Ubuntu 8.04 og DR(radio)
Fra : Jan Birk

Dato : 29-09-08 07:18

Sådan ca. i midten af sidste uge (sikkert i forbindelse med en update)
forsvandt lyden fra dr radio og hvis jeg forsøger at se TV, crash'er
firefox (3.0.3).

Har andre oplevet det? Nogle gode ide'er til hvor jeg kan lede efter
årsagen?

Pft

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 29-09-08 07:22

Fik lige startet en 'Error Console' som måske giver et hint:

----------------
Security Error: Content at http://netradio.dr.dk/content.asp?station=6&
may not load or link to chrome://flashblock/content/flash.png.
----------------

/Jan

Fra : Jan Birk

Dato : 29-09-08 07:24

En disable af flashblock fjernede fejlbeskeden, men gav ikke lyden tilbage.

/Jan

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 29-09-08 07:24

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> writes:

>Sådan ca. i midten af sidste uge (sikkert i forbindelse med en update)
>forsvandt lyden fra dr radio og hvis jeg forsøger at se TV, crash'er
>firefox (3.0.3).

Jf. din error console - prøv at disable Flackblock og se om det
hjælper?

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jan Birk

Dato : 29-09-08 07:38

> Jf. din error console - prøv at disable Flackblock og se om det
> hjælper?

Desværre ikke. Men tak

/Jan

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 30-09-08 07:31

On Mon, 29 Sep 2008 08:18:02 +0200
Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote:

--SNIP--
> forsvandt lyden fra dr radio
--SNIP--
> Nogle gode ide'er til hvor jeg kan lede efter
> årsagen?

på min debian har jeg denne her til at hjælpe

jag-tpr50# apt-cache search flashplugin | grep sound
flashplugin-nonfree-extrasound - Adobe Flash Player platform support library for Esound and OSS
jag-tpr50#
(det afhjælper i hvertfald manglden lyd på youtube, dr radio hører jeg med dradio
<http://www.thrysoee.dk/netradio/> ), hvor jeg har føjet dr-Oline til og lavet lidt flere keyboard-shortcuts...

der må være noget lignende på ubuntu

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use

Fra : Jan Birk

Dato : 30-09-08 10:57

> [...]
> jag-tpr50#
> (det afhjælper i hvertfald manglden lyd på youtube, dr radio hører jeg med dradio

Jeg mangler ikke lyd på youtube (eller andre steder, kun DR). Jeg har
ikke det plugin, men lyden er OK???

Men tak for det andet hint, nu hører jeg DR via terminalen istedet og
det er også OK. Jeg underede mig bare over, om DR måske har pillet i
noget - igen igen.......

/Jan

Fra : Lars Christensen

Dato : 30-09-08 21:03

Jan Birk <jan.birk@invalid.domain.null> wrote in news:48e0731a$0$90276
$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> firefox (3.0.3).
>
> Har andre oplevet det? Nogle gode ide'er til hvor jeg kan lede efter

Hej Jan

Jeg vil gætte på, at problemet ligger hos DR. Jeg har tracet mig frem til,
at deres asf-fil laver en henvisning til en intern IP adresse.

Jeg har fejlmeldt til dr.dk@dr.dk her til eftermiddag, da jeg selv mangler
de Sorte Spejdere på arbejdet *snøft*

mvh
Lars

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 30-09-08 21:57

Lars Christensen wrote :

> Jeg har fejlmeldt til dr.dk@dr.dk her til eftermiddag, da jeg selv mangler
> de Sorte Spejdere på arbejdet *snøft*

Jeg bruger gxine som mediaafspiller og her holdt mine DR mediamarks også
op med at virke. Jeg hentede linksene igen og så virkede det.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Jan Birk

Dato : 01-10-08 08:14

> Jeg vil gætte på, at problemet ligger hos DR. Jeg har tracet mig frem til,
> at deres asf-fil laver en henvisning til en intern IP adresse.

Det er normalt også nærliggende at tro, men jeg kan jo afspille andre
steder fra. F.eks. virker denne fint (p4/kbh):

-------------
mplayer -playlist
http://www.dr.dk/netradio/Metafiler/pls/dr_p4_koebenhavn_128.pls
--------------

(Kender ikke forskellen på *asf og *pls fil)

I firefox plejer jeg at vælge: http://www.dr.dk/radio/alle_kanaler/ og
herfra klikke på P4 - København.

Det er dette valg som ikke virker mere. Men det kan jo være, at de har
forskellige indgange til det samme produkt.

Men ellers mange tak - og vi hører gerne svaret fra DR, hvis der kommer
noget brugbart

/Jan

Fra : Frank Damgaard

Dato : 01-10-08 10:55

Jan Birk skrev:

> [...]
>
> Det er dette valg som ikke virker mere. Men det kan jo være, at de har
> forskellige indgange til det samme produkt.

Det virker nu, men ikke i VLC.
Jg har haft noget bøvl med nogle links de seneste dage, bla. ser
det ud til at man har skiftet port og andet, ved at gå det efter
fandt jeg ud af at vlc er problemet. (version 0.8.x i ubuntu 8.04)
"Unable to open 'mms://wmscr1.dr.dk/e02ch03m?wmcontentbitrate=40000&MSWMExt=.asf'"

I mediaplayer-connectivity plugin har jeg skiftet til "mplayer"
i stedet og den virker. Det ser ud til at VLC ikke kan finde
den korrekt port, men mplayer prøver til sidst mms over port 80 og så virker det.

Firefox 3 i windows med nyeste VLC 0.92 (og mediaplayerconnectivity) ser
også ud til at virke.

Jeg kunne også få lyd med VLC hvis man i VLC sætter:
Opsætning->Preferences->Adgangsmoduler->MMS
flueben ved "Advancerede indstillinger" og så "Force selection of all streams"
men så får jeg i en del tilfælde 3 afspillere på en gang når det er TV.

Til gengæld har jeg ingen problemer med zdf.de eller svt.se
så det må være dr.dk der roder rundt...

> Men ellers mange tak - og vi hører gerne svaret fra DR, hvis der kommer
> noget brugbart

jeg har tifligere ikke haft videre held med henvendelser,
så jeg spørger slet ikke mere.... ;(

Fra : Jan Birk

Dato : 01-10-08 13:11

> [...]
> "Unable to open 'mms://wmscr1.dr.dk/e02ch03m?wmcontentbitrate=40000&MSWMExt=.asf'"

Jeg bruger VLC

Det forklarer meget godt hvorfor den direkte mplayer ting virker.

> jeg har tifligere ikke haft videre held med henvendelser,
> så jeg spørger slet ikke mere.... ;(

))))

/Jan