Kan katte være ude hele døgnet på nuv. tid~
Fra : Carsten

Dato : 29-09-08 09:10

Står for at skulle på en forlænget "weekend" (væk fra en onsdag middag til
fredag aften faktisk). Naboen kommer ned og fodrer mine tre katte, men
eftersom vi har alarm på huset så skal kattene helst være ude. Kan de det i
den "varme" vi har nu ?
De har adgang til vores uopvarmede, men dog isolerede garage hvor der er et
"hundehus" til dem.

De er p.t. ude mens vi er på arb. og de to drenge er desuden også ude det
meste af natten alligevel. Forskellen bliver altså at de i de 2 døgn slet
ikke har mulighed for at komme ind. Er den gangbar ?

Takker,

Carsten

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-09-08 12:58

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meste af natten alligevel. Forskellen bliver altså at de i de 2 døgn slet
> ikke har mulighed for at komme ind. Er den gangbar ?

hej
dengang jeg havde inde-udekatte, gik jeg ikke selv i seng, førend alle tre
katte var kommet hjem (de kom spurtende, når jeg raslede med foderbøtten),
så hvis det var mine katte, ville jeg hellere lukke dem inde i garagen med
foder og vand, end lade dem løbe frit.
Det er muligt, at kattene bliver smadder fornærmede over at have været
lukket inde, men så ved du da i hvert fald, at kattene er i god behold, når
du kommer hjem igen.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Carsten

Dato : 29-09-08 13:28

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er muligt, at kattene bliver smadder fornærmede over at have været
> lukket inde, men så ved du da i hvert fald, at kattene er i god behold,

Njaa, den synes jeg så ikke helt om. Jeg synes (personligt) at det er synd
for 3 katte at være klemt inde på 12-15 m2. Ydermere kan de to drenge godt
sommetider være lidt rigeligt hårde ved pigen, og så skal hun have en
mulighed for at søge tilflugt et andet sted end hvor de lige er. Det er jo
ikke muligt hvis de er lukket inde.

Mit "problem" er nu heller ikke at de skal stikke af eller "blive væk". Det
er alene et spørgsmål om de vil "lide" under at være ude i 2 døgn uden
mulighed for at komme ind i 20+ graders varme.

Carsten

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-09-08 13:39

> [...]
> Det er alene et spørgsmål om de vil "lide" under at være ude i 2 døgn uden
> mulighed for at komme ind i 20+ graders varme.

hej igen

det tror jeg sagtens, de kan tåle, hvis de har adgang til garagen. Du kan jo
evt. stille et par flamingokasser foret med tæpper ud i garagen, så kan de i
hvert fald godt holde varmen.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Carsten

Dato : 29-09-08 15:25

> det tror jeg sagtens, de kan tåle, hvis de har adgang til garagen. Du kan
> jo evt. stille et par flamingokasser foret med tæpper ud i garagen, så kan
> de i hvert fald godt holde varmen.

Deres "hundehus" er isoleret med 100mm rockwool i bunden og mod de to sider
der vender ind imod garagens vægge. De to andre sider der vender ud mod
garagens rum er isoleret med 50mm flamingo. Oven på huset (fladt tag) ligger
en gl. dyne og nogle tæpper. Det fungerer både som liggeplads, men dyne +
tæpper fungerer også som isolering af "taget". Inde i huset er der to rum på
hver ca. 50x50x40, en tæpperest af uld på "gulvet" og et gl. tæppe til at
ligge på.

Carsten

Fra : Tinka Vera

Dato : 29-09-08 17:59

> [...]
> meste af natten alligevel. Forskellen bliver altså at de i de 2 døgn slet
> ikke har mulighed for at komme ind. Er den gangbar ?

Hvis naboen kigger over et par gange dagligt med mad, frisk vand og lidt
hyggesnak, mener jeg godt det kan gå. En anden mulighed var at slå
alarmen fra

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 29-09-08 19:13

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in

> Er den gangbar ?

Det ser jeg ikke som et problem. Så længe der er en som ser til dem med
vand og mad og sikrer sig at de har det godt, så kan jeg ikke se et
problem. De er jo vant til ar komme ud i forvejen og så koldt er det
ikk endnu for kattene, det tror jeg ikke, specielt når de har et
dejligt isoleret læ de kan søge.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ulla Mortensen

Dato : 29-09-08 19:34

Hej. Jeg har prøvet at passe en kat der blev kørt over. Den overlevede ikke.
Det er altså ikke sjovt. så for naboens skyld: Luk dem ind i garagen mens i
ikke er hjemme.
hilsen Ulla