Opbevaring af motor - Hvordan?
Fra : MKS - 74

Dato : 28-09-08 19:33

Jeg har købt mig en (reserve-) PC31-motor mit den ganzen molevitten,
ikke fordi jeg sådan set skal bruge den lige for nuværende eller
risikoen for et motorhavari er særlig stor, men man ved jo aldrig og
så var prisen også rimelig .

Anyway, spørgsmålet er nu hvordan man opbevarer den bedst muligt
indtil den engang evt. skal bruges?

--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Fra : Jan B

Dato : 29-09-08 06:18

Skift olie på motoren + filter, giv den et skvat olie i hver cylinder
og turn den (med hånden), sprøjt den over udvendig med WD40

Fra : MKS - 74

Dato : 29-09-08 15:27

On Mon, 29 Sep 2008 05:18:28 -0700 (PDT), Jan B
<jan_buchwald@yahoo.dk> wrote:

>Skift olie på motoren + filter, giv den et skvat olie i hver cylinder
>og turn den (med hånden), sprøjt den over udvendig med WD40

OK - Var også noget i den stil jeg umiddelbart ville forsøge mig
med...takker.

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 29-09-08 16:19

MKS - 74 skrev:

> OK - Var også noget i den stil jeg umiddelbart ville forsøge mig
> med...takker.

Hvis du så lige husker at lukke indsugning og udstødning lufttæt så er
du endnu mere hjulpet.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-10-08 14:19

> Skift olie på motoren + filter, giv den et skvat olie i hver cylinder
> og turn den (med hånden), sprøjt den over udvendig med WD40

Og fyld motoren op med olie. Så holder den evigt.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95

Fra : JimR

Dato : 02-10-08 20:07

"MKS - 74" <mks74temp@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> --
> -Michael
> Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:

Der findes åbenbart noget konserveringsolie til formålet:

http://www.castrolshop.dk/shop/castrol-rustilo-652-296p.html

mvh

JimR