Fjerne død killing fra mor
Fra : Line

Dato : 30-09-08 03:19

Hejsa,

Er der nogen der ved hvornår man må fjerne en død killing fra dens
mor? Er det med det samme eller skal man lade moren sige farvel?

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-09-08 10:46

> Line skrev:
> Hejsa,
>
> Er der nogen der ved hvorn=E5r man m=E5 fjerne en d=F8d killing fra dens
> mor? Er det med det samme eller skal man lade moren sige farvel?

Man fjerner en død killing med det samme - ellers spiser moren den, for
killingeboet må ikke lugte af død... det kan tiltrække rovdyr...

Med venlig hilsen
Camilla Baird
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Sabina H.

Dato : 30-09-08 14:25

"Camilla Baird" <mailKATTE@BAKKEkorat.dk> wrote in message

> Man fjerner en død killing med det samme - ellers spiser moren den, for
> killingeboet må ikke lugte af død... det kan tiltrække rovdyr...

> [...]

i min erfaring finder missemor ret hurtigt ud af at den er død, og ignorer
den... jeg ville nu stadig fjerne den hurtigst muligt...

tror det kommer an på katterace ;)

--
Knus,
Sabina

Fra : Siri

Dato : 04-10-08 15:45

> [...]
> Man fjerner en død killing med det samme - ellers spiser moren den, for
> killingeboet må ikke lugte af død... det kan tiltrække rovdyr...

Aha derfor - det skal jeg huske at fortælle en god veninde, som har haft
en grim oplevelse i den dur.
Tak
Med venlig hilsen
Siri - Gisses og Leises madmor