen, og se at "vi" skal straffes på utallige forfærdelige måder, det siger
Gud, - og han må jo vide det.

Islam er en tragedie for menneskeheden, - og for øjeblikket mest for
muslimer, men desværre ryger vi jo med i vognen om føje tid.

Fra : Michael Weber

Dato : 29-09-08 21:39

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Desværre er det jo IKKE kun yderligtgående rabiate der er problemet, der
> er alt for mange "almindelige" muslimer i UK som ikke er loyale over for
> samfundet de lever i.

Absurd.
En stat/samfund kan ikke stille krav om borgerens loyalitet.

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-08 22:55

Michael Weber wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Absurd.
> En stat/samfund kan ikke stille krav om borgerens loyalitet.

What? Så du mener det er naturligt, at importere titusinder af mennesker,
som vil komme og arbejde for ens destruktion? Har du dødsønsker, eller er
det bare en overdreven "godhed"?

Man havde jo som bekendt "Londonistan", hvor alle som ønskede UK smadret
kunne opsætte kontorer, NU er man dog blevet klogere, men desværre jo for
sent.

Mener du virkelig, at det er "naturligt", at fx 13 procent af de britiske
muslimer direkte ønsker at UK skal rammes af terror?
Iøvrigt samme procent man finder i hele den muslimske verden, så de er da
"normale" på den måde.

Hvilke andre indvandrergrupper har DU nogensinde før set har ønsket deres
nye land ramt af terror?

Islam ER noget helt for sig selv, og gudskelov for det.

Fra : Michael Weber

Dato : 30-09-08 00:26

> [...]
> nye land ramt af terror?
>

> Islam ER noget helt for sig selv, og gudskelov for det.

Du ævler.
At advokerer for krav om loyalitet til staten fra borgerens side er de facto
at sætte ytrings- og meningsfriheden ud af kraft.
Længere er den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 07:29

Ævlet er fuldstændig på din side, jeg skrev:

Desværre er det jo IKKE kun yderligtgående rabiate der er

Så du vil sætte min ytringsfrihed ud af kraft ved at nægte mig retten til at
bemærke, at netop den muslimske folkegruppe har mange som ikke er loyale
over for det land de har valgt at bosætte sig i? Der er flere muslimer som
hader indvandringslandet i UK, end i noget andet europæisk land, - man skal
helt til Pakistan for at finde muslimer, som er lige så anti-vestlige.

Du blander "krav" - "ønsker" og "observationer" sammen i én pærevælling.

Fra : Michael Weber

Dato : 30-09-08 23:00

> [...]
> helt til Pakistan for at finde muslimer, som er lige så anti-vestlige.
>
> Du blander "krav" - "ønsker" og "observationer" sammen i én pærevælling.

Du ævler fortsat.
At advokerer for krav om loyalitet til staten fra borgerens side er de facto
at sætte ytrings- og meningsfriheden ud af kraft.
Længere er den ikke og dit ævl er naturligvis blot et forsøg på at undgå
denne
åbenlyse, simplistiske konklusion på et sådanne krav og du forsøger at undgå
denne konklusion da det følgende, ganske logiske, spørgsmål som vil være,
hvor
du advokerer for et sådanne åbenlyst anti-demokratisk krav.
Og svaret er naturligvis fordi du blot er en simpel racist.
Længere er den ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-08 07:47

Michael Weber wrote:
> [...]
> du advokerer for et sådanne åbenlyst anti-demokratisk krav.
> Og svaret er naturligvis fordi du blot er en simpel racist.

Krav?

Så man må ikke ønske, at de borgere man importerer og forsørger hele deres
liv uden at de selv har bidraget, at de i det mindste ikke bruger deres tid
på at forsøge at ødelægge det samfund, som forsørger dem?

Det har INTET med at sætte ytringsfriheden ud af kraft at gøre.

Du er en nar, - og ikke værd at svare, længere er den ikke.

Fra : Michael Weber

Dato : 01-10-08 21:49

> [...]
>
> Det har INTET med at sætte ytringsfriheden ud af kraft at gøre.
>
> Du er en nar, - og ikke værd at svare, længere er den ikke.

Du fortsætter dit ævl samtidig med du skriver jeg ikke er værd at svare.
*fnis*
Hvordan synes du selv det går ?!

Fra : @

Dato : 04-10-08 18:46

On Tue, 30 Sep 2008 23:59:35 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweberremove.dk> wrote:

>At advokerer for krav om loyalitet til staten fra borgerens side er de facto
>at sætte ytrings- og meningsfriheden ud af kraft.

hvordan det?

man kan da sagtens være loyal og samtidig kritisere,

det vil rent faktisk være dybr illoyalt ikke at påtale fejl

husk på det gamle ord

"den man elsker tugter man"

så man kan sagtens være loyal overfor den stat(det samfund) man er en
del af samtidig med at man kritiserer samme

så dit ovenstående udsagn giver ingen mening

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-08 07:31

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 30-09-08 07:52

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> At advokerer for krav om loyalitet til staten fra borgerens >side er de
> facto
> at sætte ytrings- og meningsfriheden ud af kraft.
> Længere er den ikke.

En vis portion loyalitet kommer vel altid af kærlighed til det land man er
født opvokset og lever i , loyalitet er vel heller ikke kun
looyalitet overfor den førte politik.
Det handler vel i bund og grund om loyalitet over for kultur og
religion ,tradition o.s.v , det nyttet jo ikke meget at man flygter/flytter
til et andet land for derefter at deponerer al loyalitet på hjemlandets
kultur og religion ,tradition o.s.v.

Og ved ikke vestelige flygtninge og indvandre står netop kultur og religion
tradition utroligt stærkt , og det er den gruppe der er problemet og den
hvor Social indsats fra samfundet er blevet en enorm byrde og meget kostbar
affære.
Og det ser jo ikke ligefrem ud som om at denne adfærd fra indvandre fra ikke
vestelige lande forsvinder gradvist , ikke engang med de 4 første
generationer.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Bo Warming

Dato : 30-09-08 07:32

"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> nye land ramt af terror?
>

> Islam ER noget helt for sig selv, og gudskelov for det.

Alt er specielt og det er mange specielle grupper jøder og måske nogle af
dem er den drivende kraft bag musilminvasionen, som gør USA til
supervinder - på kompliceret vis.

Men da jøder er for komplicerede , så lad os bekæmpe superondet Islam - og
her på ng er vi gode til at "tale ned" men hvad kan gøres som er effektivt ?

Fra : Martin Larsen

Dato : 29-09-08 22:58

"Michael Weber" <michael@michaelweberremove.dk> skrev i meddelelsen

> "Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

> Absurd.
> En stat/samfund kan ikke stille krav om borgerens loyalitet.

Nej, Weber, men det kan konstatere hvor loyaliteten ligger ved simpelthen at
"grille" (pun intended).

Mvh
Martin

Fra : Michael Weber

Dato : 30-09-08 00:26

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message
> "Michael Weber" <michael@michaelweberremove.dk> skrev i meddelelsen

> Nej, Weber, men det kan konstatere hvor loyaliteten ligger ved simpelthen
> at "grille" (pun intended).

Orginal er du heller ikke.

Fra : Martin Larsen

Dato : 30-09-08 09:34

"Michael Weber" <michael@michaelweberremove.dk> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> wrote in message

> Orginal er du heller ikke.

Næ, men kunne du ikke lægge låg på kulosen, når du absolut intet har at gøre
godt med?

Mvh
Martin

Fra : @

Dato : 30-09-08 19:48

On Mon, 29 Sep 2008 22:39:28 +0200, "Michael Weber"
<michael@michaelweberremove.dk> wrote:

>"Knud Larsen" <mafishmaskela-snabela-yahoo.invalid> wrote in message

>Absurd.
>En stat/samfund kan ikke stille krav om borgerens loyalitet.

på den anden side kan et velfungerende samfund ikke eksistere hvis
ikke samfundets individer er enige om at "trække på samme hammel"

derfor har det danske samfund hidtil kunnet fungere

og

på grund af at folk i visse andre lande ikke har villet dette kommer
disse folk nu til vort samfund

så nu er spørgsmålet

vil du "Michael Weber" tillade disse fremmede at lave vort samfund om
til samme slags mødding som disse tilrejsende kom fra?

You talk to your enemies.
/Moshe Dayan/

Fra : Michael Weber

Dato : 01-10-08 22:22

"@ " < 1.'@invalid.net> wrote in message

> [...]
>

> vil du "Michael Weber" tillade disse fremmede at lave vort samfund om
> til samme slags mødding som disse tilrejsende kom fra?

Du har, qua dine beviselige løgne, sat dig selv udenfor debatten.

Fra : -=* NEiL DANELAW *=-

Dato : 28-09-08 18:20

"TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message
> [...]
> gruppen ellers udnævnt "Hallalhippie" som mig.
>
> ...Rart med et mere nuanceret og *differentierende* udsyn end dem man

Kan du nævne blot en ting, der retfærdiggør, at vi har Islam i vores verden?

Fra : TBC

Dato : 29-09-08 01:28

"-=* NEiL DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i meddelelsen
> "TBC" <-sutmin@2night.dk> wrote in message

> Kan du nævne blot en ting, der retfærdiggør, at vi har Islam i vores
> verden?

Menneskeretten religionsfrihed til en start.

Kan du nævne blot en til der retfærddiggjorde at vi skulle undergrave vores
egne friheder, ved ikke at stå vagt om den?

TBC

Fra : N_B_DK

Dato : 29-09-08 07:03

> "-=* NEiL DANELAW *=-"
> <jegerdumoggrimogharingenvenner@islamisktrossamfund.dk> skrev i
> meddelelsen news:HMqdnTP58u73QULVnZ2dnUVZ8tHinZ2d@giganews.com...

> Menneskeretten religionsfrihed til en start.

Islam er mere end bare en religion, det er ligeså meget politik, men det
er åbenbart meget svært at forholde sig til.

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.