hysteriske hunkatte...
Fra : Sabina H.

Dato : 28-09-08 10:00

nu er det første gang jeg har to hunkatte med killinger, og det er fået fint
indtil nu, kun minimale jalousi problemer mellem dem, når en havde alle
killinger til bords..

men nu er jeg så nødt til at trække lidt på jer erfarne opdrættere....

i går aftes udviklede damerne en konflikt som de stadig kører på...

det hele startede med at killingerne hyggede sig og legede, og hunkattene
bare chillede... så blev en af killingerne forskrækket og hylede vildt op,
hvilket fik damerne til at gå i flæsket på hinanden....
vi har skilt dem ad, så de nu er i hvert sit rum, men har ladet killingerne
blive i samme lokale sammen med den ene af mødrene....
jeg ville så lige sætte den ene af killingerne ind til den anden hunkat,
hvilket får hunkatten til at blive hys og lappe ud efter killingen, hvilket
så igen får den anden hunkat til at komme farende....
umiddelbart ser det ud til at det skifter hvem der har overtaget under
kampene, men den yngste af hunkattene, der har det største kuld, bliver så
skræmt at hun tisser ud over det hele... de er mor og datter, og har boet
sammen altid...

vi har indtil videre tænkt os at holde dem adskilt, og overvejede at skifte
dem rundt indimellem, men tør sku næsten ikke sætte den angribende hunkat
ind til killingerne (så de kunne være hos dem på skift) (vi har mulighed for
at dele huset midtvejs)

killingerne samt den ene hunkat skal neutraliseres om 14 dage, men jeg er
bange for at dette kunne udvikle sig til en permanent konflikt om magt,
selvom den ene bliver neutraliseret...

hvad siger den erfarne flok??
--
Knus,
Sabina

Fra : Sabina H.

Dato : 30-09-08 08:20

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> wrote in message

> hvad siger den erfarne flok??

ok, når nu ingen ville berige mig med guldkorn*G* tænkte jeg at det kunne
være rart for andre at læse om hvad vores løsning indtil videre er
herhjemme...

vi har den unge hunkat isoleret (ikke helt alene, men i den ene ende af
huset, hvor både min søn og min mand tilbringer mange timer), og så har vi
startet dem begge på en kortvarig p-pillekur, efter at have konsulteret
dyrlægen og en erfaren opdrætter..

p-pillerne bliver droppet når den gamle er neutraliseret...

vi har ikke helt besluttet om vi forsøger en sammenføring inden, men det
river i hjertestrengene at have dem skildt ad, så mon ikke vi giver pillen
en chance for at virke, og så forsøger...
--
Knus,
Sabina