Ski på offroader
Fra : oz3bto

Dato : 28-09-08 16:16

Har set et par off roadere om vinteren der havde støtte ski på mindes
også at en her i gruppen havde sådan en fætter

Har forsøgt at forklare en kammerat hvordan det var lavet/så ud og ledt
efter billeder som jeg dog ikke kan finde

Nogen her der kan hjælpe med at finde billeder af sådan en evt. hvordan der
er lavet ?
Skal have lavet et sæt til en suzuki RMX 30er knallert som skal bruges til
vinter

Fra : F.Syndergaard

Dato : 28-09-08 22:21

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er lavet ?
> Skal have lavet et sæt til en suzuki RMX 30er knallert som skal bruges til

Her er lidt inspiration.
http://www.smcc.dk/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=718&sid=edca9631c0b653d4d0a58c328d802d39

Har tidligere set det på en MZ.
Skiene sidder på hængslede arme. Holdes oppe af nogle fjedre når de ikke
bruges.
Når de skal i brug træder man simpelthen på armene.

Søg på Google under "primustræf".

--
MVH.
Finni

Fra : Armand

Dato : 29-09-08 00:31

F.Syndergaard skrev:
> [...]
> bruges.
> Når de skal i brug træder man simpelthen på armene.

Primo:
Sådant monterede ski kan ikke forhindre en i at vælte, men højest spare
kræfter derved at bentøjet ikke skal spænde imod langsgående friktion
som hvis man blot klarer sig med støvlerne i asfalten!
Sekundo:
Hvorfor montere ski på en dansk knallert for vinterkørsel? Ordentligt
regntøj er givetvis bedre investering

--
Armand.

Fra : oz3bto

Dato : 29-09-08 23:21

> [...]
> Sekundo:
> Hvorfor montere ski på en dansk knallert for vinterkørsel? Ordentligt

Ja regntøj kunne nok bruges de fleste dage men de par dage der måske kommer
med sne der skal man jo også frem

Fra : TWL

Dato : 29-09-08 16:04

F.Syndergaard wrote:
> [...]
> bruges.
> Når de skal i brug træder man simpelthen på armene.

Jeg talte med en kollega om billederne (det er ham fra nr 9 med
køkkensidetasken)

Han fortalte at en af hans venner brugte nogle ski når han kørte uden
sidevogn, meget lige dem på billede 8.
Skineve var købt hos det Svenske overskudslager

mvh Thomas

Fra : Benjamin

Dato : 29-09-08 01:28

Da jeg var på motormuseum uden for Riga i sommers, var der et par
gamle cykler med forskelligt "vintertilbehør". Har lagt to billeder op
her til inspiration:

http://www.projekter.org/baltic/uploads/vinter1.jpg

http://www.projekter.org/baltic/uploads/vinter2.jpg

Håber det kan bruges

Vh Benjamin

Fra : KentBM

Dato : 30-09-08 20:04

oz3bto skrev:
> [...]
> er lavet ?
> Skal have lavet et sæt til en suzuki RMX 30er knallert som skal bruges til
Prøv at se på http://mn.michulla.dk/page2.html

google gav intet, så jeg prøvede yahoo, hvilket gav resultat.

--

Kent