Katten fiser :-(
Fra : Søren LH

Dato : 30-09-08 21:01

Vores tilløbne kat, som jo egentlig slet ikke er vores, fiser ganske
forfærdeligt. Den lugter rent ud sagt ofte af L... eller svovlbrinte. Er der
nogen gode råd til hvad kan man prøve for at få det væk?

Mvh
Søren

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-08 21:30

In news:e4d12$48e284b7$5b644808$3029@news.arrownet.dk,
Søren LH <slh@DELETEcity.dk> typed:
> [...]
> forfærdeligt. Den lugter rent ud sagt ofte af L... eller svovlbrinte.
> Er der nogen gode råd til hvad kan man prøve for at få det væk?

Du kunne måske prøve at skifte foder. Det kan meget vel være, at han ikke
lige kan tåle det foder han får.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sabina H.

Dato : 01-10-08 06:34

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> wrote in message
> Vores tilløbne kat, som jo egentlig slet ikke er vores, fiser ganske
> forfærdeligt. Den lugter rent ud sagt ofte af L... eller svovlbrinte. Er
> der nogen gode råd til hvad kan man prøve for at få det væk?

som tove siger - skift foder....
flere af de lødige fodertyper har en type med odour control - dvs
lugtkontrol, sådan at det der kommer ud i den anden ende ikke lugter, det må
jo også kunne hjælpe på det luft der kommer ud ;)

iøvrigt så synes jeg ikke det lyder normalt med en kat der fiser....

--
Knus,
Sabina

Fra : Allan F

Dato : 01-10-08 11:20

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> må jo også kunne hjælpe på det luft der kommer ud ;)
>
> iøvrigt så synes jeg ikke det lyder normalt med en kat der fiser....

Det er bare fordi du ikke har lyttet til din kat fornylig . . . .

Fra : Sabina H.

Dato : 01-10-08 16:13

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> wrote in message

> Det er bare fordi du ikke har lyttet til din kat fornylig . . . .

altså, jeg har pt 8 katte i huset, 2 voksne og 6 killinger, og har ingen
problemer med lugt eller prutteri..... - ifølge killingekøbere og gæster,
der alle er overraskede over manglen på "mange katte-stank"...

jeg bruger Royal Canin Babycat og Persian Kitten - bruger til de voksne når
de ikke har killinger Royal Canin Exigent eller Indoor, og heller ikke med
de typer har vi problemer med den slags....

--
Knus,
Sabina

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 01-10-08 16:42

> [...]
> når de ikke har killinger Royal Canin Exigent eller Indoor, og heller ikke
> med de typer har vi problemer med den slags....

Jeg vil give Sabina ret, jeg har haft mange katte gennem årene og har p.t.
fire, jeg har heller aldrig hørt eller lugtet, at de har fiset - det er
straks noget helt andet med mine to labradorhunde, især når de har guffet
krabber på stranden

mvh Anelise

Fra : Søren LH

Dato : 01-10-08 19:50

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> når de ikke har killinger Royal Canin Exigent eller Indoor, og heller ikke
> med de typer har vi problemer med den slags....

OK, nu jeg ved faktisk ikke hvad foder hun får, for den får hun hjemme hos
sin "rigtige mor". Katten er jo egentlig en andens, men vil hellere være hos
os end hjemme hos sin "rigtige mor".

Vores egne katte får RC Maine Coon og RC Shine (hedder det vist), og de
fiser heller ikke.

Jeg ved ikke hvor meget hun spiser hjemme, for det kan jo ikke undgås at hun
også spiser lidt af fadet her . Jeg må om og snakke med hendes rigtige
mor om det en dag, og høre om hun ikke har lyst til at skifte.

Mvh
Søren

Fra : Inge

Dato : 01-10-08 16:21

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forfærdeligt. Den lugter rent ud sagt ofte af L... eller svovlbrinte. Er
> der nogen gode råd til hvad kan man prøve for at få det væk?

hej Søren
Det kan være bændelorm, så en ormekur kunne måske hjælpe. Taler af erfaring.
mvh
Inge

Fra : Mulle

Dato : 01-10-08 17:22

Hejsa. Min mor lærte mig at give misserne a 38 ved alle maveproblemer. Det
virker.

hilsen Mullle

Fra : Søren LH

Dato : 01-10-08 19:52

"Mulle" <ullaogmogens@email.dk> skrev i meddelelsen
> Hejsa. Min mor lærte mig at give misserne a 38 ved alle maveproblemer. Det
> virker.

Det vil vi da prøve

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 01-10-08 19:53

> [...]
>

> hej Søren
> Det kan være bændelorm, så en ormekur kunne måske hjælpe. Taler af

Så skal vi til dyrlægen, og da det jo ikke er vores kat, så afventer vi lige
lidt og ser på det med foderet først .

Mvh
Søren