gasrespons ?
Fra : Coraggio

Dato : 28-09-08 15:54

Hej NG

Jeg har et spørgsmål til de motorkyndige herinde....min kammerat har en
SV1000 mens jeg har en TL1000R, og der er stor forskel på gasrespons´en -
SV´eren reagere hurtigt og meget kontant på gassen, mens der en lidt "tøven"
på TL´eren - hvad skyldes det og kan "tøven" fjernes ved en motor-optimering
!?

Hilsen Brian - TL1000R

Fra : Christian Enghausen

Dato : 01-10-08 16:52

Kan det ikke skyldes at TL 1000'eren har karburator. SV'eren har direkte
indsprøjtning??

Mvh.

Christian
Kawasaki
ZZR-600

Fra : Ukendt

Dato : 01-10-08 20:27

On Wed, 1 Oct 2008 17:52:26 +0200, Christian Enghausen wrote:

> Kan det ikke skyldes at TL 1000'eren har karburator. SV'eren har direkte
> indsprøjtning??

Nix ! Begge har sprøjt. :-/ Men udviklingen har gået stærkt på den front,
det er nok forklaringen.

Orla Pedersen
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
12-6-08

Fra : Armand

Dato : 01-10-08 20:37

Christian Enghausen skrev:
> Kan det ikke skyldes at TL 1000'eren har karburator. SV'eren har direkte
> indsprøjtning??

Det kunne det vel godt - Bortset fra at TL1000 havde indsprøjtning
allerede ved lanceringen!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 23-10-08 14:20

> [...]
> gasrespons´en - SV´eren reagere hurtigt og meget kontant på gassen,
> mens der en lidt "tøven" på TL´eren - hvad skyldes det og kan "tøven"

Du kan sikkert hente en del på en powercommander og god justering. Jeg
har kørt et par TL'ere og det var ikke gasrespons jeg manglede, men de
havde også været på felt begge to.

--
Jens Jacob Bager Jensen
CBR600F '98, TS250 '82, XR650L '95