Hvornår sætter du mcén i vinterhi ??
Fra : E.

Dato : 29-09-08 21:27

Denne sommer er min første med MC, vinteren nærmere sig, og jeg skal finde
et sted til opbevaring, har et par stykker i søgelyset, men hvornår stopper
Du/I med at køre ??? Jeg vil ikke udsætte min mc for salt el. lign. men går
ikke af vejen for lidt regnvejr. Skal jeg skaffe plads for 3 el. 4 mdr måske
mere ???

Ebbe

Fra : dots

Dato : 29-09-08 21:31

"E." <lupo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
- men hvornår stopper
> Du/I med at køre ??? Ebbe

Aldrig ;-D

dots

Fra : Michael Dahlberg

Dato : 30-09-08 07:27

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "E." <lupo@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> - men hvornår stopper
>
> Aldrig ;-D

Er det kun den 3-hjulede du bruger om vinteren, eller bruger du "det
hele"?

--
Michael D

Fra : dots

Dato : 30-09-08 11:44

"Michael Dahlberg" <m.dahlberg@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> "dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Er det kun den 3-hjulede du bruger om vinteren, eller bruger du "det
> hele"?

Jeg bruger hele mc parken året rundt.
Når der endelig kommer så meget sne at det kan stoppe "kampvognen" (lav
frihøjde), så stopper det ikke off-roaderen, og der kan alligevel handles
ind i Brugsen i selv den værste snestorm

dots
Honda XR250R '02
Dnepr MT16 2WD '91

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-09-08 21:33

E. wrote:
> [...]
> ikke af vejen for lidt regnvejr. Skal jeg skaffe plads for 3 el. 4 mdr måske

Oftest kan man køre til 1/12 eller længere uden salt - og største mængde
salt blev spredt i marts i sidste vinterpause :-/

1/12 til 1/4 er et bud - men lidt afhængig af Global Warming

Enkelte (Suzukiejere) har allerede stillet mukkebikken ind til
sofagruppen :-?

--
vh
Torben - der håber at begrænse vinterpausen til de 3 måneder

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 29-09-08 21:53

Torben Scheel skrev:

> [...]
>
> 1/12 til 1/4 er et bud - men lidt afhængig af Global Warming
>
> Enkelte (Suzukiejere) har allerede stillet mukkebikken ind til

ja tak! - må vi bede om kammertonen her ! jeg ved udmærket hvem du
skyder på!

Den er aldeles ikke sat indendøre permanent, men holdes i baghånden til
en eventuel "Indian summer dag"

Men indrømmet, det er godt nok tæt på, men det skyldes mest at jeg ikke
vil investere i nyt gummi på denne side af vinterhiet, og der er ikke
1000 km tilbage før slidmærket også slides.

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Torben Scheel

Dato : 30-09-08 06:55

J.C.Kløve wrote:

> ja tak! - må vi bede om kammertonen her ! jeg ved udmærket hvem du
> skyder på!

Du løber jo også rundt som en anden Bubber og råber "skyd mig" med
hænderne i vejret

> Den er aldeles ikke sat indendøre permanent, men holdes i baghånden til
> en eventuel "Indian summer dag"

Du stiller store krav, eller også har i haft råt vejr i forhold til os
de seneste dage.

Mon det er den nye bil der trækker med nyhedens interesse? I så fald
kender jeg det godt - jeg har lige skiftet motor på min til en mere
sportslig model - det trækker lidt når man går forbi..

> Men indrømmet, det er godt nok tæt på, men det skyldes mest at jeg ikke
> vil investere i nyt gummi på denne side af vinterhiet, og der er ikke
> 1000 km tilbage før slidmærket også slides.

Well, sikkerhed er vigtigt, men jeg kan afsløre at vores grænser er
forskellige. På alt andet end decideret våd vej er det vel næppe et problem.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 30-09-08 21:23

Torben Scheel skrev:

> Oftest kan man køre til 1/12 eller længere uden salt...........

Og omkring saltet er vintertrafik.dk et godt værktøj, men det varer
sikkert noget inden der sker noget på dén site!

> ...og største mængde salt blev spredt i marts i sidste vinterpause :-/
> ....(ind)til 1/4 er et bud.....

"vinter" er i sandhed et skævt begreb blandt der afhænger af hvilke
borgere der ser på vejret/termometeret

Jeg oplever tit motorcyklister der sætter sig i en paradoksal situation:
Grundet mismod over vejret; og mørket "opgiver" de sommeren og stalder
op måske så tidligt som i september og gør derved deres vinterpause så
ulidelig lang at de "springer ud" så tidligt som i februar - Hvor der
som regel saltes grundigt og hvor temperaturerne er mere end 5° koldere
end da man gav op i efteråret!

10°, og selv derunder er en fin temperatur at køre i og hvis man ikke
kan tilslutte sig dét er det fordi man (endnu) ikke har anskaffet sig
noget regulært tøj til sin tohjulede hobby - Det samme gælder føret :-|
Så afvent blot det første salt, Ebbe!

Noget helt andet er at mange kasko-forsikringer har obligatorisk
vinteropstaldning mellem 1. december og 1. marts - Vær lige opmærksom på
hvor DU står i dén henseende :-|

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 01-10-08 07:57

> Noget helt andet er at mange kasko-forsikringer har obligatorisk
> vinteropstaldning mellem 1. december og 1. marts - Vær lige opmærksom på
> hvor DU står i dén henseende :-|

Yep - og mange andre (f.eks GF) dækker kasko'en blot ikke kørselsrelaterede
skader, mens tyveri osv stadig er dækket ligesom ansvarsdækningen
selvfølgelig også er i kraft.

Fra : Kim Olsen

Dato : 29-09-08 21:54

men hvornår stopper Du/I med at køre ???>
> Ebbe
Tja sidste vinter var vinterpausen vist kun fra 31/12-1/1 det glemte jo at
blive vinter.
Så med mindre at der ligger store mængder sne eller er meget glat - så kører
jeg da hele året.

Kim Olsen
Lifan 250-4
www.kims.pahn.dk
Kinøjserklubmedlem nr. 107

Fra : SB

Dato : 29-09-08 22:14

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at blive vinter.
> Så med mindre at der ligger store mængder sne eller er meget glat - så

min GW ryger ind senest 1/12 pga. af forsikringen, og burde jo så komme ud
igen 1/3 men det er altid der frosten sætter ind, så har endnu ikke oplevet
at få den ud før tidligst sidst i marts/ først i april.

nu er det heller ikke ret sjovt at tumle 430 kg MC på glat bane :)

Søren

Fra : Jim Andersen

Dato : 30-09-08 08:10

E. wrote:
> hvornår stopper Du/I med at køre ???

Når det bliver for mørlt og for koldt.
For 1 måned siden skiftede jeg til de tykke vinterhandkser. For 3 uger siden
satte jeg foret i jakken. Det varer ikke mange dage før foret også skal i
bukserne. Når så selv vinterhandskerne ikke kan holde fingrene varme, og det
er bælgmørkt når jeg skal af sted om morgenen, så er det slut.

Jeg kører MC fordi det er sjovt. Ikke fordi det er en manddomsprøve.

I år startede sæsonen sent. Der var jo salt på vejene til bakkeåbningen, så
jeg startede først med at køre et stykke efter den.

/jim

Fra : TWL

Dato : 30-09-08 15:39

E. wrote:
> [...]
> ikke af vejen for lidt regnvejr. Skal jeg skaffe plads for 3 el. 4 mdr måske

Ca midt november til midt marts.
Det er desværre sjældent vejret passer med den manglende vinterdækning
dec-jan-feb.

Det var sku' lettere da jeg havde en gammel mc - kun med
ansvarsforsikring. Der kørte jeg ikke når der var sne på vejene.

Mvh Thomas

Fra : E.

Dato : 30-09-08 22:30

Jeg takker for Alle input.

Min forsikring siger Nul kørsel fra 1/12 til 1/3 og det vil jeg selvfølgelig
overholde, men ud over denne tid var jeg i tvivl, men nu nærmer jeg mig en
beslutning der siger at jeg stopper til d. 1/12. sætter den så til
opbevaring i 3 mdr, får den hjem 1/3 og vil så afvente pænt kørevejr uden
salt, dog kan jeg ikke få den indendørs, men har en garage til at afdække
den med, sådan tror jeg det bliver.

ps. evt. 4 mdr opbevaring og kan så tage den hjem i løbet af marts måned.

Tak og go vinter til Alle. Ebbe

Fra : Torben Scheel

Dato : 01-10-08 07:44

E. wrote:
> Tak og go vinter til Alle. Ebbe

Tak i lige måde, og glædelig jul

--
vh
Torben

Fra : Jesper.Scheel.Bech@g~

Dato : 01-10-08 12:19

On 29 Sep., 22:27, "E." <l...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> ikke af vejen for lidt regnvejr. Skal jeg skaffe plads for 3 el. 4 mdr måske

Ved første saltning senest 1/12. Frem igen tidligst men meget gerne
1/3. Sidste år drillede saltbøsserne dog lidt. Kan i
huske....hurra...æv...hurra...æv... o.s.v

Fra : TWL

Dato : 02-10-08 15:33

Jesper.Scheel.Bech@gmail.com wrote:

> Ved første saltning senest 1/12. Frem igen tidligst men meget gerne
> 1/3. Sidste år drillede saltbøsserne dog lidt. Kan i
> huske....hurra...æv...hurra...æv... o.s.v

Jeg husker noget om dejligt vejr i januar og det meste af februar og
så begyndte det at sne

Thomas

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 03-10-08 07:26

E. skrev:
> [...]
> ikke af vejen for lidt regnvejr. Skal jeg skaffe plads for 3 el. 4 mdr måske

Vinterhi?
Hvad er det?
Spøg til side, her blev bimsen sat i garage den 31. december 2007, og
den kom ud at trille igen den 7. februar 2008.
Det kommer meget an på vejret, så se tiden an.

Venlig hilsen

Aragorn.

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk