En social schæfer :o)
Fra : C.H

Dato : 29-09-08 13:08

I weekenden var vi i vores kreds for at lave noget arbejde. Vi var nogle
stykker og vi skiftedes til at tage vores hunde ud fra bilerne, så de kunne
få lidt luft og more sig lidt mens vi lavede noget.

På et tidspunkt da Cassius var ude, kom der to små piger cyklende ned på
vores træningsplads. Cassius fandt dem utrolig sjove, og styrtede
selvfølgelig efter de hvinende piger på cyklen.

De stod af, og hunden løb rundt omkring dem og morede sig. Vi gjorde intet -
vi ved hunden ikke gør noget, og eftersom træningspladsen er privat valgte
vi, at han ikke skulle begrænses af gæster.

Efter kort tid kom to små børn mere med en voksen kvinde.

Min hund er en glad og aktiv og absolut legesyg hund, der bevæger sig
temmelig hurtigt og lidt voldsomt - disse børn fandt ham vældig morsom og
han dem ligeså.
Således legede han med børnene en halv times tid til stor fornøjelse for dem
alle.

At den voksne kvinde lod legen foregå synes jeg var bemærkelsesværdig, men
rigtig godt! Vi talte ikke med hverken hende eller børnene - vi holdt bare
øje med hunden på afstand mens de hyggede sig.
Da hunden begyndte at se lidt flad ud, lagde vi ham i bilen - børnene ville
gerne have leget mere.

Det var en god oplevelse - jeg kan selvfølgelig godt lide, når grænser
rykkes, og det var dejligt at min hund kunne være med til at give nogle
mennesker en god erfaring med racen.

Connie

Fra : Pwh

Dato : 29-09-08 17:27

C.H, skrev:

> Det var en god oplevelse - jeg kan selvfølgelig godt lide, når grænser
> rykkes, og det var dejligt at min hund kunne være med til at give
> nogle mennesker en god erfaring med racen.

Siger John ikke også at din grå ikke er en rigtig Schæfer
Rigtige Shæfere er agrassive, glubske og bidske

/Jens

Fra : Hm

Dato : 29-09-08 17:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse
:
> Siger John ikke også at din grå ikke er en rigtig Schæfer

jo, for det er de jo heller ikke.

> Rigtige Shæfere er agrassive, glubske og bidske

nej,bestemt ikke overfor børn !!!

Hanne/ som har en rigtig schæferhund

Fra : Pwh

Dato : 29-09-08 17:55

Hm, skrev:

> nej,bestemt ikke overfor børn !!!

Kun fordi de ikke får lov

> Hanne/ som har en rigtig schæferhund

Jens/ som har en ½ rigtig schæferhund

Fra : jopa

Dato : 29-09-08 18:05

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Siger John ikke også at din grå ikke er en rigtig Schæfer

Jo bare en anden slags schæfer minischæfer

> Rigtige Shæfere er agrassive, glubske og bidske

Det foretrækker jeg da, men kun på kommando

--
Mvh. John
http://jp-web.dk

Fra : Pwh

Dato : 29-09-08 18:32

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jo bare en anden slags schæfer minischæfer

Lommeschæfer

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 29-09-08 14:50

C.H skrev:

> Det var en god oplevelse - jeg kan selvf�lgelig godt lide, n�r gr�nser
> rykkes, og det var dejligt at min hund kunne v�re med til at give nogle
> mennesker en god erfaring med racen.

Det lyder bekymrende. Du må til dyrlæge med Cassius hurtigst muligt,
for der er et eller andet helt galt. Når hunde viser atypisk adfærd
kan der være tale om rabies, men der er også risiko for begyndende
blodansamling i hjernen - og alt muligt andet. :P
Hvis Cassius bider dyrlægen kan du begynde at ånde lettet op, så er
det værste overstået. Hvis du har samme dyrlæge som mig, får Cassius
et kæmpekødben hvis han gør det.....

Du er sikker på at det er en schæfer?

Hilsen Kim

Fra : Pwh

Dato : 01-10-08 08:20

Kim Christensen, skrev:

> [...]
> kan der være tale om rabies, men der er også risiko for begyndende
> blodansamling i hjernen - og alt muligt andet. :P

Dyrelægen har sikket noget Hills-antisocial-schæfer-special foder
som kan løse det problem
Blodansamling i hjernen tror jeg ikke på med en schæfer,
det kræver jo ligesom at kræet har en hjerne

/Jens