nørrebrogade lukker !
Fra : Peter Z

Dato : 30-09-08 16:28

hvordan får vi åbnet bakken ?

http://politiken.dk/indland/article575262.ece

Fra : jens.brauer.rasmusse~

Dato : 30-09-08 09:33

On 30 Sep., 17:27, "Peter Z" <p...@privat.dk> wrote:
> hvordan får vi åbnet bakken ?
>
> http://politiken.dk/indland/article575262.ece

Hejsa

ja indtil videre er det vist kun et forsøg og efter hvad jeg har læst
og hørt er de lokale selv voldsomt i mod, så mon ikke det bliver ved
forsøget ?

- og lur mig om ikke der blandt de "pokkers unge læderjakker der
kører mc" vil være nogen enkelte rebeller der er ligeglade med
forbudet ?

Kender ikke omfanget endnu men skal forsøge at holde mig up2date når
jeg kører forbi næste gang ....

- jeg kender ihvertfald en :D

--

Jens B. Rasmussen
CBR1KFdcbs

Fra : Dak

Dato : 30-09-08 17:13

Peter Z skrev:
> hvordan får vi åbnet bakken ?
>
> http://politiken.dk/indland/article575262.ece

Hvis du kigger godt efter så vil vi ikke synderlig blive påvirket. Det
er kun 1 bussluse som vi kommer til lige at køre over men er sikker på
vi kan få dispensation den dag. Samt lige til runddelen hvor vi skal
køre lige over. Bussluserne er vist udformet således at der lige er
plads til en bus og så er der sandkasser ude i siderne samt i midten. Så
vi skulle nok kunne køre forbi uden probz. ellers får man bare en
legetur i sandkassen og ja så er der lige trækanten.

---
Dak
"Honda CBR600F3 '96"
"ex-Suzuki GS500Ev"

Fra : KentBM

Dato : 30-09-08 18:24

Dak skrev:
> [...]
> vi skulle nok kunne køre forbi uden probz. ellers får man bare en
> legetur i sandkassen og ja så er der lige trækanten.
De nye bussluser er indrettet, så der kommer en metalpæl. Wiki kalder
det en pullert men det er ikke det udtryk, som Movia bruger. Men til et
midlertidigt forsøg er det måske bare et hul i vejbanen?

Hvis forsøget stopper, så er det overstået i god tid inden
bakkeåbningen. Men det er spørgsmålet om hvor meget det betyder, at
lokalbefolkningen er i mod forsøget. Og det er vel i øvrigt vel mest
forretningsejere, som er i mod og hvornår er de ikke det?

Forsøget på Vesterbro (i København) for nogle år siden blev stoppet
meget hurtigt bare fordi en den bilister ikke kunne se hullet i vejen
for bare indkørsels forbudt skilte og spærringer og så kørte de stakler
i hullet. Og da bilisterne kunne komme til skade ved den manøvre mente
politiet, at forsøget skulle afbrydes. Så jeg håber, at bilisterne er
mere opmærksomme når det er et lille barn der er på kørebanen.

Siden er der så blev indført en del ændringer med trafikbegrænsende
formål uden protester.

Men forsøget på Nørrebro er beregnet til at formindske trafikmængden med
en trediedel, så det kommer nok ikke til at betyde det store.

--

Kent

Fra : Gimbal

Dato : 30-09-08 20:04

> Men forsøget på Nørrebro er beregnet til at formindske trafikmængden med
> en trediedel, så det kommer nok ikke til at betyde det store.

Men den trediedel bliver så flyttet hen på en af de andre, lige så belastede
indfaldsveje... Det er at skubbe problemet rundt, mener jeg. Jeg går stærkt
ind for bompenge for biler - motorcykler undtaget!!! - ligesom i London. Oh,
sweet times...

Fra : Jørgen

Dato : 30-09-08 22:10

"Peter Z" <pzn@privat.dk> skrev i en meddelelse