MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Min brænder er væk
Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 29-09-08 15:23

Mit DVD/brænderdrev forsvandt for nogen tid siden. Den optræder ikke i
Stifinder eller under "Min computer".

Jeg tør ikke sige præcist under hvilke omstændigheder, men jeg tror det var
i forbindelse med installering af Kaspersky Internet security?

Jeg kører XP med SP3.

Hvordan får jeg mit drev tilbage?
--
/ Mikkel

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 29-09-08 15:30

On Mon, 29 Sep 2008 16:23:18 +0200, Mikkel Mikkelsen
<mikkel@mikkelserver.invalid> wrote:

> [...]
>
>Jeg tør ikke sige præcist under hvilke omstændigheder, men jeg tror det var
>i forbindelse med installering af Kaspersky Internet security?

Start med at kigge i diskhåndtering (kør DISKMGMT.MSC fra 'kør..'
eller en kommandolinie). Hvis du finder Brænderen der, er det kun at
højreklikke og give den et passende drev-bogstav.

Ligge brænderen ikke i diskhåndtering bør du kigge i Enhedshåndtering
efter enheder med 'gult udråbstegn' - Igen højreklikker du og trykker
'Opdater driver'.

Kan du ikke finde brænderen i Enhedshåndtering så er den formentlig
deaktiveret i BIOS. Så genstarter du og hopper ind i BIOS
opsætningen...

God jagt...

<mlr>

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 29-09-08 16:55

On Mon, 29 Sep 2008 16:30:25 +0200, Michael Rasmussen wrote:

> [...]

[klip]
> Ligge brænderen ikke i diskhåndtering bør du kigge i Enhedshåndtering
> efter enheder med 'gult udråbstegn' - Igen højreklikker du og trykker
> 'Opdater driver'.
[/klip]

Der var udråbstegn, men Windows mente ikke at kunne finde noget der var
bedre end det der var der i forvejen.

En Google-søgning på "driver+sony+dvr-115d" gav mig ikke noget sted at
downloade en ny driver.

Ejvinds link virkede imidlertid og nu kører jeg igen
--
/ Mikkel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-09-08 17:27

Mikkel Mikkelsen <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev :

>En Google-søgning på "driver+sony+dvr-115d" gav mig ikke noget sted at
>downloade en ny driver.

Næh, for der findes ikke andet end det, der er i Windows.
--
Kerim

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 29-09-08 19:01

On Mon, 29 Sep 2008 18:27:08 +0200, Kerim Ellentoft wrote:

> Næh, for der findes ikke andet end det, der er i Windows.

Gulp, godt at driveren ikke var korupt, for så skulle jeg til at installere
hele Windows. Lyder underligt.
--
/ Mikkel

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 29-09-08 19:06

Mikkel Mikkelsen <mikkel@mikkelserver.invalid> skrev :

>Gulp, godt at driveren ikke var korupt, for så skulle jeg til at installere
>hele Windows. Lyder underligt.

Burde ikke være nødvendig, fjerne den i enhedshåndteringen og så
en genstart af Windows burde klare det.
--
Kerim

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 30-09-08 05:18

On Mon, 29 Sep 2008 20:05:53 +0200, Kerim Ellentoft wrote:

> Burde ikke være nødvendig, fjerne den i enhedshåndteringen og så
> en genstart af Windows burde klare det.

Aha, tak - så ved jeg det til en anden gang.
--
/ Mikkel

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 29-09-08 15:56

Mikkel Mikkelsen wrote:
> Mit DVD/brænderdrev forsvandt for nogen tid siden. Den optræder ikke i
> Stifinder eller under "Min computer".
>
> Hvordan får jeg mit drev tilbage?

15 sekunder med Google:
<http://www.laptopworld.dk/Tips_og_Tricks/Windows/79-cd-rom-drevet-vaek-i-xp.html>

--
Ejvind Kruse

Fra : Mikkel Mikkelsen

Dato : 29-09-08 16:56

On Mon, 29 Sep 2008 16:56:09 +0200, Ejvind Kruse wrote:

> 15 sekunder med Google:
> <http://www.laptopworld.dk/Tips_og_Tricks/Windows/79-cd-rom-drevet-vaek-i-xp.html>

Tak, det var lige hvad der skulle til. Mit drev er tilbage og hastigheden
på computeren steg mærkbart. Gud ved hvad disse to nøgler dækker over?
--
/ Mikkel