Rc24 Drilsk kobling endte med nul kobling
Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 30-09-08 05:24

hej gruppe, min vfr 750f rc24 har et problem med den hydrauliske
kobling.
på en 150 km lang tur forsvider min kobling imens jeg ligger på
motorvejen, jeg opdager først problemet da jeg kører fra. på koblingen
følses det som om koblingspunktet er flyttet, til udenfor det punkt
justerings skruen rækker til. den har drillet med problemet før, dog
er koblingen aldrig helt forsvundet, og det er gået i sig selv igen.
inde i århus kan et værksted ikke rigtig finde problemet, men de lader
mig lufte den ud inde hos dem. det viser sig dog at være umuligt, for
det pumpes intet væske igennem når jeg trykker på håndtaget.

jeg gik eller med en tro på at det var væske og damp i koblingen som
var skyld i problemet.

hvad siger i ?
mvh mikkel

Fra : KentBM

Dato : 30-09-08 18:27

mikkel_paulsen@hotmail.com skrev:
> mig lufte den ud inde hos dem. det viser sig dog at være umuligt, for
> det pumpes intet væske igennem når jeg trykker på håndtaget.
Du skal pumpe, lukke for udluftningsskruen, slippe håndtaget og pumpe
igen osv. Og på forhånd undskyld, hvis du er dansk mester i udluftninger
Så er det nok ikke det.

--

Kent

Fra : Armand

Dato : 30-09-08 22:22

> [...]
> det pumpes intet væske igennem når jeg trykker på håndtaget.
>
> jeg gik eller med en tro på at det var væske og damp i koblingen som

Netop at der ikke kan pumpes tryk på, tyder på en større luftlomme -
Medmindre vædsken formedelst fosser ud et sted før luftniplen!

Udluftning/vædskeskift nedefra vil være anderledes effektivt!

Noget andet er at koblings-hydraulikken ikke vil tendere til
damp-lommer, eftersom at der ikke er nær de samme temperaturer i
nærheden af vædsken som f.eks. ved stempel/bremseklods, så der må ligge
et andet problem et sted :-/
Men prøv først at få udluftet nedefra og se om problemerne genopstår!

--
Armand-

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 01-10-08 12:28

hej igen. jeg er ingen udluftnigs mester, ham mekanikeren i århus
sagde det nok ikke var luft så ville koblingsgrepet ikke følses sådan..
i dag kørte jeg den op til min mekaniker, ret svært men det gik. han
mener det er en cylinder ved beholderen som er gået? hvad siger i til
det, han var nemlig langt fra sikker og havde heller ikke før set
sådan et problem hos en honda.

Fra : Armand

Dato : 01-10-08 20:51

> [...]
> mener det er en cylinder ved beholderen som er gået? hvad siger i til
> det, han var nemlig langt fra sikker og havde heller ikke før set

- - - Hvilket minder mig om:
Har du uoriginalt oliefilter monteret? Ifølge VFR-siden er dét det
eneste der kan ødelægge en VFR!

--
Armand.

Fra : SB

Dato : 01-10-08 22:30

> - - - Hvilket minder mig om:
> Har du uoriginalt oliefilter monteret? Ifølge VFR-siden er dét det eneste
> [...]

Hvis de gummitætninger/ringe der sidder på det stempel der skal lave tryk så
du kan koble ud, er utætte, eller blevet slidt, så løber væsken bare bagom
og du kan ikke pumpe noget ud.
Så vidt jeg har ladet mig fortælle, så er det ikke ret svært at skille det
ad og kigge.

Havde samme problem med audi'n og dens kobling, som også er hydraulisk, men
til den får man en ombytningscylinder, hælder væske på og lufter ud osv. så
kører det igen.
Princippet er formodentlig det samme uanset hvad man har, så mit gæt er at
den ikke slutter tæt.

Søren

Armand, den er for så vidt ikke ødelagt, kører bare knap så godt pt.

Fra : N/A

Dato : 01-10-08 20:51

Fra : mikkel_paulsen@hotma~

Dato : 01-10-08 16:11

> Armand, den er for s vidt ikke delagt, k rer bare knap s godt pt.

til Armand vil jeg godt lige fortælle jeg har kørt 670 km på cyklen
uden brug af kobling fra århus og på arbejde et par gange. det er dog
klaret om natten så vejen havde jeg for mig selv. en VFR kører altid!
faktisk er det ikke svært at sætte igang fra stilstand uden kobling.
man skal bare justere omdr med choker til ca 1400omdr, så sætte af et
par gange med fødderne så den triller lidt og klik deb er i først,
resten af gearne skiftes bare ved 3800omdr op og 3300-3000omdr ned :-

tak for jeres svar jeg ringer til min mek i morgen og fortæller hvad
jeg nu ved. medmindre han har fundet fejlen,