MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Ændre Vista Home Premium sprog?
Fra : Per R. Nielsen

Dato : 30-09-08 13:08

En Dell bærbar er købt med en dansk version af Vista Home Premium 32-bit. Så
vidt jeg har kunnet læse mig til er det kun Ultra versionerne man kan skifte
sprog på. Er det korrekt? Er der evt en mulighed for at jeg manuelt kan få
skiftet sproget fra dansk til engelsk?

Fra : J

Dato : 30-09-08 13:32

"Per R. Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> skifte sprog på. Er det korrekt? Er der evt en mulighed for at jeg manuelt
> kan få skiftet sproget fra dansk til engelsk?

?.
Nej.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-08 16:08

"J" <j@nospam.zz> skrev i meddelelsen

> "Per R. Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> ?.
> Nej.

____

Ja, man kan skifte sprog ved at lave en systemgenopretning tilbage til
fabrikstilstand, hvis du har mod på det. Så bliver du anmodet om at vælge
sprog igen.'

Hilsen Åge

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 05-10-08 16:24

Åge Halldorsson wrote:
> Ja, man kan skifte sprog ved at lave en systemgenopretning tilbage til
> fabrikstilstand, hvis du har mod på det. Så bliver du anmodet om at
> vælge sprog igen.'

Det var selvfølgelig også en mulighed, som jeg vil viderebringe. Det er en
kammerats kones bærbare jeg har kigget på, så jeg skal ikke selv tage
beslutningen :)

Fra : J

Dato : 05-10-08 17:07

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ja, man kan skifte sprog ved at lave en systemgenopretning tilbage til
> fabrikstilstand, hvis du har mod på det. Så bliver du anmodet om at vælge

Endnu en gang vås fra Halldorsson. Var det 11. eller 117. gang?

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 05-10-08 19:05

J wrote:

> Endnu en gang vås fra Halldorsson. Var det 11. eller 117. gang?

Jeg fik skiftet sproget fra dansk til engelsk via Ivan's link.. Jeg fik de
problemer at den bærbare ikke længere kune komme på Windows Update og jeg
kunne ikke komme ind i User Accounts. Så ja, det fungerede, men ikke uden
problemer. Hvad har du egentlig bidraget med?

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-09-08 16:12

http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/09/22/download-and-install-windows-vista-mui-language-packs-on-vista-home-basic-home-premium-and-business/

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 01-10-08 12:03

Ivan V. Klattrup wrote:
> http://www.raymond.cc/blog/archives/2008/09/22/download-and-install-windows-vista-mui-language-packs-on-vista-home-basic-home-premium-and-business/

Takker. Slog UAC fra, installerede, og det virker fint efter en restart.

Men....

Jeg kan ikke længere komme på Windows Update og har heller ikke længere
adgang til User Accounts. Hvad er der lige sket her? Er der noget jeg har
overset? Vi snakker om en original Vista Home Premium 32bit version.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 01-10-08 20:16

"Per R. Nielsen" skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke længere komme på Windows Update og har heller ikke
> længere adgang til User Accounts. Hvad er der lige sket her?

Et vildt gæt er at din licens er til en dansk version - og det er nu
blevet ændret så meget at selv MS tror på, at den ikke er dansk ?

En dansk key passer f.x. ikke til en windows på et andet sprog....

Men det er rent gæt - jeg kender ikke det program, som du har brugt til
at ændre sprog - det kan ikke gøres "officielt" med værktøjer fra MS -
der er det kun Ultimate, der kan skifte sprog.

Jan

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 02-10-08 10:34

Jan Vestergaard wrote:
> Et vildt gæt er at din licens er til en dansk version - og det er nu
> blevet ændret så meget at selv MS tror på, at den ikke er dansk ?
> En dansk key passer f.x. ikke til en windows på et andet sprog....

Måske har du ret. Den bærbare Dell er købt med dansk Vista Home Premium
32bit fra starten af. Et eller andet sted kunne jeg godt forestille mig at
sprogændringen til engelsk evt kunne give problemer med Windows Update. Det
undrer mig bare lidt at det så også giver problemer med User Accounts? Jeg
ville gerne ind og slå UAC til igen.

> Men det er rent gæt - jeg kender ikke det program, som du har brugt
> til at ændre sprog - det kan ikke gøres "officielt" med værktøjer fra
> MS - der er det kun Ultimate, der kan skifte sprog.

Fremgangsmåden Ivan har linket til virker ellers fint nok ud over nævnte
problemer. Men det er selvfølgelig uacceptabelt at Windows Update og User
Accounts ikke længere virker. Jeg håber der er nogen der har prøvet samme
fremgangsmåde og evt har en løsning. Ellers ruller jeg systemet tilbage til
dansk en af de nærmeste dage.

Jeg laver det her for an kammerat hvis kone er philipinsk. Hun forstår og
taler ganske udmærket dansk, men det ville gøre det nemmere for hende hvis
det var på engelsk når hun skal bruge den bærbare

Fra : Per R. Nielsen

Dato : 03-10-08 13:36

Per R. Nielsen wrote:
> [...]
> der har prøvet samme fremgangsmåde og evt har en løsning. Ellers
> ruller jeg systemet tilbage til dansk en af de nærmeste dage.

Bare lige for at runde den af. Da jeg ikke rigtigt har hørt eller læst om en
løsning på problemerne, har jeg nu rullet systemet tilbage til dansk sprog
via systemgendannelse.